کد خبر : 1751681 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 11:19 | 30.5K بازدید | 6 دیدگاه

او در دسترس نیست و نمی‌خواهد کار کند؛

شوک پاسخ منفی کی‌روش به آفریقای جنوبی

مقامات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی پس از اینکه کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی، تنها یازده ساعت مانده به اعلام همکاری، به آنها پاسخ رد داد، در شوک فرو رفته اند.

شوک پاسخ منفی کی‌روش به آفریقای جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، مقامات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه ای معرفی سرمربی تیم ملی این کشور را به هفته آینده موکول کرده اند، اما گزارش شده است که همکاری با کارلوس کی‌روش برای این تیم دیگر رویایی از دست رفته است.

در روزهای گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی لیست کاندیداهای مورد نظر خود برای هدایت تیم ملی این کشور را در اختیار کمیته ملی اجرایی قرار داد و طبق توییت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، نام سرمربی این تیم قرار بود روز گذشته اعلام شود.

هر چند دیروز اعلام شد که کنفرانس مطبوعاتی که جامعه فوتبال این کشور مدت ها بود انتظار آن را می کشید، به دلیل محدودیت های سفری که شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده است، برگزار نخواهد شد و به تاریخ دیگری موکول می شود.

 

1595174

 

کمیته فنی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، پس از رد شدن گزینه هایی مثل پیتسو موسیمانه و بنی مک کارتی، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی که در کشور موزامبیک به دنیا آمده است، را به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی این کشور انتخاب کرده بود.

سرمربی جدید جایگزین مولفی انتسکی روی نیمکت تیم ملی آفریقای جنوبی خواهد شد که از رساندن آفریقای جنوبی به رقابت های آفریقایی در سال 2021 در کامرون، باز ماند.

اخبار حاکی از آن است که با وجودی که اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی گفته بود در بستن قرارداد با سرمربی جدید هیچ مشکل مالی ندارد، اما توافق با کی‌روش که گفته می شود سالی 50 میلیون رند (3.5 میلیون دلار) دستمزد طلب می کند، حسابی جیب اتحادیه فوتبال را خالی خواهد کرد. در سال 2017 که آفریقای جنوبی دست به مذاکره با کی‌روش زد، این سرمربی سالانه مبلغ 40 میلیون رند (3 میلیون دلار) به عنوان دستمزد طلب می کرد.

 

1595175

 

یکی از اعضای کمیته فنی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی گفت: "قرارداد با کی‌روش یک مسئله تمام شده بود اما الان باز هم به پله اول برگشته ایم. نمی دانم پس از اینکه ما او را پیشنهاد کردیم، چه اتفاقی افتاد اما می توانم بگویم که او دیگر نمی آید.

ما باید هر چه سریع تر یک سرمربی جدید انتخاب کنیم چرا که گذر زمان به نفع ما نیست. رقابت های انتخابی جام جهانی تا چند هفته دیگر آغاز می شود. امیدوارم که مسئولان توضیح دهند چرا کارلوس کی‌روش دیگر قرار نیست بیاید."

یکی از مقامات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی فاش ساخته است: "کی‌روش به دنبال کار نیست و در حال حاضر در دسترس نیست. هیچ صحبتی درباره مسائل مالی با او نشده است و اصلا به آن مرحله نرسیدیم."

رییس اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی از هواداران شناخته شده کی‌روش است و تمام تلاش خود را برای توافق با سرمربی پرتغالی به کار بسته بود.

از عواملی که باعث می شد کی‌روش را مناسب ترین گزینه برای هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی بدانند، این بود که او خانه ای در شهر ژوهانسبورگ دارد و همچنین یکی از دخترانش در این کشور زندگی می کند.

 

 

دیدگاه‌ها