کد خبر : 1749968 | 29 فروردين 1400 ساعت 13:32 | 210.4K بازدید | 75 دیدگاه

پانزده دقیقه آتشین پرسپولیس در شرجی گوا

لورن بلان این شوک را باور نمی‌کند

تیم پرسپولیس در حالی الریان را شکست داد که در یک سوم آغازین نیمه دوم، نمایشی هجومی‌تر و موثرتر از تمام مسابقه ارائه کرد و به نتیجه مطلوب نیز دست یافت.

لورن بلان این شوک را باور نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت به شکلی باورنکردنی الریان را شکست دادند و با شش امتیاز به استقبال تیم تازه وارد به لیگ قهرمانان یعنی گوای هند رفتند. شاید خوش‌بین‌ترین پرسپولیسی هم باور نمی‌کرد که شاگردان یحیی گل‌محمدی در فاصله تنها 90 ثانیه دو گل بزنند و در طول 10 دقیقه نسخه الریان را بپیچد و فقط در یک ربع، 8 شوت به سمت دروازه این تیم روانه کند اما تمام این اتفاقات حالا به فکت‌های مسابقه تبدیل شده‌اند.

 

مرور 15 دقیقه طلایی؛ سه گل، شش شانس و 8 شوت!
قرمزها نیمه دوم را با ارسال تماشایی مهدی ترابی از روی نقطه کرنر آغاز کردند؛ سانتر او در دهانه دروازه با ضربه کمال کامیابی‌نیا همراه و تبدیل به گل شد. یک دقیقه بعد این بار سیامک نعمتی بود که موقعیت‌سازی می‌کرد؛ ارسال او از سمت راست با ضربه شهریار مغانلو گل دوم را برای پرسپولیس ساخت تا یک کامبک ویژه در این بازی رقم بخورد.

پس از آن امید عالیشاه در محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه اش آرام بود و در اختیار فهد یونس قرار گرفت. بعد سیامک نعمتی با شوت سنگین دروازه را تهدید کرد و سپس نوبت به پهلوان رسید که با آتش بازی مدافعان الریان را از پیش‌رو بردارد و تا آستانه گلزنی پیش برود. احمد نوراللهی نیز در دقیقه 60 شوتی تماشایی را روانه دروازه کرد که فهد یونس مانع از گل شدن این توپ شد.

البته در این بین پرسپولیسی‌ها یک گل دیگر را این بار روی سانتر تماشایی امید عالیشاه، غفلت مدافعان الریان و ضربه شهریار مغانلو به ثمر رساندند تا 15 دقیقه نخست را با نتیجه 3-0 به پایان برسانند؛ نتیجه‌ای غیرقابل باور برای طرفداران پرسپولیس.

 

1592331

 

 

* از افسانه تا واقعیت؛ یحیی چه کرد؟
این‌که پرسپولیس در «نیمه مربیان» الریان را شکست داد، نقل محافل فوتبالی شده اما در فوتبال روز دنیا چیزی با این عنوان وجود ندارد. اگرچه تیم‌ها ممکن است پس از استراحت 15 دقیقه‌ای، فرم متفاوتی داشته باشند اما باتوجه به حضور دو آنالیزور و دو دستیار، «نیمه مربیان» از همان لحظه سوت تانتاشف ایلگیز آغاز شده بود و کادرفنی دو تیم تلاش می‌کرد با آگاهی یافتن از تفکر تیم حریف، نمایش تیمش را تغییر یا تاکتیک هایش را به تیم حریف، تحمیل کند.

با این‌حال آنچه که تیم یحیی گل‌محمدی انجام داد، مشابه چیزی بود که در بازی با الوحده نیز از تیم پرسپولیس دیده شد. سرخ‌ها در آن بازی شروع بسیار خوبی داشتند و تا زمانی که به گل رسیدند، حریف را در زمین خود حبس کرده بودند. پرسپولیس در نیمه اول آن بازی 7 شوت زد که 4 تا در چارچوب بود و در نیمه دوم تنها دو شوت به دروازه داشت که هیچ یک در چارچوب قرار نگرفت.

مقابل الریان نیز پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم شش شانس گل داشت و 7 شوت در چارچوب زد و در 75 دقیقه دیگر مسابقه، 4 شانس گل داشت و شش شوت در چارچوب زد. یعنی نمایش یک ربع اول پرسپولیس هجومی تر و موثرتر از تمام مسابقه بود. قرمزها همچنین در این بازه، 65% توپ را در اختیار گرفتند و این در حالی است که با حذف این دقایق، آمار مالکیت توپ الریان عدد بالاتری را نشان می‌دهد.

در واقع نمی‌توان بازگشت پرسپولیس را تنها به صحبت‌های 15 دقیقه‌ای بین دو نیمه خلاصه کرد. گل‌محمدی در ارنج بازیکنان، انتخاب استراتژی (حمله همه جانبه در آغاز) و تاکتیک های متنوع، ارزش کار خود را نمایان کرد.

 

1592332

 

 

* پرسپولیس؛ تیم درخشان در نیمه دوم
پرسپولیس از نظر بدنی شرایط ویژه‌ای دارد و به نظر می‌رسد که نسبت به حریفانش در غرب آسیا، با آمادگی جسمانی بهتری پای به مسابقات می‌گذارد. این فصل پرسپولیس در نیمه دوم توانست الوحده را به خوبی کنترل کند و الریان را ناک اوت. فصل گذشته قرمزها التعاون را دو بار در نیمه دوم از پیش رو برداشتند و همین اتفاق را برای السد قطر نیز رقم زدند.

نکته مهم در مسابقات متمرکز لیگ قهرمانان آسیا، همین آمادگی بدنی است و بازیکنان پرسپولیس از این جهت، شرایط ویژه‌ای را پیش روی خود می‌بینند. قرمزها در تمام این سال‌ها با تمریناتی که در دوره برانکو داشتند و حالا در دوره یحیی گل‌محمدی، از نظر بدنی در لیگ ایران یک سطح بالاتر بودند و حالا این برتری را به رقابت های آسیایی نیز انتقال داده‌اند.

باتوجه به بازی های فشرده لیگ قهرمانان، اگر پرسپولیس بتواند همین فرم را در چهار بازی آینده نیز از خود نشان دهد، فرصت این را خواهد داشت که یک رویای دیگر را هم عملی کند؛ پایان مرحله گروهی با 18 امتیاز.

دیدگاه‌ها