کد خبر : 1754895 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 11:59 | 28.1K بازدید | 0 دیدگاه

امید یک مدال المپیکی برای ایران زنده می شود؟

فردا، آخرین فرصت سهراب برای رزرو بلیت توکیو

سهراب مرادی برای کسب سهمیه المپیک، فردا در کلمبیا روی تخته می‌رود.

فردا، آخرین فرصت سهراب برای رزرو بلیت توکیو

به گزارش "ورزش سه"، سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری بازی‌های المپیک و جهان، پنجشنبه، ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آمریکای جنوبی و آخرین رقابت گزینشی بازی‌های المپیک توکیو در کالی کلمبیا، روی تخته می‌رود.


این رقابتها از روز گذشته در کالی آغاز شده و تا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و تنها نماینده ایران هم سهراب مرادی است که تمام نگاهها در ایران به او دوخته شده است. 


مرادی که برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار قاره آسیا تلاش می کند تا از این طریق یک سهمیه آسیا را بگیرد، در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا باید حتما ۳۸۸ کیلوگرم را بزند تا با امتیازی که می گیرد، بتواند بالاتر از وزنه بردار قرقیزستان قرار بگیرد.


در این شرایط البته او فقط به المپیک نزدیک می شود و پس از آن باید منتظر تغییرات رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم باشد. وزنه بردار ژاپن هم مانع دیگری بر سر راه سهراب مرادی است و اگر این وزنه بردار بتواند جزو هشت نفر اول رنکینگ قرار بگیرد که احتمالش هم وجود دارد، در این صورت سهراب مرادی می تواند بهترین وزنه بردار قاره آسیا باشد.


در حال حاضر اولین گام برای مرادی این است که  وزنه بردار قرقیز را پشت سر بگذارد و مسابقات کلمبیا نیز آخرین شانس او محسوب می شود.


جالب اینکه اگر سهراب نتواند سهمیه بگیرد، یک شانس مدال برای ایران هم از دست خواهد رفت و شاید وزنه برداری ایران فقط با یک سهمیه در المپیک توکیو حاضر شود.

دیدگاه‌ها