کد خبر : 1752783 | 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:00 | 20.5K بازدید | 2 دیدگاه

دو تیم عراقی و حضور ضعیف در ACL

قعرنشینی شرطه و قوه‌الجویه؛ ناامید کننده

وب سایت العربی الجدید به عملکرد همگروهی تراکتور پرداخت و حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را ناامید کننده نامید.

قعرنشینی شرطه و قوه‌الجویه؛ ناامید کننده

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های عراقی خوش یمن نبود. الزوراء در دیدار پلی آف مقابل الوحده تن به شکست داد و حذف شد و نیروی هوایی به همراه الشرطه در گروه هایشان قعرنشین شدند و از دور رقابت ها کنار رفتند.


سایت العربی الجدید در مطلبی به حضور ناامید کننده نیروی هوایی در این رقابت ها پرداخت. این وب سایت نوشته است: نیروی هوایی عراق وداعی زودهنگام با رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 داشت. پس از آنکه این تیم نتوانست هیچ پیروزی ای در گروه دوم به دست بیاورد. آنها در این گروه با الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و تراکتور ایران همگروه بودند. تیم عراقی با دو امتیاز از دو تساوی برابر پاختاکور ازبکستان و تراکتور ایران در گروه B لیگ قهرمانان آسیا در رده چهارم قرار گرفت.


علی رغم شانس بالای تیم نیروی هوایی عراق جهت به دست آوردن سهمیه صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اما شرایط این تیم پس از مصدومیت مهاجم اصلی این تیم یعنی ایمن حسین سخت شد و آنها نتوانستند درخشش لازم را داشته باشند.

 

1596912

ایمن حسین مهاجم خطرناک نیروی هوایی و آقای گل لیگ عراق که در دیدار پلی آف مقابل الوحده عربستان در دقیقه 92 گل تساوی تیمش را زد تا نیروی هوایی با برتری در ضربات پنالتی به مرحله گروهی صعود کند، در همان بازی اول مقابل الشارجه اینگونه آسیب دید تا بار تهاجمی صدرنشین لیگ عراق به شدت کاهش یابد. نیروی هوایی که با 4 امتیاز بیشتر و 3 بازی کمتر در صدر جدول لیگ عراق قرار دارد و احتمال زیاد قهرمان نیز خواهد شد، نتوانست به مرحله بعد صعود کند.


ایمن حسین در اولین مسابقه نیروی هوایی مقابل الشارجه از ناحیه گونه دچار شکستگی شد. همچنین مصائب پی در پی دیگری گریبان گیر نماینده عراق شد. از جمله مصدومیت بازیکنانی نظیر حسین جبار، کرار نبیل و احسان حداد اردنی و همچنین اخراج دو مهره کلیدی این تیم یعنی طارق همام و میثم جبار باعث شد کار نماینده عراق دشوار شود.


نیروی هوایی که پیش از این در سه دوره لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده بود، از مرحله گروهی صعود کرده بود ولی در این رقابت ها در قعر جدول جای گرفت و از صعود بازماند.

 

 

1596913

الشرطه که در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت داشت، باز هم دستش از صعود کوتاه ماند. آنها با 5 شکست و تنها یک پیروزی، در حق استقلال و الهلال عربستان لطف بزرگی کردند. تیم مجیدی به لطف شکست الدحیل تیم اول گروه شد و اگر الدحیل حتی یک مساوی مقابل الشرطه کسب می کرد، به مرحله بعد راه پیدا می کرد ولی این اتفاق رخ نداد تا سهمیه نماینده قطر به الهلال برسد. الشرطه در جدول لیگ عراق نیز فعلا از کسب سهمیه سال بعد دور شده است و امسال نیز هر چند حریف سرسختی بود، ولی توانایی مقابله با همگروهی های قدرتمندش را نداشت.

 


ایوب اودیشو سرمربی تیم نیروی هوایی عراق در مورد نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا اظهار نظر کرد و در نشست خبری گفت: ما فقط برای شرکت در این رقابت ها به اینجا نیامدیم، بلکه می خواستیم نتیجه هم بگیریم اما متأسفانه از آسیب دیدگی و خستگی رنج می بریم، همچنین از نظر روحی و جسمی به بازیکنان فشار زیادی وارد شد.


اودیشو در پایان گفت: ما از هر مسابقه ای که در اینجا بازی کردیم سود زیادی بردیم و بازگشت به لیگ قهرمانان پس از سالها غیبت خوب بود. امیدواریم دفعه بعد در لیگ قهرمانان آسیا اوضاع کاملاً متفاوت باشد.

دیدگاه‌ها