کد خبر : 1753611 | 16 اردیبهشت 1400 ساعت 01:34 | 161.6K بازدید | 37 دیدگاه

توخل باز هم به فینال رسید؛

این آلمانی نابغه است! (عکس)

توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی موفق شد تیمش را به فینال لیگ قهرمانان رهنمون سازد.

این آلمانی نابغه است! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در اوایل فصل و بعد از نتایج پرفراز و نشیب چلسی تحت هدایت فرانک لمپارد کمتر کسی تصور می کرد این تیم حتی موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم بشود، اما یک جا به جایی روی نیمکت همه چیز را تغییر داد. توماس توخل تنها یک ماه بعد از جدایی از پاری سن ژرمن هدایت چلسی را بر عهده گرفت و حالا در اواخر فصل این تیم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

 

برتری های متوالی در لیگ برتر باعث شد چلسی خود را به رتبه چهارم جدول لیگ برتر رسانده و در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار بگیرد. اما اوج درخشش چلسی در مهم ترین تورنمنت اروپایی رقم خورد. آنها بعد از گذر از سد پورتو خود را به جمع چهار تیم رسانده و امشب موفق به غلبه بر پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان شدند.

 

چلسی که در دیدار رفت و در پایتخت اسپانیا به نتیجه خوب 1-1 دست یافته بود، امشب با ارائه نمایشی درخشان با دو گل رئال مادرید را مغلوب کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان شد. البته چلسی در این دیدار بدشانس بود که فقط دو بار موفق به گلزنی شد و دیرک دروازه و البته درخشش تیبو کورتوا اجازه پرگل تر شدن پیروزی آبی های لندن را نداد.

 

بی تردید نقش اول این تحول بزرگ را باید توماس توخل نامید. او تبدیل به اولین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان شد که در دو فصل متوالی و با دو تیم مختلف به فینال راه یافته است. فصل قبل پاری سن ژرمن تحت هدایت او در آخرین گام و با یک گل مغلوب بایرن مونیخ شد و این فصل توماس توخل امیدوار به فتح لیگ قهرمانان برای اولین بار است. در کنار تیاگو سیلوا نیز برای دومین سال به فینال می رسد و این زوج امسال به دنبال قهرمانی هستند.

 

1598273

 

1598275

 

1598276

 

1598274

 

 

 

دیدگاه‌ها