کد خبر : 1751825 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 21:56 | 153.4K بازدید | 36 دیدگاه

برد الوحده به ضرر نماینده‌های ایران در آسیا

باخت پرسپولیس مقابل الوحده شانس سه تیم دیگر فوتبال ایران که امیدوار به کسب رتبه دومی و قرار گرفتن در میان سه تیم برتر برای صعود به پلی آف بود را کم کرد.

برد الوحده به ضرر نماینده‌های ایران در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، طبق قانون مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال جدید، 5 تیم اول گروه های 5 گانه به صورت مستقیم راهی دور بعدی مسابقات می شوند و سه تیم برتر دوم نیز این 5 تیم را همراهی خواهند کرد.


همین حالا با شکستی که شاگردان یحیی گل محمدی مقابل الوحده تجربه کردند، صدرنشینی پرسپولیس هم به خطر افتاده و در صورت شکست سرخپوشان در بازی آخر مقابل الریان و پیروزی الوحده مقابل گوآ، این نماینده امارات خواهد بود که به عنوان تیم اول با 13 امتیاز راهی دور بعدی می شود و البته پرسپولیسی ها خیالشان راحت است که قطعا با 12 امتیازی که کسب کرده اند، در میان سه تیم برتر دوم قرار می گیرند، اما برای سه نماینده دیگر فوتبال ایران شرایط پیچیده و مبهم است و این شکست پرسپولیس هم کارشان را سخت تر کرد.


در حال حاضر استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان هر دو از 4 مسابقه 7 امتیاز دارند و دو بازی دیگر نیز پیش روی آنها قرار دارد و چون هر دو بازی رو در رو را پشت سر گذاشته اند، می تواند با امتیاز 13 کارشان را در مسابقات مرحله گروهی تمام کنند.


در گروه دوم هم که تراکتور ایران حضور دارد، دقایقی پیش مصاف شاگردان خطیبی و پاختاکور تمام شد و پاختاکور با 4 امتیاز و قرمزهای آذربایجانی با 7 امتیاز از 5 مسابقه رتبه دوم و سوم را در اختیار دارند. صدرنشین این گروه الشارجه 8 امتیازی است که از ساعت 22:30 دقیقه در چارچوب هفته پنجم به مصاف نیروی هوایی 2 امتیازی می رود. در واقع همین حالا با پیروزی الوحده مقابل پرسپولیس، کار تراکتور برای صعود حتی در صورت برد در بازی آخر، بسیار سخت شده و نماینده امارات شرایط خودش را برای قرار گرفتن در میان سه تیم برتر دوم با شکست پرسپولیس بهتر کرد.


گروه سوم مسابقات، جایی که استقلال حضور دارد هم رقابت فشرده ای میان الدحیل 8 امتیازی و الاهلی و استقلال 7 امتیازی جریان دارد. دو دیدار حساس این گروه یعنی مصاف استقلال و الاهلی در هفته پنجم و نبرد الاهلی و الدحیل در هفته ششم تاثیر مستقیم در معرفی صدرنشین این گروه خواهد داشت ولی این سه تیم هم بی شک از نتیجه ای که پرسپولیس گرفته، ناراحت شدند.


در گروه چهارم که فولاد با 5 امتیاز در کنار النصر با 8 و السد با  7 امتیاز برای صدرنشینی رقابت می کنند، کار از دو گروه دیگری که ایرانی ها حضور دارند، سخت تر است و پیروزی سرخپوشان یا حداقل تساوی آنها، می توانست برای تیم دوم این گروه شانس بیشتری برای صعود و قرار گرفتن در میان سه تیم برتر ایجاد کند.

دیدگاه‌ها