کد خبر : 1755247 | 24 اردیبهشت 1400 ساعت 01:20 | 28.9K بازدید | 1 دیدگاه

قهرمانی مقتدرانه دورتموند در جام حذفی (عکس)

بروسیا دورتموند با پیروزی 4-1 مقابل لایپزیش، قهرمانی رقابت های این فصل جام حذفی آلمان شد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ادین ترزیچ که چند روز قبل در بوندس لیگا با نتیجه 3-2 لایپزیش را شکست داده بودند، امشب هم کاملا برتر از حریف ظاهر شدند و با گل های جیدون سانچو (دو گل) و ارلینگ هالند (دو گل) حریف را از پیش رو برداشتند.

دورتموندی ها بازی را هجومی آغاز کردند و تنها 5 دقیقه از بازی سپری شده بود که سانچو گل اول را به ثمر رساند. ستاره انگلیسی دورتموند که با پاس داهود پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، بعد از ورود به محوطه جریمه با یک ضربه تماشایی کار را تمام کرد.

بعد از این گل بازیکنان لایپزیش بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما این دورتموند بود که در دقیقه 27 به گل دوم رسید. روی پاس مارکو رویس بود که هالند درون محوطه جریمه لایپزیش صاحب موقعیت شد و بعد از اینکه اوپامکانو را محو کرد، با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه گولاچی فرستاد.

بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد و باز هم این دورتموندی ها بودند که صاحب موقعیت های خطرناک تری می شدند تا اینکه در وقت های تلف شده نیمه اول به گل سوم رسیدند. روی پاس در عمق داهود بود که رویس با پیتر گولاچی تک به تک شد اما ترجیح داد سانچو را صاحب توپ کند و او هم بعد از فریب مدافع حریف، دروازه خالی را به راحتی باز کرد. داور ابتدا این گل را آفساید اعلام کرد اما بعد از استفاده از VAR، گل را پذیرفت تا نیمه اول با نتیجه 3-0 به سود زردها به پایان برسد.

نیمه دوم را شاگردان یولیان ناگلزمان بهتر آغاز کردند و حملات خطرناک تری روی دروازه دورتموند داشتند و حتی یک بار هم توپ را به تیر دروازه حریف کوبیدند تا اینکه در دقیقه 71، دنی اولمو یکی از گل های خورده لایپزیش را جبران کرد. روی پاس کریستوفر انکونکو بود که اولمو پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه غافلگیر کننده کار را تمام کرد.

بعد از این گل بازیکنان لایپزیش امیدوار شدند و برای زدن گل های بعدی پیش کشیدند اما این بازیکنان دورتموند بودند که روی ضدحملات موقعیت های خطرناک تری ایجاد کردند و در نهایت در دقیقه 87 به گل چهارم رسیدند. این جیدون سانچو در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او را هالند در شرایطی نامتعادل تبدیل به گل کرد تا دورتموند در نهایت با برتری 4-1، فاتح این فینال تماشایی شود.

 

1601178

 

1601179

 

1601180

 

1601186

 

دیدگاه‌ها