کد خبر : 1748912 | 24 فروردين 1400 ساعت 12:54 | 222.4K بازدید | 206 دیدگاه

همه قهرمانان آسیا در دو فرمت 

پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا آبی می‌پوشد!

بخش عربی وب سایت گل به بررسی تاریخچه لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانان این تورنمنت طی دوره های گذشته پرداخته است.

پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا آبی می‌پوشد!

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مرور دوره های گذشته این بازی ها، تاریخچه، تیم های قهرمان و مسائل از این دست، در رسانه های منطقه منتشر می شود که در یکی از این مطالب، وب سایت گل در بخش عربی خود، به بررسی لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.


این وب سایت نوشته است: مسابقات قهرمانی باشگاهی در آسیا از سال 1967 با نام جام باشگاه های آسیا آغاز شد که در نخستین دوره آن تیم هاپوئل توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. 

 

1590572


این رقابت ها به دلیل مشکلات میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تا سال 1985 برگزار نشد و با از سرگیری این رقابت ها، تیم دوو رویال کره جنوبی توانست عنوان قهرمانی را پس از وقفه ای طولانی مدت به خود اختصاص دهد.


رقابت های جام باشگاه های آسیا با سبک های مختلفی تا سال 2002 به همین منوال برگزار شد تا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت با تغییراتی در این رقابت ها، این تورنمنت مهم باشگاهی را تحت عنوان لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند.

 

* کدام باشگاه ها بیشترین قهرمانی در این رقابت ها را دارند؟
سایت گل با ارائه جدولی از تمامی تیم هایی که تاکنون موفق شده اند عناوین قهرمانی و نائب قهرمانی از اولین دوره برگزاری جام باشگاه های آسیا تا آخرین دوره لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، در جدولی گردآوری کرده که نام استقلال با 2 قهرمانی و پاس تهران با یک قهرمانی در این فهرست دیده می شود.


پوهانگ استیلرز کره جنوبی با کسب 3 عنوان قهرمانی در فهرست برندگان مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا، همتراز با باشگاه الهلال عربستان قرار دارد. در جایگاه دوم 11 تیم وجود دارد که همه آنها دو بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده اند و آنها عبارتند از: الاتحاد عربستان، استقلال ایران، السد قطر، سئونگنام کره جنوبی و چونبوک موتورز و سون سامسونگ از کره جنوبی، اوراوا ردز ژاپن، گوانگژو اورگراند از چین ، فارمرز بانک تایلند.

 

1590573

 

* چه باشگاه هایی بیشتر از همه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده اند؟
از سال 2002 نسخه قبلی لیگ قهرمانان آسیا دچار تغییر شد و در 17 نسخه برگزار شده، تیم های زیر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده اند:

 

1590574

دیدگاه‌ها