کد خبر : 1748170 | 21 فروردين 1400 ساعت 10:29 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح استاندار چهارمحال در خصوص کمپ تیم‌ملی

فدراسیون فوتبال در تلاش برای ساختن دومین کمپ تیم های ملی اینبار در چهار محال و بختیاری است.

توضیح استاندار چهارمحال در خصوص کمپ تیم‌ملی

به گزارش "ورزش سه"، این یک اتفاق مثبت برای فوتبال ایران خواهد بود چرا که تیم های ملی دارای تنها یک کمپ در تهران هستند که این کمپ به اندازه کافی زمین تمرین برای تیم های ملی ندارد. در حال حاضر تنها زمین شماره 2 وضعیت مناسبی برای تمرین دارد که مختص تیم ملی بزرگسالان است و از سویی دیگر تیم های ملی باید در زمین شماره یک تمرین کنند که قرار بود مدت ها پیش زیر کشت برود که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون فوتبال که عزیزی خادم هم بدان اشاره داشته این پروژه مسکوت مانده است. تحریم فدراسیون فوتبال از سوی خزانه داری آمریکا و بلوکه شدن درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا موجب شده تا همه پروژه های در حال احداث این فدراسیون از جمله ساختمان اداری در کمپ تیم های ملی متوقف شود.

 

اما ماجرای کمپ تیم های ملی در چهارمحال و بختیاری چیست؟ آیا فدراسیون فوتبال بضاعت ساخت کمپ برای تیم ملی در این استان و شهر کرد را دارد. اقبال عباسی، استاندار چهار محال در این باره صحبت کرده و می گوید: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ورزش فوتبال در چهارمحال و بختیاری به‌ علت شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی وجود دارد.چهارمحال و بختیاری به‌ علت ارتفاع بالا از سطح دریا می‌تواند محل مناسبی برای انجام تمرینات ورزشی گوناگون به‌ویژه فوتبال باشد. دستورات لازم به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اداره‌ کل ورزش و جوانان، منابع‌طبیعی و آب منطقه‌ای برای امکان سنجی و شناسایی سه قطعه زمین مناسب برای احداث این کمپ در استان صادر شده است. با شناسایی مکان های مورد نظر و تایید کارشناسان فدراسیون فوتبال، اقدامات بعدی برای احداث این کمپ انجام می شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان حرف هایش به این نکته هم اشاره کرد: احداث این کمپ می‌تواند زمینه استعدادیابی و توسعه ورزش فوتبال در استان را به‌همراه داشته باشد و تیم‌های ورزشی نیز برای انجام تمرینات خود می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

 

با استناد به صحبت های استاندار چهار محال و بختیاری کمپ تیم های ملی در شهر کرد با بودجه دولتی ساخته می شود و علاوه بر تیم های ملی مورد استفاده ورزشکاران بومی هم قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه‌ها