کد خبر : 1748857 | 24 فروردين 1400 ساعت 08:35 | 231K بازدید | 26 دیدگاه

امید ابراهیمی سکوتش را شکست 

پاسخ ستاره لیگ قطر به مهمترین سؤال شما

هافبک ملی‌پوش تیم فوتبال الاهلی قطر معتقد است تیم ملی ایران پتانسیل صعود به جهانی را دارد و هرگونه کارشکنی در این راه، بازیکنان تیم ملی ایران را مصمم‌تر از قبل خواهد کرد.

پاسخ ستاره لیگ قطر به مهمترین سؤال شما

به گزارش "ورزش سه"، دسته‌ای از بازیکنان در دنیای فوتبال وجود دارند که هر تیمی برای رسیدن به موفقیت، دستِ‌کم باید یکی از آن‌ها را در اختیار داشته باشد. بازیکنانی که علی‌رغم آنچه در ظاهر امر نشان می‌دهد، جانشینی ندارند یا به عبارتی برای پر کردن جایشان به زمان زیادی احتیاج است.


امید ابراهیمی یکی از کاپیتان‌های نسل جدید تیم ملی ایران، بدون هیچ شک و تردیدی یکی از این نوع بازیکنان است که وجودشان برای هر تیمی یک نعمت محسوب می‌شود. بی‌گمان طی این مدت تعریف و تمجیدات فراوانی از این بازیکن شنیده‌ایم و خوانده‌ایم، اما شاید بهترین توصیف در قبال او متعلق به "وینفرد شفر" پیرمرد آلمانی باشد که او را "فرمانده" نامید، که انصافاً توصیف بجایی در حق هافبک خستگی‌ناپذیر تیم ملی ایران و باشگاه الغرافه است. امید این روزها پس از پایان یافتن لیگ ستارگان قطر و حضور در جمع 11 بازیکن برتر این لیگ با تمامی ستارگانش (به انتخاب روزنامه استاد الدوحه)، حالا تمام تمرکزش معطوف به تیم ملی است، تا تیم ملی ایران برای سومین مرتبه متوالی یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 قطر باشد.

 

 به بهانه حضور چشمگیر او در جمع 11 بازیکنِ برترِ لیگ ستارگان قطر و نزدیک شدن به مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، با او گفتگویی مفصلی را ترتیب دادیم که در ادامه آن را می‌خوانیم:


*امید جان سلام، اولاً ممنون از اینکه پس از مدت‌ها سکوت خودت را شکستی و همچنین تبریک بابت حضورت در جمع 11 بازیکن برتر لیگ ستارگان قطر.
در ابتدا از همین خبر خوشحال‌کننده شروع می‌کنیم و می‌خواهیم بدانیم، با توجه به اینکه در میان ستاره‌های پرشمار لیگ قطر، به‌عنوان یکی از 11 بازیکن لیگ ستارگان انتخاب شدی، تا چه اندازه از فصلی که پشت سر گذاشتی رضایت داری؟

ابراهیمی: در وهله اول از تمام کسانی که به من رأی دادند و من را انتخاب کردند تشکر می‌کنم. به‌هرحال من فکر می‌کنم با توجه به اینکه بازیکنان بسیار شاخص و حرفه‌ای که در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کنند، این حضور من در جمع 11 نفر برتر کار بسیار سختی بود و برایم باارزش است. من در طی این سال‌ها در هر تیمی بازی کردم سعی کردم بهترین عملکردم را ارائه دهم، همچنان که در الاهلی هم همین‌طور عمل کردم. از طرفی معتقدم این انتخاب طبیعتاً کار من را سخت‌تر می‌کند، چراکه انتظارات بیشتر خواهد شد و امیدوارم در سال آینده هم بتوانم این عملکرد را ادامه دهم.

 

1590455


*الاهلی در پایان فصل به چه رتبه‌ای دست پیدا کرد و میزان رضایت مدیران و کادر فنی تا چه اندازه بود؟
ابراهیمی: باید بگویم ما یک ‌فصلِ خیلی خوبی را سپری کردیم و در پایان فصل تنها به علت تفاضل کمتر نسبت به الغرافه پنجم شدیم. متأسفانه موفق نشدیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاوریم اما من معتقدم تا حدی با بدشانی نیز مواجه شدیم و تک‌تکِ بازیکنان نیز از این مسئله بسیار ناراحت هستند، چراکه بازی‌های زیادی را می‌توانستیم برنده باشیم اما چنین نشد و فرصت‌هایمان از دست رفت و الآن حسرت آن امتیازات را می‌خوریم. اما در کل باید اضافه کنم، مدیران و کادر فنی با توجه به انتظاراتی که ابتدای فصل وجود داشت و همچنین بازیکنان و مربیان سرشناسی که در تمامی تیم‌های قطری حضور دارند، از نتایج و عملکرد کلی تیم راضی بودند.


*آیا به‌واسطه این انتخاب، تصمیم داری بازهم فوتبالت را در قطر ادامه بدهی یا اینکه تصمیم جدیدی داری و در پایان این فصل به پیشنهاد‌هایت فکر خواهی کرد؟
ابراهیمی: همان‌طور که قبلاً گفتم من در هر تیمی که بودم همیشه سعی کردم که عملکرد خوب و درعین‌حال مثبتی داشته باشم و بتوانم به تیمم کمک کنم. قراردادم در پایان این فصل با الاهلی به اتمام می‌رسد ولیکن باوجوداینکه بازی‌های لیگ تمام‌شده، اما هنوز چند بازی باقی‌مانده است. تورنمنتی قرار است برگزار شود که گروه‌بندی آن‌هم انجام‌شده، که ما طبق برنامه، باید در 5 یا 6 بازی به میدان برویم که با احتساب این چند بازی تصور می‌کنم که تا اواسط خرداد درگیر این جام باشیم. درواقع هنوز برای آینده تصمیمی نگرفته‌ام و حالا باید ببینیم چه می‌شود، البته پیشنهادانی هست که امیدوارم هر تصمیمی گرفته می‌شود درنهایت بهترین اتفاق برایم رخ دهد.


*همان‌طور که احتمالاً خود هم‌می‌دانی، هواداران استقلال همیشه به بازگشت تو امیدوارند. خود فکر می‌کنی چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد؟

ابراهیمی: هواداران استقلال که همیشه نسبت به من لطف داشتند و من هم همیشه سعی کرده‌ام به آن‌ها احترام بگذارم. در مدت‌زمانی که در خدمت استقلال بودم، سعی کردم بهترین عملکردم را داشته باشم و بازیکن مؤثری برای تیمم باشم. با توجه به اینکه تا پایان خرداد با تیم فوتبال الاهلی قرار دارم و تعدادی بازی هنوز باقی‌مانده، از حالا نمی‌توانم درخصوص آینده صحبتی داشته باشم. ضمن آنکه استقلال هم در کوران رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا است که از همین‌جا برای این تیم در ادامه راهی که در پیش رو دارند، آرزوی موفقیت می‌کنم. انشاء الله ببینیم در آینده چه اتفاقی برایم خواهد افتاد.

 

1581507


 *درخصوص الاهلی و همچنین تاریخ این باشگاه برایمان بیشتر توضیح بده و اینکه نظرشان درباره فوتبال ایران چیست؟
ابراهیمی: باشگاه الاهلی از سالیان بسیار دور بازیکنان بسیار بزرگی را به خود دیده است و جالب اینکه در قطر از این تیم به‌عنوان تیم ایرانیان نام می‌برند، به این علت که الاهلی هرساله از بازیکنان ایرانی خوبی بهره‌مند بوده و بازیکنان ایرانی نیز خاطرات خوبی را برای این باشگاه رقم‌ زده‌اند. درمجموع اینجا فضای بسیار خوب و صمیمانه‌ای بین مدیریت و بازیکنانِ باشگاه حاکم است. ضمن اینکه مربی بسیار خوب و باتجربه و کار بلدی داریم که توانست نسبت به سال قبل نتیجه بهتری بگیرد. فصل گذشته که من در این تیم حضور نداشتم فکر می‌کنم الاهلی در جایگاه نهم یا دهم قرار گرفت، اما این فصل نتایج به‌مراتب بهتری کسب کردیم، تا آنجا که در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا بودیم و همین امر رضایت مدیران باشگاه را به همراه داشت.


*با توجه به اینکه رقابت‌های لیگ ستارگان به پایان رسیده (جز چند بازی متفرقه) چه برنامه‌ای برای حفظ آمادگی‌ات جهت حضور در تیم ملی داری و اینکه قرار است چه زمانی به ایران برگردی؟
ابراهیمی: با توجه به بازی‌های باقی‌مانده من فکر می‌کنم دیگر فرصتی را برای استراحت نداشته باشم، به این دلیل که ما تا اواسط خردادماه درگیر بازی‌ها هستیم و پس‌ازآن باید ببینیم باشگاه تا چه زمانی به من اجازه خواهد داد و با توجه به بازی و اردوهای ملی که در پیش است بعید می‌دانم استراحتی در کار باشد.


*به‌عنوان یک بازیکن ملی، با تجربه حضور در جام جهانی، نظرت درباره میزبانی بحرین چیست و اینکه تا چه حد بازی در تهران با بازی در منامه برای شما متفاوت است؟
ابراهیمی: درواقع ما انتظار چنین تصمیمی را از AFC مبنی بر برگزاری کلیه مسابقات این گروه در بحرین را نداشتیم، درصورتی‌که میزبانی 3 بازی از 4 بازی باقی‌مانده بر عهده ایران بود و ما می‌توانستیم نهایت بهره را از میزبانی ببریم و من واقعاً نمی‌دانم بر چه اساسی این تصمیم اتخاذ شده است. آنچه مسلم است با احتساب میزبانی بحرین، کارمان برای صعود از جنبه‌های مختلف سخت می‌شود. یکی از جوانب، شرایط گرم آب و هوایی در آن مقطع از سال است، ضمن اینکه ما تجربه‌های بازی رفت را هم داریم که جو استادیوم و امکانات موجود، اصلاً خوب نبود. اما این مشکلات باعث نمی‌شود که ما از هدفمان که صعود به جام جهانی است دور شویم. به‌هرحال این تصمیمی است که گرفته‌شده و ما نمی‌توانیم بابت آن بنشینیم گریه کنیم، بلکه این‌گونه تصمیمات بچه‌های ما را برای انجام بازی‌های پرقدرت، مصمم و محکم‌تر خواهد کرد تا به هدفمان دست پیدا کنیم.


*آیا گوش‌به‌زنگ تغییر میزبانی هستید یا اینکه کلاً معتقدی فارغ از پرداختن به اینگونه مسائل، تمرکزمان را بیشتر معطوف اتفاقات زمین بازی کنیم؟
ابراهیمی: من معتقدم این تصمیمی است که دیگر گرفته‌شده و بعید می‌دانم دیگر میزبانی به نفع ایران برگردد. زمانی هم نداریم که بخواهیم به این‌گونه مسائل فکر کنیم. من معتقدم در این مدت‌زمانی باید ازنظر فنی تمام تلاشمان را به کار ببندیم و زحمت زیادی بکشیم و همچنین تمرینات خوبی را انجام دهیم تا در پایان این 4 بازی همان‌طور که گفتم به هدفمان برسیم.

 

1590465


با توجه به اینکه تیم ملی قرار است در جزیره کیش اردوهایش را برگزار کند، آیا فکر می‌کنی اردو در امارات یا قطر و استفاده از امکاناتشان بهتر نبود و آیا به‌عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم ملی دراین‌باره مشورتی به فدراسیون دادی؟
ابراهیمی: با توجه به اینکه در سالیان قبل به خاطر نبود ویروس کرونا چنین محدودیت‌هایی چه ازلحاظ پروازی و چه ازنظر هتلینگ و محل اقامت برای حضور در اردوها و همچنین مشکلات مسافرتی وجود نداشت، تیم ملی هرکجا که دلش می‌خواست اردویش را برپا می‌کرد، اما حالا وضعیت در تمام دنیا تغییر کرده و شرایط بسیار سخت شده، ولی درهرصورت حضور در کیش به علت نزدیکی با بحرین و تشابه آب و هوایی با این کشور، می‌تواند ایده خوبی باشد. اما مهم‌تر از همه این است که شرایط هرچقدر هم سخت باشد با تلاش و پتانسیلی که وجود دارد، تیم ملی ایران به هدفش خواهد رسید که همان صعود به جام جهانی است.

 

*درخصوص اسکوچیچ و کار با او چه برداشتی داری و در کل چه ویژگی‌های در این سرمربی دیدی و یا شاهد آن هستی؟
ابراهیمی: خب بالاخره در ارتباط با ایشان باید بگویم او یک مربی باتجربه‌ای است که شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی دارد. به نظر من بزرگ‌ترین ویژگی ایشان که من شاهد بودم این است که او برای موفقیت تیم ملی ایران از جنبه فنی بسیار تلاش می‌کند و دوست دارد برای تیم ملی وقت بگذارد و مطمئنم با پتانسیلی که تیم ملی دارد و با درایت کادر فنی و شرایط خوب بازیکنانمان و همچنین حمایتی که انجام می‌شود تیم ملی می‌تواند موفق شود.


*نظرت درخصوص فضای حاکم در فوتبال ایران و اینکه درمجموع فکر می‌کنی میزان حمایت از تیم ملی آیا راضی‌کننده است؟
ابراهیمی: خب درباره فضای حمایتی باید بگویم به‌هرحال تیم ملی 4 بازی حساس و سرنوشت سازی در پیش رو دارد، شرایطی که در دو دوره قبل شاهد آن نبودیم و چنین اتفاقی برای تیم ملی نیفتاده بود، که بنا به هر دلیلی این اتفاق رخ‌داده و ما نتوانستیم انتظارات لازم را برآورده سازیم. من فکر می‌کنم در این 4 بازی اگر تلاش کنیم و تمرکزمان را حفظ کنیم می‌توانیم موفق شویم، خصوصاً اینکه تیم ملی از جنبه فنی قابل‌مقایسه با هیچ‌کدام از 4 تیم حاضر در گروه نیست و من مطمئنم با دعای مردم، حمایت فدراسیون، رسانه‌ها، و همگی دست‌به‌دستِ هم بدهیم تا باعث خوشحالی مردم شویم.

 

1590456

دیدگاه‌ها