کد خبر : 1751692 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 12:10 | 205.4K بازدید | 75 دیدگاه

کاپیتان پرسپولیس در بین اساطیر آسیا؛

شلهوب، هدف دست‌ نیافتنی سوپرجلال!(عکس)

سیدجلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس، پنجمین بازیکن باسابقه منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود.

شلهوب، هدف دست‌ نیافتنی سوپرجلال!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چهار حضور ثابت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 باعث شد تا سیدجلال از آمار 60 بازی در لیگ قهرمانان فراتر برود و به جمع 15 بازیکن باسابقه این مسابقات برسد؛ فهرستی که در صدر آن هوانگ بوون از چین و محمد الشلهوب از عربستان با 91 و 87 بازی حضور دارند.

 

نکته جالب درباره سیدجلال حسینی این است که او در فصل جاری به نوعی بهترین عملکردش را ارائه و با ثبت دو کلین شیت و به ثمر رساندن دو گل، نقشی پررنگ در صدرنشینی مقتدرانه پرسپولیس ایفا کرده است. حسینی البته در فصل 2018 و 2020 با پرسپولیس تا فینال مسابقات پیش رفت اما با دو شکست برابر کاشیما آنتلرز و اولسان هیوندای، طعم ناکامی را چشید و با مدال نقره مسابقات را ترک کرد.

 

حسینی تنها بازیکن ایرانی در بین 15 مهره باسابقه لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. سیدمهدی رحمتی به صورت مشترک با یاسوهیتو اندو و مهند سلام در جایگاه بیستم قرار دارد و البته به زودی با آغاز مسابقات منطقه شرق و حضور الکسن در ترکیب تیم چینی، رکوردش را از دست خواهد داد و به جایگاه پایین تر خواهد رفت تا سیدجلال تنها ایرانی حاضر در بین 20 بازیکن این فهرست قرار بگیرد.

 

1591132

 

سیدجلال حسینی با پیراهن سایپا و سپاهان در مجموع 29 بار در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت اما با پرسپولیس 36 حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرده و فرصت این را دارد که با رسیدن به آمار 50 بازی آسیایی، رکوردی جاودانه در تاریخ باشگاه سرخپوش پایتخت را از خود به جای بگذارد.

 

از مدافع شماره چهار که هواداران پرسپولیس در سال‌های گذشته لقب «صخره» را به او دادند، خاطرات آسیایی زیادی در ذهن پرسپولیسی‌ها قرار دارد اما بدون تردید گلزنی مقابل الجزیره در دقایق پایانی، شیرین‌ترین خاطره است؛ روزی که کاپیتان با باز کردن دروازه تیم اماراتی، راه صعود پرسپولیس به یک چهارم نهایی را باز کرد و البته پاسخ سرمربی هلندی که گفته بود «سیدجلال سوپرمن نیست» را هم داد.

 

پس از آن لقب «صخره» کم کم به حاشیه رفت و نام «سوپرمن» روی سیدجلال حسینی ماند؛ کسی که مثل این شخصیت افسانه ای و کارتونی، تلاش می‌کند تا کمبودهای دسته‌اش را جبران کند و البته برخلاف سوپرمن که با لباس دو رنگ شده معروف شده، سیدجلال بیشتر با تصاویری دیده می‌شود که یک شنل قرمز بر دوش دارد.

 

1595199

 

حالا حسینی 39 ساله باید تمام تلاشش را کند تا پرسپولیس در مراحل حذفی نیز به توفیق برسد و حداقل تا نیمه نهایی بالا برود تا او به آمار 70 بازی در لیگ قهرمانان آسیا برسد و جای کوون سون تائه را بگیرد و فصل آینده نیز با صعود به مرحله حذفی، خود را به جمع پنج نفر برتر برساند اما بدون تردید هدف سیدجلال فارغ از این آمارهای شخصی این است که در تیمی قرار بگیرد که اولین قهرمانی ACL پرسپولیس را رقم می‌زند؛ آیا در فصل 2021 موفق به این کار خواهد شد؟

طرح: سبحان ضرغامی

دیدگاه‌ها