کد خبر : 1750870 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 18:35 | 49.1K بازدید | 14 دیدگاه

سکوت لاپورتا شکست؛ دفاع جانانه از سوپرلیگ

رئیس باشگاه بارسلونا نیز مثل فلورنتینو پرز، سوپرلیگ را بهترین راه برای فرار از بحران اقتصادی می داند.

سکوت لاپورتا شکست؛ دفاع جانانه از سوپرلیگ

به گزارش "ورزش سه"، 48 ساعت پس از اعلام رسمی 12 باشگاه بزرگ اروپایی مبنی بر شکل گیری سوپرلیگ اروپایی از تابستان امسال، همه چیز منتفی شد. تحت فشار یوفا و فیفا و نیز اتحادیه فوتبال انگلیس، ابتدا شش قدرت بزرگ انگلیسی انصراف دادند و در نهایت روز گذشته نوبت به اینتر، اتلتیکو و میلان رسید.

در حال حاضر تنها رئال، بارسا و یوونتوس در سوپرلیگ باقی مانده اند و عملا برگزاری این رقابت ها غیرممکن است.

 

 

1585470

 

 

فلورنتینو پرز رئیس رئال و سوپرلیگ اروپا، شب گذشته تاکید کرد که این تورنمنت منحل نشده بلکه به حالت تعلیق در آمده است.

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا که در این روزها سکوت کرده بود نیز امروز به TV3 کاتالونیا گفت:« سوپرلیگ مطلقا یک نیاز اساسی برای باشگاه های بزرگ است. اینکه بتوانیم نظر خودمان را در مورد توزیع منصفانه پول بگوییم. ما مشکلی با برگزاری لیگ های داخلی نداریم ولی معتقدیم یک سوپرلیگ اروپایی که باشکاه های بزرگ هر هفته بتوانند برابر هم قرار بگیرند نیز یک نیاز است. در این زمینه باید با یوفا حرف بزنیم و راه گفت و گو و مذاکره بسته نیست.»

 

لاپورتا ادامه داد:« موضع باشگاه بارسلونا در حال حاضر محتاطانه است و حرف نهایی را اعضا خواهند زد ولی از آنجا که باشگاه های بزرگ در درآمدزایی یوفا نقش مهمی دارند، صحیح نیست که از لحاظ دریافتی و توزیع پول، تفاوت زیادی با باشگاه های متوسط و کوچک نداشته باشیم.

 

 

1592733

 

 

سوپرلیگ باید یک تورنمنت تماشایی باشد و البته  براساس ارزش های ورزشی. راه گفت و گو با یوفا باز است و باید به درک مشترک و تعامل برسیم. به منابع بیشتری نیاز داریم تا سوپرلیگ بتواند یک رقابت جذاب و تماشایی باشد.»

 

جدایی 9 باشگاه موسس:« آنها تحت یکسری فشارها جدا شدند ولی پیشنهاد هنوز روی میز است. صحبت از توزیع مقادیر هنگفتی پول و دستمزدهای بالاست. سرمایه گذاری بالایی قرار بود صورت بگیرد ولی تاکید می کنم که همه اینها باید با رعایت ارزش های ورزشی همراه باشد.»

 

دیدگاه‌ها