کد خبر : 1752775 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 12:52 | 38.6K بازدید | 1 دیدگاه

تجربه‌های مربی گوآ از تماشای آنلاین بازی تیمش؛ 

فراندو: حتی فرصت خداحافظی با بازیکنانم را پیدا نکردم

سرمربی تیم فوتبال گوآ در مصاحبه ای از احساس خود در تماشای آنلاین بازی تیمش گفته است.

فراندو: حتی فرصت خداحافظی با بازیکنانم را پیدا نکردم

به گزارش "ورزش سه"، آخرین رقابت تیم فوتبال گوآ در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برگزار شد که نه مربی و نه بازیکنان خارجی این تیم حضور نداشتند و در آخرین بازی ترکیب اصلی این تیم را به طور کامل بازیکنان هندی تشکیل داده بودند. این خواست باشگاه بود که بازیکنان و مربیان خارجی به دلیل شرایط ویژه ویروس کرونا در هند، این کشور را ترک کنند و با توجه به اینکه پروازهای بین المللی در هند ممنوع شده است، نمی خواستند که آنها بدون خانواده هایشان در هند قرنطینه شوند. 


یکی از روزنامه های هندی در این مورد نوشته است:« آنها رفتند در حالی‌که قلب و روحشان در زمین فوتبال و در کنار تیم باقی مانده بود. اف سی گوآ در این دوره از مسابقات در گروه مرگ قرار گرفته بود؛ با این حال با کسب سه امتیاز بالاتر از الریان امارات قرار گرفت و تیم قدرتمند پرسپولیس با 15 امتیاز و الوحده با 13 امتیاز رتبه های دوم و سوم را به نام خودشان زدند. گوآ با شکست 2 بر صفر برابر الوحده در شرایطی به کار خود پایان داد که سه امتیاز کسب کرد و البته سه شکست ولی این برای مربیان تیم که می دانستند چقدر برای این تیم زحمت کشیده اند، بسیار سخت بود که از قاب تلویزیون شکست تیمشان را تماشا کنند.» 

 

خوآن فرناندو در گفتگویی که پس از شکست تیمش برابر الوحده با یکی از رسانه های هندی داشته، در این مورد می گوید:« باور کنید؛ من می دانم که هفته گذشته چقدر برای بازیکنان دشوار بود. همه آنها از لحاظ روحی و جسمی خسته بودند، اما قدرت مثال زدنی ای از خود نشان دادند و ادامه دادند.» 


فراندو که فرصت بودن در کنار تیمش را به دلیل ویروس کرونا از دست داده، ادامه می دهد:« وقتی در کنار تیم هستید، شما روی شرایط کنترل دارید و با بازیکنان خود ارتباط برقرار می کنید، ولی وقتی بازی را از راه خیلی دور تماشا می کنید، واقعا احساس وحشتناکی است. آنها در طول بازی به خوبی مسابقه را مدیریت کردند ولی چند اشتباه داشتند و من بابت نتیجه ای که کسب شد خیلی ناراحتم. ولی در کل این تورنمنت، تیم خیلی خوب کار کرد.» 

1596890

فراندو در ادامه توضیح می دهد که تصمیم برای ترک هند آنقدر ناگهانی بوده که او نتوانسته با اعضای تیمش که مثل خانواده اش هستند و هشت ماه در کنار آنها بوده، خداحافظی کند:«راستش وقت زیادی نداشتم. من تشکر کردم و بعد تاکسی گرفتم. ولی بعدا پیام دادم و از آنها بابت کمکی که به من در اولین فصل حضورم در هند داشتند، تشکر کردم. من واقعا متاسف شدم که مجبور به ترک ناگهانی باشگاه شدیم.» 


با این حال فراندو از اینکه پس از مدت ها خانواده اش را ملاقات کرده خوشحال است و می گوید که او و خانواده اش به شدت نگران اوضاع بد کشور هند هستند:« شما هر روز اخبار را می خوانید و این خیلی غم انگیز است که می بینید چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و مردم چه رنجی می کشند.» 


مربی اسپانیایی اف سی گوآ در ادامه این مصاحبه از برنامه های خود برای آینده گفته و اینکه می تواند از فرصت قرنطینه برای دیدن فوتبال، خواندن کتاب و تماشای فیلم استفاده کند و برنامه های خود را برای سازماندهی گوآ در فصل آینده روی کاغذ بیاورد.


او در بخش بعدی این مصاحبه درباره بازیکنان هندی می گوید:« از نظر تکنیکی آنها جای پیشرفت دارند ولی نگرش آنها به خصوص در مقابل الوحده مثال زدنی بود. نکته اصلی اما تمرکز است و به نظرم چیزی که بازیکنان هندی به آن نیاز دارند، اینکه در طول 90 دقیقه متمرکز باقی بمانند. شما با یکی دو بازیکن می توانید در چند مسابقه موفق باشید، ولی در تورنمنتی شبیه لیگ قهرمانان آسیا به دردسر خواهید افتاد.»

دیدگاه‌ها