کد خبر : 1752700 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 01:47 | 389.5K بازدید | 85 دیدگاه

ایران با ۳ نماینده در یک‌هشتم لیگ قهرمانان؛

صعود رویایی تراکتور به مرحله حذفی آسیا

شکست ۲ گله الهلال عربستان بهترین خبر برای شاگردان رسول خطیبی و هواداران تراکتور بود تا به مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان برسند.

صعود رویایی تراکتور به مرحله حذفی آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال تراکتور ایران که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هیچ شکستی نداشت و موفق شد به چهار مساوی و دو پیروزی دست پیدا کند، بعد از برتری شب گذشته مقابل شارجه امارات(میزبان گروه B) با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت اما صعودش به بازی‌های جمعه شب و گروه‌های A و C کشیده شد.

 

توقف یا شکست استقلال ایران مقابل الشرطه می‌توانست منجر به صعود تراکتور شود اما آبی پوشان فوتبال ایران موفق شدند به برتری عراقی‌ها دست پیدا کنند تا صعودشان به مرحله حذفی مسجل شود که این اتفاق موجب شد چشم شاگردان رسول خطیبی به دو بازی گروه A و دیدار الاهلی عربستان و الدحیل قطر برود.

 

در هفته ششم گروه A استقلال تاجیکستان با نتیجه دو بر یک مقابل آلمالیق ازبکستان شکست خورد و در دیگر مسابقه گروه نیز الهلال عربستان در دیداری عجیب با نتیجه دو بر صفر مغلوب شباب الاهلی امارات شد که این اتفاقات صعود تراکتور را به همراه داشت.

 

1596783

 

1596782


این تصویری از دقایق پایانی جدال الهلال و شباب الاهلی  است، در دقیقه 6+90 این بازی و در حساس‌ترین لحظه مهاجم الهلال نتوانست گل خالی را تبدیل به گل کند و توپ را به دیرک افقی کوبید تا بازی با  همان نتیجه دلخواه تراکتور به پایان برسد.

 

1596787


تراکتور با کسب 4 مساوی و 2 برد در مکان دوم جدول رده بندی گروه B قرار گرفت. این تیم در شب پایانی با پیروزی دو بر صفر مقابل شارجه (با 11 امتیاز پیش از بازی شب ششم صعود خود را به عنوان تیم اول گروه قطعی کرده بود)، ضمن زنده کردن شانس صعود خود که امشب قطعی شد، دور گروهی را به عنوان تنها تیم بدون شکست منطقه غرب به پایان رساند.

 

حالا اگر هر نتیجه‌ای در مسابقه الاهلی عربستان و الدحیل قطر اتفاق بیفتد، هیچ تغییری در سرنوشت تراکتور ایران ایجاد نخواهد شد و شاگردان رسول خطیبی با امتیاز ۱۰ و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم‌های قدرتمند الهلال عربستان و السد قطر(تیم‌های دوم گروه‌های A و D) راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

 

تراکتور که پیش از رقابت‌های لیگ قهرمانان شرایط خوبی نداشت، در نخستین بازی آسیایی برابر پاختاکور ازبکستان قرار گرفت و در حالی که این تیم ازبک در ۱۲ مسابقه اخیرش ۱۲ پیروزی کسب کرده بود، توانست با یک نمایش فنی فوق‌العاده به تساوی ۳ بر ۳ برسد و یک امتیاز ارزشمند به دست آورد.

 

پس از آن تراکتور برابر شارجه میزبان قرار گرفت و یک امتیاز هم از قهرمان امارات به دست آورد و سومین تساوی پیاپی را مقابل نیروی هوایی داشت، اما در دور برگشت شاگردان خطیبی به دو پیروزی و یک تساوی رسیدند تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ به مرحله حذفی راه یابند.

 

تراکتور حالا علاوه بر صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تبدیل به تنها تیمی می‌شود که در غرب آسیا هیچ شکستی را نداشته که این اتفاق عملکرد خوب آنها را قابل توجه‌تر می‌کند.

 

صعود شاگردان رسول خطیبی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان یعنی اینکه ایران تبدیل به تنها کشوری شد که در دور یک هشتم نهایی آسیا دارای سه نماینده است؛ اتفاق بزرگی که می‌تواند شانس حضور یک تیم ایرانی در فینال ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان را هم افزایش دهد.

 

1596792

صعود تراکتور منوط به نتایج بازی های دو گروه اول و سوم بود اما نتایج در گروه اول به گونه ای رقم خورد که این تیم دیگر نیازی به پیگیری نتایج گروه سوم پیدا نکرده و جشن صعود برپا کرد. شکست همزمان استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان در بازی های این گروه، اتفاق بسیاری شیرینی بود که جدول گروه اول را به شکل بالا دآورد تا تراکتور به عنوان یکی از سه تیم دوم از منطقه غرب راهی دور یک هشتم نهایی شود.

 

دیدگاه‌ها