کد خبر : 1748033 | 20 فروردين 1400 ساعت 13:15 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

حکم لالیگا در مورد جنجال توهین نژادی

باورنکردنی: بی عملی لالیگا در برابر نژادپرستی

اتحادیه لالیگا با انتشار بیانیه ای بازیکن کادیز را از اتهام توهین نژادی به بازیکن والنسیا تبرئه کرد.

باورنکردنی: بی عملی لالیگا در برابر نژادپرستی

به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه گذشته و در دقیقه 36 بازی کادیز برابر والنسیا پس از اینکه مختار دیاخابی، خوان کالا، بازیکن کادیز را متهم به نژادپرستی و توهین نژادی کرد، بازیکنان والنسیا زمین بازی را در حمایت از هم تیمی شان ترک کردند، اما خیلی زود مجبور شدند تا به زمین برگردند.

دیاخابی اول به سوی کالا رفت و با او درگیر شد و سپس به سوی داور بازی رفت و موضوع را به او اطلاع داد و به همراه هم تیمی هایش به رختکن رفت. اما تنها دقایقی بعد بازیکنان والنسیا مجبور به حضور در زمین شدند و بازی از سر گرفته شد، تنها دیاخابی حاضر نشد به بازی ادامه دهد و تعویض شد!

 

 

1587508

 

 

اکانت توییتر باشگاه والنسیا در واکنش به این اتفاقات توییت کرد: "نه به نژادپرستی. تیم جلسه ای برگزار کرد و تصمیم گرفت که برای مبارزه برای افتخار و غرور باشگاه، به بازی ادامه دهد اما نژادپرستی از هر نوع را باید محکوم کرد.

بازیکنی که توهین نژادی را دریافت کرده بود از هم تیمی هایش خواست تا به زمین بازگردند. ما از تو حمایت می کنیم مختار."

 

1587507

1587511

 

 

پس از پایان مسابقه که با شکست 2-1 والنسیا به اتمام رسید، خوزه گایا، مدافع والنسیا، گفت: "مختار به ما گفت که کالا به او توهین نژادی کرده است. ما به زمین برگشتیم چون به ما گفتند می توانند برای ترک زمین سه امتیاز یا بیشتر جریمه مان کنند. مختار از ما خواست تا به زمین برگردیم. خیلی ناراحت بود. توهین خیلی زشتی بود."

 

ژاوی گارسیا سرمربی والنسیا، پس از بازی گفت: "وقتی در رختکن بودیم به ما گفته شد که اگر به زمین برنگردیم ممکن است با محرومیت جریمه شویم. با دیاخابی در این باره صحبت کردیم و او گفت که خودش قادر به بازی نیست اما درک می کند که ما باید به زمین برگردیم و بازی کنیم تا محروم نشویم."

این نخستین بازی در لالیگا بود که به دلیل وقوع توهین نژادی متوقف شد.

 

 

1587506

 

 

دو روز پیش لالیگا پرونده ای در این رابطه گشود و تحقیقات مفصلی را به عمل آورد تا در مورد اتهام دیاخابی به خوان کالا تصمیم گیری کند.

اگر توهین نژادی کالا اثبات می شد، او با محرومیتی سنگین مواجه می شد اما لالیگا شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از بررسی تمامی فیلم ها و صداهای موجود، مشخص شده است که کالا هیچ توهین نژادی به دیاخابی نکرده و توهینی که در ویدیوها شنیده می شود، با لهجه آمریکای جنوبی بوده و مشخص نیست دقیقا از سوی چه کسی خطاب به دیاخابی عنوان شده است.

به این ترتیب کالا از خطر محرومیت به دلیل توهین نژادی فرار کرد. همچنین باشگاه کادیز اعلام کرد که قصد ندارد علیه والنسیا و دیاخابی شکایت کند.

دیدگاه‌ها