کد خبر : 1750163 | 30 فروردين 1400 ساعت 23:42 | 787.3K بازدید | 269 دیدگاه

غوغا در فوتبال جهان؛ فیفا و یوفا علیه کودتا

گزارش لحظه به لحظه: سوپرلیگ اروپا-جنگ بزرگ

12 باشگاه بزرگ اروپایی پس از ماه ها مذاکره و به رغم تهدیدات شدیداللحن یوفا و فیفا دست به تاسیس سوپر لیگ اروپا زدند.

گزارش لحظه به لحظه: سوپرلیگ اروپا-جنگ بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا هستند.

 

سوپر لیگ بالاخره اینجاست. در بیانیه ای 12 باشگاه موسس این پروژه کلید خوردن تورنمنتی را اعلام کردند که حمله ای مستقیم به یوفا و چمپیونزلیگ است. "امروز دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا گرد هم آمده اند تا اعلام کنند که با تأسیس یک رقابت جدید میان‌هفتگی، سوپر لیگ، تحت مدیریت باشگاه های موسس آن موافقت کرده اند." و این جملات آغاز جنگی تمام عیار بین ارکان فوتبال اروپا و جهان با بزرگترین باشگاه‌های اروپایی بود. جنگی که پیش از این در پشت پرده در جریان بود و اکنون به تمامی عیان شده است. با انتشار بیانیه دوازده باشگاه موسس سوپرلیگ اروپا، هر کدام از این باشگاه ها نیز در اکانت های شبکه های اجتماعی خود به شکل جداگانه به اعلام این موضوع پرداختند.

 

1592734

 

فرمت برگزاری سوپرلیگ

 

20 باشگاه شرکت کننده که 15 تیم اعضای موسس سوپر لیگ هستند و یک مکانیزم انتخابی برای 5 تیم دیگر که سالیانه بر اساس دستاوردهایی که در فصل قبل داشته اند به این لیگ راه خواهند یافت بازی های میان هفتگی در حالی که تمام باشگاه های شرکت کننده به رقابت در لیگ های داخلی خود نیز ادامه خواهند داد و حفظ تقویم مسابقات سنتی داخلی که همچنان در قلب بازی های باشگاه حفظ خواهد شد.

 

آغاز سوپرلیگ از ماه آگوست در دو گروه ده تیمی که دو دیدار رفت و برگشت در خانه خود و خانه حریف برگزار خواهند کرد و سه تیم برتر در هر گروه مستقیما به یک چهارم نهایی صعود می کنند. تیم های چهارم و پنجم دو گروه در دو بازی پلی آف رفت و برگشت تکلیف دو جایگاه باقیمانده در یک چهارم نهایی را روشن خواهند کرد. فرمت دو بازی رفت و برگشت حذفی برای رسیدن به فینال در پایان ماه مه استفاده خواهد شد و فینال نیز در قالب یک مسابقه در زمینی بی طرف برگزار می گردد.

 

 پس از برگزاری سوپرلیگ اروپایی مردان، کار شکل دهی سوپرلیگ فوتبال زنان نیز شروع خواهد شد تا به پیشرفت و توسعه فوتبال زنان کمک کند.

 

سوپر لیگ: واکنش ها به انتشار خبر

 

باشگاه سویا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به پروژه سوپر لیگ نمی پیوندند و هیچ علاقه ای به این نوع پروژه ها ندارند.

 

پرواز هواپیمایی بر فراز الندرود در اعتراض به سوپرلیگ اروپا

 

1592972

 

هواداران لیدز در اقدامی عجیب لباس لیورپول را به آتش کشیدند؛

 

1592968

 

1592969

 

بازیکنان لیدز پیش از دیدار با لیورپول لباسی با این مضمون به تن کرده اند؛ در زمین بدستش بیاور. پشت لباس هم نوشته شده فوتبال متعلق به هواداران است.

 

1592967

 

1592974

 

یورگن کلوپ با مخالفت با برگزاری سوپرکاپ گفت: "من همان نظر گذشته ام را در مورد سوپرکاپ دارم. این یک مسئله دشوار است و به نظر می رسد در حال حاضر هواداران و مردم خوشحال نیستند و من می توانم این مسئله را درک کنم. لیورپول چیزی فراتر از برخی تصمیمات است. هدف من همیشه حضور در لیگ قهرمانان بوده است، اما من علاقه دارم تیمی مانند وستهام هم قادر به حضور در این تورنمنت بوده است.

 

پیام هواداران لیورپول بیرون از استادیوم آنفیلد؛ موضع آنها مشخص است.

 

1592963

 

1592964

 

1592965

 

جلسه بین مدیران باشگاه های سری آ به پایان رسید و مدیران یوونتوس، میلان و اینتر علاقه خود را برای ماندن در سری آ و البته حضور در سوپرلیگ را اعلام کردند؛ خواسته ای که مورد نظر یوفا نیست.

 

یکی از مدیران اجرایی یوفا مدعی شد در صورت عدم توافق، سه باشگاه رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی از لیگ قهرمانان حذف شده و پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد.  یسپر مولر در این رابطه گفت: "رئال مادرید ، منچسترسیتی و چلسی حذف می شوند و من انتظار دارم که این اتفاق روز جمعه رخ دهد. روز جمعه باید یک جلسه کمیته اجرایی فوق العاده برگزار شود. من انتظار دارم هر 12 باشگاه در نهایت از لیگ قهرمانان بیرون رانده شوند."

 

اخبار حاکی از آن است فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید امشب در شبکه ال چرینگیتو در مورد ایده سوپرلیگ اروپا مصاحبه می‌کند. 
 

 

تفاوت تقسیم منابع مالی و درآمدهای فوتبال بعد از ایده سوپرلیگ اروپا به روایت کاریکاتور

 

1592943

 

مارچلو بیلسا، سرمربی لیدزیونایتد در این رابطه گفت: "یکی از دلایلی که فوتبال محبوب ترین ورزش جهان شده این است که تیم های ضعیف فرصت دارند قدرت های بزرگ را شکست دهند."

 

کارل هاینس رومینیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ رسما اعلام کرد این باشگاه در سوپرلیگ شرکت نمی کند. او گفت: "بایرن از اصلاحات در لیگ قهرمانان استقبال می کند، زیرا ما معتقدیم که این گام صحیحی برای توسعه فوتبال اروپا خواهد بود. من فکر نمی کنم سوپرلیگ مشکلات مالی باشگاه های اروپایی ناشی از کرونا را حل کند."

 

برونو فرناندز، ستاره پرتغالی یونایتد نیز به صف مخالفان پیوسته است؛

 

1592928

 

گری لینه کر، مجری مشهور انگلیسی گفت: بازیکنان و مربیان در موقعیت دشواری قرار گرفته اند، پس نظر افرادی مانند یورگن کلوپ و پپ گواردیولا در این مورد چیست؟ یورگن کلوپ همیشه انسانی مردمی بوده است. اما این ایده برخلاف نظر مردم و شرایط اخلاق فوتبال است. این واقعیت است که شما می توانید در رقابت های مختلف صعود کرده، بالا بیایید و یا سقوط کنید. اما ناگهان باشگاه ها به این نتیجه نرسیده اند که حضور خود در مهم ترین رقابت جهان را تضمین کنند و تبدیل به یک مغازه دربسته بشوند.

 

ایده عجیب گری نویل: "امشب بازیکنان لیدز باید یک گوشه ایستاده و اجازه دهند بازیکنان لیورپول پشت هم گل بزنند، زیرا لیورپولی ها این رقابت ها را نمی ‌خواهند.

 

پاسخ آلن شیرر به پیشنهاد سوپرلیگ اروپا: مدیران لیگ برتر باید با ابززار مخصوص خود پاسخ دهد و به باشگاه های مذکور بگویند شما از فصل آینده از حضور در لیگ برتر محروم خواهید شد.

 

اما واکنش توماس توخل، سرمربی چلسی؛ سوپرلیگ اروپا؟ این همان چیزی است که من دوست دارم انجام دهم، دشوارترین مسابقات اروپایی. در واقع اصلا من به همین دلیل در چلسی هستم. من می خواهم در مسابقات باشگاهی کار کنم. به باشگاه اعتماد دارم و می دانم آنها تصمیمات درستی را اتخاذ می کنند، قضاوت درباره همه چیز زود است و این کار وظیفه من نیست.

 

سرالکس فرگوسن، سرمربی بزرگ یونایتد در این خصوص گفت: چه ایده بدی، برگزاری سوپر لیگ یعنی فاصله گرفتن از ۷۰ سال رقابت باشگاهی فوتبال اروپا. وقتی در منچستریونایتد بودم چهار بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کردیم که همه شب هایی به یادماندنی بودند. نمی دانم آیا یونایتد نیز در این ماجرا دخیل است یا نه و من تصمیم گیرنده نیستم.

 

الکساندر چفرین،رئیس یوفا تایید کرد تیم های حاضر در سوپرجام اروپایی از لیگ قهرمانان حذف خواهند شد.

 

اسکای و برخی دیگر خبرگزاری ها مدعی شدند که توافقنامه ای 23 ساله بین تیم‌های حاضر در سوپر لیگ اروپایی امضا شده و آنها ملزم هستند که طی این مدت در این بازی‌ها به میدان بروند.

 

حمله تند رئیس یوفا به موسسان سوپرلیگ: هرچه زودتر ما باید تیم های خواهان حضور در سوپر لیگ اروپایی را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کنیم. من هرگز چنین افرادی ندیده ام. آندره آ آنیلی کسی بوده که بیش از بقیه من را ناامید کرده است. من هرگز شخصی به دروغگویی او ندیده ام.

 

بعد از ظهر شنبه آنیلی به من گفت همه این ها شایعه است. او به من گفت که یک ساعت دیگر با تو تماس می گیرم اما گوشی خود را خاموش کرد. وضعیتی که من تا به امروز در زندگی خود ندیده بودم را بالاخره تجربه کردم. اسمشان را گذاشته اند باشگاه های بزرگ. مشخص است که این باشگاه های مثلا بزرگ اکنون خیلی هم بزرگ نیستند. یوونتوس قبلا سری بی بوده. منچستریونایتد قبل سرالکس فرگوسن اصلا معلوم نبود کجا بود.

 

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، تایید کرد هر بازیکنی در رقابت‌های سوپرلیگ اروپایی به میدان برود اجازه حضور در رقابت‌های یورو و جام جهانی را نخواهد داشت

 

 

1592897

 

باشگاه والنسیا با انتشار بیانیه ای مخالفت خود با شکل گیری سوپرلیگ اروپا را نشان داد.

 

طبق ادعای لارپوبلیکا، سه باشگاه ورونا، کالیاری و آتالانتا از اتحادیه فوتبال ایتالیا درخواست اخراج یوونتوس، اینتر و میلان را از سری آ کرده اند. یووه، میلان و اینتر که به سوپرلیگ اروپا پیوسته اند خشم دیگر باشگاه های ایتالیایی را موجب شده و متهمند که تنها به منافع مالی خود فکر کرده اند.

 

 

1592086

 

 

هانسی فلیک سرمربی بایرن هم به جمع مخالفان سوپرلیگ اروپا اضافه شد:« سوپرلیگ اصلا اتفاق خوبی برای فوتبال نیست و باید متوقف شود.»

 

 

1592890

 

پس از رسمی شدن سوپرلیگ، سهام یوونتوس در بورس تقریبا 14 درصد افزایش یافت. این مربوط به افزایش 100 میلیون یورویی ارزش مارکتینگ باشگاه در چند ساعت گذشته است.

 

واکنش منفی و تند هواداران لیورپول علیه پیوستن باشگاه محبوب شان به سوپرلیگ.

دسته ای از هواداران لیورپول با نصب بنرهایی مقابل ورزشگاه آنفیلد که روی شان نوشته شده بود:« شرم بر شما، لیورپول روحت شاد، 1892 تا 2021» و « ما هواداران لیورپول مخالف سوپرلیگ هستیم»، مخالفت علنی خود را ابراز کردند.

 

1592889

 

1592888

 

باشگاه لیلسترم اس کا نروژ با انتشار توئیتی که دو باشگاه منچستریونایتد و لیورپول را هدف گرفته، علیه سورپلیگ موضع گیری کرد:« لیورپول و منچستریونایتد عزیز؛ شما بیش از هر باشگاهی در دنیا در نروژ هوادار دارید حتی بیشتر از باشگاه های داخلی کشور اما گویا این برای تان کافی نیست. به یاد داشته باشید که این چه امتیاز گران بهایی است.»

 

 

1556697

 

واکنش اوزیل:« بچه ها در رویای فتح جام جهانی و لیگ قهرمانان بزرگ می شوند؛ نه هیچ سوپرلیگی. جذابیت بازی های بزرگ در این است که سالی یک یا دو بار اتفاق می افتند نه هر هفته. واقعا برای تمامی هواداران، درک شکل گیری سوپرلیگ دشوار است.»

 

واکنش سر الکس فرگوسن در قبال سوپرلیگ اروپا:« صحبت از سوپرلیگ یعنی جدا شدن از 70 سال فوتبال اروپا. این را به عنوان بازیکن تیم محلی دانفرملاین و مربی سابق تیم کوچک آبردین می گویم که توانستیم فاتح جام در جام اروپا شویم، کسب چنین افتخاری مثل فتح قله اورست بود.»

 

 

1188724

 

 

لوکاس پودولسکی ستاره سابق تیم ملی آلمان و باشگاه های آرسنال و اینتر در توئیتر خود نوشت:« این توهینی به ایمان و اعتقاد است. فوتبال یعنی شادی، آزادی و عشق. فوتبال متعلق به هواداران در همه جای دنیاست. این پروژه منزجرکننده و غیرمنصفانه است. متاسفم که چند باشگاهی که برای شان بازی کرده ام جزو موسسان سوپرلیگ هستند. سوپرلیگ را متوقف کنید.»

 

1592883

 

پینتو داکوستا رییس باشگاه پورتو، اعلام کرد که این باشگاه پیوستن به سوپرلیگ اروپا را نپذیرفته و با این لیگ مخالف است.

 

باکاری سانیا ستاره سابق آرسنال و سیتی هم توئیت کرد:« فکر نکنم دیگر فوتبال تماشا کنم؛ چون فوتبالی که من می شناسم، چیز دیگری است.»

 

 

1592881

 

 

دژان لوورن بازیکن کروات سابق لیورپول هم علیه سوپرلیگ موضع گرفت و توئیت کرد:« فوتبال در آینده نزدیک در آستانه سقوط کامل قرار خواهد گرفت. هیچ کس به یک تصویر بزرگتر فکر نمی کند و همه چیز فقط جنبه مالی دارد.

من هنوز هم معتقدم که می توانیم به راه حل مناسبی برای این وضعیت ناخوشایند برسیم.»

 

 

1424824

 

 

آندر هررا هافبک اسپانیایی پید اس جی مخالفت علنی خود با سوپرلیگ را ابراز کرد. باشگاه پاریسی با شکل گیری این تورنمنت مخالفت کرده است.

هررا در صفحه اجتماعی خود نوشت:« من عاشق فوتبال، این ورزش مردمی هستم، فوتبالی متعلق به هوادارن و در رویای دیدن تیم محبوبم برابر رقبای بزرگ. اگر سوپرلیگ اروپا به قطعیت برسد، به معنای پایان این رویاها خواهد بود. شور و اشتیاق هواداران تیم های کوچک که قدرت فتح رقابت های بزرگ را ندراند نیز به پایان می رسد. من عاشق فوتبالم و نمی توانم ساکت بنشینم. من هوادار تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان هستم نه شکل گیری لیگی توسط تیم های ثروتمند که منجر به ربوده شدن رویای دوست داران فوتبال می شود.

 

 

مارکا دقایقی پیش گزارش داد که 5 باشگاه رئال مادرید، چلسی، آرسنال، سیتی و منچستریونایتد که در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به نیمه نهایی راه یافته اند فعلا از خطر محرومیت یوفا به دور هستند و به کار خود در این دو تورنمنت ادامه خواهند داد.

 

 

1590149

 

دیه گو سیمئونه سرمربی اتلتیکو به صورت ضمنی حمایتش از سوپرلیگ اروپا را اعلام کرد. او در نشست خبری خود گفت که سران باشگاه منفعت اتلتیکو را می خواهند و هر جا بگویند تیمش را هدایت خواهد کرد.

 

 

1592871

 

باشگاه اتلتیکو مادرید پس از رئال و بارسا سومین باشگاهی است که رسما پیوستنش به سوپرلیگ را تایید کرد. سران این باشگاه دقایقی پیش با انشار بیانیه ای به این موضوع رسمیت بخشیدند.

 

 

1592555

 

 

گروه های هواداری هر شش باشگاه انگلیسی که به سوپرلیگ اروپایی پیوسته اند با این اقدام مخالفت کرده و بر علیهش موضع گرفته اند. گروه هواداری معروف لیورپول ملقب بعه "Spirit of Shankly" با انتشار بیانیه ای گروه "Fenway Sports" مالک آمریکایی باشگاه را متهم به نادیده گرفتن هواداران کرده است و اینکه هدف فقط کسب درامد بیشتر بوده است.

 

گروه هواداران چلسی نیز این اقدام باشگاه را غیر قابل بخشش و خیانیت بزرگ به هواداران می داند.

گروه هواداران آرسنال پیوستن باشگاه به سوپرلیگ را مرگ باشگاه به عنوان یک سازمان ورزشی عنوان کرد.

گروه هواداران سیتی مسئولان باشگاه را متهم به خیانت کرده و عنوان داشت که هر کاری برای چلوگیری از شکل گیری سوپرلیگ باشد انجام خواهد داد.

یونایتد ها نیز اقدام باشگاه را غیر قابل بخشش و خیانت به هواداران می داند و اعلام کرد که این بر ضد ماهیت فوتبال و ورزش است.

بیانیه ای مشابه نیز از سوی تاتنهامی ها منتشر شده است.

 

شوخی جالب با سوپرلیگ اروپایی؛ دلایل خوب بودن سوپرلیگ اروپایی برای فوتبال: چیزی وجود ندارد، پایان گزارش!

 

 

1592868

 

 

پینتو داکوستا، رییس باشگاه پورتو، اعلام کرد که این باشگاه پیوستن به سوپرلیگ اروپا را نپذیرفته و با این پورتو عضوی از این لیگ نخواهد شد.

 

1592865

 

باشگاه چلسی نیز اتحادیه باشگاه های اروپا را ترک کرد.

 

1592864

 

باشگاه رئال بتیس در وب سایت خود نام سه تیم اسپانیایی اتلتیکو مادرید، رئال مادرید و بارسلونا، که به سوپرلیگ اروپا پیوسته اند را از جدول لالیگا حذف کرده است! با وجودی که این این حرکت سویا، تیم رقیب، را صدرنشین لالیگا کرده است!

 

 

1592852

 

گروه هواداری تیم چلسی موسوم به Supporter’s Trust در بیانیه ای پیوستن آبی ها به سوپرلیگ اروپا را غیرقابل بخشش خواند. در بخشی از این بیانیه آمده است: "می‌گویند که انتظار غیرمنتظره ها را داشته باش، اما امروز چلسی ساپورترز تراست و هوادارن فوتبال در سراسر جهان بالاترین نوع خیانت را تجربه کردند. باشگاه فوتبال چلسی به همراه یازده باشگاه تراز اول اروپایی متحد شدند و قصدشان برای برپایی سوپر لیگ را اعلام کردند. این تصمیم از روی حرص و طمع برای پر کردن جیب بالایی ها است و بدون در نظر گرفتن هواداران وفادار، تاریخ ما، آینده ما و یا آینده فوتبال در این کشور گرفته شده است."

 

1592848

 

بلیچر: فوتبال در 24 ساعت گذشته

1592833

 

 

ردنج، رییس کیمته فوتبال نویسان جهان: تایید شد: تاتنهام مورینیو را اخراج کرد (شش روز مانده به فینال جام اتحادیه و پس از اینکه تشکیل سوپرلیگ اروپا شبانه اعلام شد)

 

1592835

 

 

گری لینه‌کر: "فوتبال بدون هواداران هیچ چیز نیست. ما این مسئله را به وضوح در 12 ماه گذشته دیده ایم. اگر هواداران یک پارچه برابر این طرح هرم ضد فوتبال بایستند، می توان در میانه راه جلوی آن را گرفت.

 

1592834

 

 

کمیته اجرایی یوفا در رای گیری که به صورت ناشناس برگزار شد، رای به تغییر فرمت چمپیونزلیگ از سال 2024 و برگزاری این رقابت ها با حضور 36 تیم داد. در بین رای دهندگان ناصر الخلیفی، رییس PSG، نیز حضور داشت.

1592827

 

هانس یوآخیم واتسکه، رییس باشگاه دورتموند، اعلام کرد که هر دو تیم آلمانی، بایرن مونیخ و دورتموند، پیوستن به سوپرلیگ اروپا را رد کرده‌اند و همچنان در چمپیونزلیگ رقابت خواهند کرد.

 

1592815

 

 

آندره آ آنیلی، رییس باشگاه یوونتوس، که ریاست اتحادیه باشگاه های اروپا را بر عهده داشت نیز از سمت خود کناره گیری کرد. هر دوازده باشگاهی که برای تاسیس سوپرلیگ اروپا توافق کرده بودند، اتحادیه باشگاه های اروپا را ترک کردند.

 

1592809

 

تیتر میرر: "شش بی‌شرم"

 

1592804

 

 

شایعه در لیورپول: یورگن کلوپ به مالکان باشگاه هشدار داده است که اگر قرمزها به سوپرلیگ بپیوندند، از سمت خود استعفا خواهد داد.

 

1592803

 

 

منچستر یونایتد از اتحادیه‌ی باشگاه‌های اروپا خارج شد و اد وودوارد از سمت خود در یوفا کناره‌گیری کرد.

1592806

 

 

توییت آدریان دل مونته:

"پس فصل بعد اوضاع از این قرار است:

چمپیونزلیگ

نماینده های انگلیس: لستر، وستهام، اورتون، لیدز

نماینده های ایتالیا: آتالانتا، ناپولی، لاتزو، رم

نماینده های اسپانیا: سویا، ویارئال، بتیس، سوسیداد

 

لیگ اروپا

نماینده های انگلیس: استون ویلا، ولوز، کریستال پالاس

نماینده های ایتالیا: ساسولو، ورونا، سمپدوریا

نماینده های اسپانیا: گرانادا، لوانته، سلتا ویگو"

 

 

1592805

 

واکنش روزنامه‌های انگلیسی به سوپرلیگ اروپا: اعلام جنگ!

 

1592780

 

1592783

 

1592782

 

بایرن مونیخ نیز مانند PSG ترجیح داده است در این مجادله بین تیم های بزرگ و ثروتمند اروپایی و یوفا، طرف یوفا را بگیرد و به سوپرلیگ جواب منفی داده است. با این وجود گفته می شود که لایپزیش قرار است به عنوان یکی از سه تیمی که هنوز ناشناس هستند، به سوپرلیگ اروپا بپیوندد.

آلمانی ها که به شدت با ایده سوپرلیگ مخالفند و آن را مرگ قطعی سه شنبه ها و چهارشنبه های چمپیونزلیگی می دانند، لایپزیش را تیم پلاستیکی بوندسلیگا نامیده اند که تنها از او بر می آید دست به چنین اشتباهی بزند! هر چند از بایرن نیز به عنوان یکی از گزینه هایی که شاید در آینده به سوپرلیگ بپیوندد نام برده می شود.

 

1592781

 

تیم دسته پنجمی بروملی در واکنش به ناراحتی هواداران شش تیم بزرگ لیگ برتر از پیوستن به سوپرلیگ اروپا، در توییتی طنزآمیز نوشته: "طرفداران "بیگ سیکس" باشگاه جدیدی می خواهند، مااینجاهستیم و آماده ایم تا به شما در جمع خودمان خوش‌آمد بگوییم."

 

1592773

 

آندره‌آ رادریتزیانی، رییس باشگاه لیدز

رادریتزیانی نیز با حمایت از نظرات تند و تیز گری نویل که در شبکه اسکای صحبت می کرد در کامنتی کوتاه با حرف های اسطوره منچستریونایتد در مخالفت با سوپرلیگ و درخواست برخورد با تیم های شرکت کننده در آن از جمله منچستریونایتد و لیورپول، موافقت کرد و نوشت: "عالی گفتی گری."

 

1592765

 

دلیل مخافت PSG

در کمال تعجب نامی از پاری سن ژرمن، یکی از ثروتمندترین باشگاه های اروپایی، در بین موسسان سوپرلیگ به چشم نمی خورد. گفته می شود که در سطوح بالای این باشگاه این باور وجود دارد که پیوستن به سوپرلیگ، بی احترامی به ارکان فوتبال خواهد بود. PSG همچنین معتقد است که رقابت های اروپایی نباید محدود به ثروتمندترین باشگاه های این قاره باشد و باشگاه های کوچکتری مثل آتالانتا، آژاکس و یا لستر هم باید بتوانند شانس خود را امتحان کنند.

یکی از منابع نزدیک به باشگاه پاری سن ژرمن گفته است: "ما به همان سنت های یوفا ادامه خواهیم داد."

 

 

یورگن کلوپ

دو سال پیش هم یورگن کلوپ مخالف شدید خود با ایده سوپرلیگ مطرح کرده بود و اکنون نیز سرمربی قرمزها با مالکان این باشگاه در این مورد اختلاف نظری عمیق دارد که ممکن است او را به ترک لیورپول و پیوستن به بایرن مونیخی که در پایان فصل بدون سرمربی خواهد بود و در سوپرلیگ نیز شرکت نکرده است، سوق دهد.

کلوپ در آن زمان گفته بود: "امیدوارم این سوپرلیگ هرگز اتفاق نیافتد. با شیوه ای که چمپیونزلیگ در حال برگزاری است و حتی با لیگ اروپا، فوتبال یک دستاورد و محصول بزرگ پیدا کرده است.

برای من چمپیونزلیگ همان سوپرلیگ است که در آن هر بار مجبور نیستی با همان تیم های قبلی بازی کنی. البته این از نظر اقتصادی مهم است، اما چرا ما سیستمی ایجاد کنیم که لیورپول برای ده سال پیاپی مدام با رئال مادرید رو به رو شود؟ چه کسی می خواهد هر سال این را ببینند؟"

 

1592735

 

گری نویل

"از همه بیشتر از منچستریونایتد و لیورپول بیزار و منزجر شده ام. آنها دارند به رقابتی می روند که دیگر نتوانند در آن سقوط کنند و حذف شوند؟ این مطلقا رسوایی است.

ما در این کشور باید قدرت را از باشگاه هایی که در صدر این لیگ هستند پس بگیریم و این شامل باشگاه من نیز می شود.

این حرص و طمع خالص است و آنها فریبکار هستند. فوتبال در این کشور هیچ ربطی به مالکان منچستریونایتد، لیورپول، چلسی و منچستریونایتد ندارد.

منچستریونایتد، آرسنال و تاتنهام حتی در چمپیونزلیگ حضور ندارند! آیا آنها اصلا حق حضور در آنجا را داشتند؟ این واقعا یک جوک محض است.

زمان آن رسیده است که قانونگذاران مستقلی برای منع این باشگاه ها از داشتن چنین قدرتی، دشاته باشیم. تا همین جا بس است!"

 

1592738

 

سر الکس فرگوسن

"صحبت از سوپرلیگ یعنی فاصله گرفتن از هفتاد سال فوتبال باشگاهی اروپا.

در زمان حضور من در یونایتد، ما در چهار فینال چمپیونزلیگ بازی کردیم و آن شب ها واقعا خاص ترین و استثنایی ترین شب ها بودند."

 

تونی کروس

"متاسفانه ما بازیکنان درباره این چیزها تصمیم گیرنده نیستیم. ما فقط عروسک هایی در دستان فیفا و یوفا هستیم. اگر اتحادیه بازیکنان وجود داشت، ما جام باشگاه های جهان یا سوپرکاپ اسپانیا را در عربستان سعودی برگزار نمی کردیم.

این رقابت ها به منظور جذب مالی همه چیز و همچنین فشار فیزیکی به بازیکنان طراحی شده اند. لازم نیست که همه چیز همیشه بیشتر و سریع‌تر و درباره پول باشد."

 

گری لینه‌کر

"حس می کنم این طرح سوپرلیگ در حرص و آز و مهملات خود خواهد مرد."

 

ریو فردیناند

"این اعلام جنگ به فوتبال است. ضدرقابتی بودن بر خلاف تمام چیزهایی است که فوتبال هست. این آدم ها هیچ تصوری از فوتبال ندارند."

 

یوفا در بیانیه ای مشترک با لیگ های اسپانیا، انگلیس و ایتالیا و همچنین فدراسیون های فوتبال گفت: "اگر این اتفاق رخ دهد می خواهیم یک بار دیگر تکرار کنیم که ما، یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس، لیگ برتر، سری آ، فدراسیون فوتبال اسپانیا و ایتالیا و حتی فیفا و تمام انجمن های زیر مجموعه ما برای متوقف کردن این ایده متحد خواهیم شد. این پروژه بدبینانه طرحی است که بر اساس منافع شخصی چند باشگاه و در زمانی بنا نهاده شده که ما بیش از هر موقعی به همبستگی احتیاج داریم.

ما برای جلوگیری از این اتفاق تمام تدابیر موجود در همه سطوح اعم از قضایی و ورزشی را در نظر خواهیم گرفت."

 

واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس

"واضح است که این امر به فوتبال انگلیس و اروپا در تمام سطوح آسیب خواهد زد و به اصول رقابت آزاد و شایستگی ورزشی که اساسی ترین اصول ورزش های رقابتی هستند، حمله خواهد کرد."

 

واکنش لیگ برتر انگلیس

"طرفداران هر باشگاهی در انگلیس و در سراسر اروپا در حال حاضر می توانند این رویا را داشته باشند که تیم‌شان ممکن است به اوج صعود کند و برابر بهترین تیم ها بازی کند. ما باور داریم که سوپرلیگ این رویا را از بین خواهد برد."

 

1592733

 

واکنش بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس

"برنامه ها برای برگزاری سوپرلیگ اروپا برای فوتبال بسیار آسیب زننده خواهد بود و ما از اقدامات مقامات فوتبال حمایت می کنیم.

آنها به قلب بازی های داخلی حمله می کنند و طرفداران در سراسر کشور را نگران خواهند کرد. باشگاه های درگیر باید قبل از هر اقدام دیگری به هواداران خود و جامعه فوتبال پاسخگو باشند."

 

واکنش گابریله گراوینا، رییس فدراسین فوتبال ایتالیا (FIGC)

"ما همیشه مخالف سوپر لیگ بوده ایم. تنها پروژه قابل قبول چمپیونزلیگ است که توسط یوفا برگزار می شود."

 

اتحادیه فوتبال آلمان (DFB)

"اتحادیه فوتبال آلمان موضع روشنی در برابر موضوع سوپر لیگ اروپا دارد. در فوتبال همواره باید موضوع اصلی عملکرد ورزشی باشد. این عملکرد است که تعیین کننده صعود و سقوط و همچنین صلاحیت برای حضور در رقابت های مختلف است. منافع اقتصادی چند باشگاه نباید به همبستگی عملی در فوتبال پایان دهد."

 

کریستین سیفرت، رییس بوندسلیگا (DFL)

"بوندسلیگا مخالف هر گونه مفهوم سوپرلیگ اروپا است. منافع اقتصادی چند باشگاه برتر در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید منجر به لغو ساختارهای مستقر در فوتبال اروپا شود."

 

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه

"ریاست جمهوری از موضع باشگاه های فرانسوی در امتنهاع از شرکت در پروزه سوپرلیگ فوتبال اروپا، که تهدیدی برای اصل همبستگی و شایستگی های ورزشی است، استقبال می کند."

 

فدراسیون فوتبال فرانسه

"فدراسیون فوتبال فرانسه(FFF)  و لیگ حرفه ای فوتبال (LFP)  با هرگونه پروژه سوپرلیگ اروپا مخالف هستند. در کنار یوفا ، FFF و LFP کاملاً مخالف پروژه ای هستند که کل هرم فوتبال اروپا را تهدید می کند.

رویاهای سلطه طلبانه یک الیگارشی (عده قلیلی از ثروتمندان حاکم) منجر به از بین رفتن یک سیستم اروپایی خواهد شد که به فوتبال اجازه داده است به شکلی بی سابقه در قاره اروپا توسعه یابد."

 

انریکه بونیلا، رییس لیگ مکزیک و رییس انجمن مسابقات لیگ جهانی

"لیگ های داخلی در اروپا از پشتیبانی کامل تمام لیگ های جهان در برابر پروژه سوپرلیگ اروپا برخوردار هستند. فوتبال باید مبتنی بر همبستگی و لیاقت ورزشی باشد."

 

اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلیس

"هواداران فوتبال ضربان قلب ورزش ملی ما هستند و هرگونه تصمیم گیری عمده باید با پشتوانه آنها باشد.

با طرفداران بسیار، ما نگران هستیم که این طرح بتواند در بالاترین سطح از بازی های ملی و داخلی ما بن بستی ایجاد کند."

 

کارگروه ورزش پارلمان اروپا

"رقابت محدود پیشنهادی بین باشگاه های فوق العاده ثروتمند، یک قشر ممتاز در خارج از ساختارهای فوتبال باشگاهی اروپا را تشکیل می دهد و هدفی جز کسب سود ندارد."

 

هواداران فوتبال در اروپا با اعضایی از 48 کشور

"این طرح غیرقانونی، غیرمسئولانه و ضد رقابتی است. بدتر اینکه این طرح صرفا توسط حرص و طمع هدایت می شود. تنها کسانی که از این طرح سود می برند صندوق های سرمایه گذاری، الیگارشی و تعداد اندکی از باشگاه های متمول هستند که بسیاری از آنها علیرغم مزایایی که دارند، در لیگ های داخلی خود عملکرد ضعیفی دارند."

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها