کد خبر : 1754505 | 20 اردیبهشت 1400 ساعت 11:22 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

پنجمین پیروزی پیاپی همیلتون در اسپانیا؛

درسی که همیلتون به ورستپن داد

لوییس همیلتون در یک مسابقه‌ هیجان‌انگیز توانست مکس ورستپن را که در پیچ اول لیدری مسابقه را از چنگ راننده‌ی مرسدس درآورده بود، شکست دهد و برنده‌ی گرندپری اسپانیا شود.

درسی که همیلتون به ورستپن داد

به گزارش "ورزش سه"، لوییس همیلتون توانست با نمایشی خیره کننده برای پنجمین سال پیاپی در گرندپری اسپانیا پیروز شود تا بار دیگر نشان دهد در مقایسه با رقبایش از چه عیاری برخوردار است. همیلتون با عملکردی شگفت انگیز، که مخصوص به این قهرمان هفت باره جهان است، نه تنها توانست ظرف 24 دور، فاصله 22 ثانیه ای که بین او و مکس ورستپن افتاده بود را جبران کند بلکه مقتدرانه 15 ثانیه زودتر از راننده جوان ردبول که نزدیک ترین رقیبش در رقابت های قهرمانی است، از خط پایان گذشت.

نمایش بی نقص همیلتون باعث شد تا دیمون هیل، قهرمان سال 1996 فرمول یک، او را یکگی از بااستعدادترین انسان هایی که تاکنون پا به این کره خاکی نهاده است، بنامد.

 

1599930



مکس که از رده‌ی دوم و در کنار همیلتون مسابقه را استارت زده بود در پیچ یک با سبقتی تهورآمیز لوییس را برای جلوگیری از برخورد وادار به عقب‌نشینی کرد و گاراژ مرسدس مجبور شد برای کسب پیروزی استراتژی جسورانه دو پیت استاپه را در پیش بگیرد.

استراتژی که در پایان نود و هشتمین پیروزی را برای قهرمان هفت باره‌ی جهان به ارمغان آورد. همیلتون در بازگشت به پیست از مهندس خود پرسید فاصله اش با ردبول پیشتاز چقدر است؟ بونو، مهندس همیلتون پاسخ داد 22 ثانیه و با اشاره به مسابقه مجارستان سال 2019 که مرسدس باز هم با استراتژی دو پیت استاپه موفق به ربودن پیروزی از چنگ ورستپن شده بود، به همیلتون اطمینان خاطر داد که "ما قبلا هم این کار را کرده ایم."

 

1599926



ورستپن در اکثر دورها لیدر مسابقه بود اما در شش دور مانده به پایان مسابقه همیلتون با توجه به سرعت بسیار بهتری که به لطف لاستیک‌های نوتر داشت، ردبول شماره 33 را پشت سر گذاشت تا پنجمین پیروزی پیاپی خود در کاتالونیا را جشن بگیرد.

راننده جوان ردبول که رقیب اصلی همیلتون در رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی این فصل است اکنون با 80 امتیاز، 14 امتیاز کمتر از لوییس همیلتون، در رده دوم قرار دارد و کم کم دارد متوجه قدرت واقعی راننده بریتانیایی هفت بار قهرمان جهان می شود.

پیش از این بسیاری موفقیت همیلتون را مدیون ماشین قدرتمند مرسدس می دانستند اما در این فصل و با توجه به ماشین خوبی که ردبول راهی پیست کرده است، پیش از همه این ورستپن است که متوجه نبوغ مثال زدنی همیلتون شده، نبوغی که باعث می شود هر بار استراتژی های درخشان مرسدس جواب بدهند و نقطه ضعف های اندک ماشین مرسدس را نیز پوشش می دهد.

 

1599928

 

چارلز لکلرک، راننده‌ فراری، که مسابقه را از رده‌ چهارم استارت زده بود نیز توانست در پیچ سه از بوتاس سبقت بگیرد، هر چند در نهایت مسابقه را در همان رده‌ چهارم به پایان رساند.

بوتاس سوم شد و لکلرک چهارمین ماشینی بود که از خط پایان گذشت تا باز هم در نمایشی فراتر از توان ماشین فراری، امتیازات ارزشمندی را برای اسب‌های رقصان دشت کند.

پرز، ریکاردو، ساینز، نوریس، اوکون و گسلی نیز در رده‌های پنجم تا دهم قرار گرفتند.

 

1599928



مصاحبه سه راننده‌ برتر:

لوییس همیلتون: "اول از همه می‌خواهم از حضور همه هوادارانی که اینجا هستند تشکر کنم. دیدن این منظره عالی است. احساس محشری دارم... تمرینات ما کار کرد و جواب داد. این واقعا استراتژی عالی از طرف تیم بود. عجب روزی!"


مکس ورستپن: "کار زیادی نبود که بکنیم... من تقریبا بی‌دفاع بودم. هر کاری توانستم کردم. این آن جایگاهی نیست که ما می‌خواهیم در آن باشیم... اما در مقایسه با فصل پیش این یک پرش بزرگ برای ما است."

والتری بوتاس: "من در دور اول یک رده به چارلز باختم و این اوضاع را در همان اوایل مسابقه برای من سخت کرد. جز این، سرعت چندان بد نبود و خوب است که توانستم به پودیوم برسم."

 

فرمول یک در ایستگاه بعدی و در پنجمین مسابقه فصل، پس از یک فصل وقفه، بار دیگر به پیست خیابانی موناکو خواهد رفت.

دیدگاه‌ها