کد خبر : 1755879 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 20:09 | 108.4K بازدید | 4 دیدگاه

نمایش فوق‌العاده اصفهانی‌ها و دفاع فاجعه‌بار مس؛

سپاهان 5- مس 1؛ توفان زرد در 13 دقیقه!

شاگردان نویدکیا با استفاده از اشتباهات عجیب در خط دفاعی مس و بازی هجومی تماشایی موفق به کسب پیروزی پُر گل شدند.

سپاهان 5- مس 1؛ توفان زرد در 13 دقیقه!

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان پس از تساوی اخیرش مقابل پرسپولیس و نتیجه‌ای که در دربی رقم خورد، صدر جدول را از دست داد و با تفاضل گل کمتر نسبت به سرخ‌پوشان پایتخت به رده دوم رفت ولی شاگردان محرم نویدکیا امروز در حالی به مصاف مس رفسنجان رفتند که در دقیقه 9 روی ارسال دقیق علیرضا نقی‌زاده، بازیکن سابق خود و ضربه سر سلیمانی دروازه خود را  باز شده دیدند، اما پس از آن حد فاصل دقایق 26 تا 39 نمایشی استثنایی داشتند و با استفاده از اشتباهات پیاپی مدافعان مس، موفق شدند چهار گل توسط گئورگی ولسیانی، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و امید نورافکن بزنند و در نیمه دوم هم توسط یاسین سلمانی گل پنجم را به ثمر رسانند و با برتری 5 بر یک مجددا به صدر جدول برگردند.

 

 


هفته بیست و سوم لیگ برتر؛ یکشنبه: 1400/02/26 ؛ ساعت 18:15
استادیوم: نقش جهان اصفهان/ بدون تماشاگر
داور: رضا کرمانشاهی/ کمک‌ها: محمدجواد مداح و علی‌اکبر نوری؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ ناظر داوری: علیرضا یزدانی.

 

 

 

 

اخطار


سید محمدرضا حسینی(17) از سپاهان

مهرداد رضایی(45) از مس

عقیل کعبی(65) از مس

 

 


سپاهان اصفهان

 

سید پیام نیازمند
گئورگی ولسیانی
عزت‌الله پورقاز
دانیال اسماعیلی‌فر
امید نورافکن(80- کی‌روش استنلی)
سید محمد کریمی(85- رسول نویدکیا)
سروش رفیعی(75- یاسین سلمانی)
احسان حاج‌صفی
سید محمدرضا حسینی
محمد محبی(76- جلال‌الدین علی‌محمدی)
سجاد شهباززاده
سرمربی: محرم نویدکیا

 

 

 


مس رفسنجان


داوود نوشی‌صوفیانی
حامد نورمحمدی
هومن ربیع‌زاده
حسن جعفری
عقیل کعبی
مهدی کیانی(73- مهرداد آوخ)
مهرداد رضایی
سجاد آشوری(52- محمد قاضی)
علیرضا نقی‌زاده(73- محسن آذرباد)
محمدرضا سلیمانی(67- میثم نقی‌زاده)
فراز امامعلی
سرمربی: محمد ربیعی

 

 

 

 

 

شرح گل

 


سپاهان صفر - مس رفسنجان یک (دقیقه 9: محمدرضا سلیمانی): دفع کرنر سپاهان تبدیل به یک ضد حمله جدی برای مس رفسنجان از سمت راست زمین شد که سجاد آشوری پس از نفوذ  سریع منطقه را عوض کرد و توپ را به علیرضا نقی‌زاده رساند که سرتوپ چشم‌نواز مقابل مدافع طلایی‌پوشان و ارسال دقیق پای راست او به مقابل دروازه را محمدرضا سلیمانی تبدیل به گل کرد.

 

سپاهان یک - مس رفسنجان یک (دقیقه 26: گئورگی ولسیانی): ارسال سروش رفیعی از روی کرنر سمت چپ زمین را گئورگی ولسیانی بالاتر از مدافعان مس با ضربه سر زد تا خیلی زود همه چیز مساوی شود.


سپاهان 2 - مس رفسنجان یک (دقیقه 28: سید محمدرضا حسینی): پاس در عمق محمد کریمی را جعفری، مدافع راست مس قصد داشت دفع کند که توپ او به محمدرضا حسینی رسید تا این بازیکن فرصت‌طلب با شوت محکم و سرضرب که با دفع نوشی‌صوفیانی هم همراه شد، گل دوم سپاهان را به ثمر رساند.                

    
سپاهان 3 - مس رفسنجان یک (دقیقه 33: امید نورافکن): شوت زمینی محمد محبی از مقابل دروازه مس رد شد و در سمت راست به محمدرضا حسینی رسید که پاس کات‌بک او به محمد کریمی را این بازیکن به سجاد شهباززاده رساند که در ادامه دفع ناقص شوت او توسط مدافع مس را نورافکن با شوت به زیر طاق دروازه تبدیل به گل کرد.

 

سپاهان 4 - مس رفسنجان یک (دقیقه 39: سجاد شهباززاده): پاس رو به جلوی دانیال اسماعیلی‌فر از سمت راست زمین از مقابل پای سروش رفیعی عبور کرد و در مقابل دروازه خالی سپاهان به شهباززاده رسید که ضربه تمام کننده او گل چهارم طلایی‌پوشان را رقم زد.

 

سپاهان 5 - مس رفسنجان یک (دقیقه 83: یاسین سلمانی): اشتباهات مرگبار مدافعان مس رفسنجان در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و این بار یاسین سلمانی با توپ‌گیری از قائم اسلامی‌خواه با نوشی‌صوفیانی تک به تک شد و با عبور از او گل پنجم را به ثمر رساند.

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 12: ارسال اسماعیلی‌فر از جناح راست زمین و ضربه سر محمد محبی را نوشی‌صوفیانی به زیبایی مهار کرد تا سپاهان به گل نرسد.

دقیقه 13: نزدیک بود مس گل دوم را روی توپ ارسالی از کرنر توسط آشوری توسط مهرداد رضایی بزند که پورقاز در مقابل محوطه 6 قدم توپ را مجددا به کرنر زد.
دقیقه 14: سانتر کوتاه و خطرناک محمدرضا حسینی را نوشی‌صوفیانی مهار کرد.

دقیقه 19: سروش رفیعی با حرکت عالی و سریع به قلب دفاع مس رفسنجان زد که پاس او را مدافعان مس برگشت دادند و در ادامه نیز شوت محکم محمد محبی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 22: حاج‌صفی قصد داشت پس از یک- دو با محمدرضا حسینی با نوشی‌صوفیانی تک به تک شود که خروج به موقع دروازه‌بان مس رفسنجان مانع از به ثمر نشستن موقعیت خطرناک سپاهان شد.

دقیقه 32: سانتر نقی‌زاده از سمت راست زمین و ضربه سر رضایی از کنار دروازه سپاهان رد شد.
دقیقه 37: ارسال مهدی کیانی از روی کرنر را مهرداد رضایی با ضربه سر زد که توپ با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه سپاهان راهی اوت شد.

دقیقه 41: علیرضا نقی‌زاده پس از یک پاس گل این بار در آستانه گلزنی بود که ضربه سر زیبای او به گوشه دروازه سپاهان را نیازمند با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.
دقیقه 41: کرنر اعلام شده به سود مس را کیانی به محوطه جریمه سپاهان فرستاد که ضربه سر رضایی را نیازمند در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 44: ارسال نورافکن از سمت چپ با عبور از روی سر شهباززاده به حسینی رسید، اما شوت محکم او این بار ثمری نداشت و با اختلاف کمی از بالای دروازه مس رد شد.

دقیقه 52: باز هم اشتباه در خط دفاعی مس رفسنجان نزدیک بود سپاهان را به یک گل دیگر برساند که این بار کرمانشاهی، داور مسابقه خطای محمدرضا حسینی را در صحنه مشکوکی اعلام کرد.
دقیقه 53: حمله خطرناک مس روی توپ ارسالی از جناح راست زمین را علیرضا نقی‌زاده با پاس خوبی برای محمد قاضی مهیای شوت‌زنی کرد، اما او به امامعلی پاس داد تا ضربه محکم او راهی اوت شود.
دقیقه 58: محمدرضا حسینی قصد داشت از زاویه بسته دروازه مس را باز کند که نوشی‌صوفیانی با واکنش زیبایی توپ را مهار کرد.

دقیقه 63: شوت راه دور حاج‌صفی دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیادی از دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه 66: ضربه ایستگاهی تماشایی حاج‌صفی را نوشی‌صوفیانی با واکنش خوبی برگشت داد و در ادامه شوت روی پای حسینی به اوت رفت.

دقیقه 74: ضربه ایستگاهی احسان حاج‌صفی با اختلاف کمی از بالای دروازه مس به اوت رفت.
دقیقه 76: پاس در عمق شهباززاده می‌توانست گل پنجم سپاهان را همراه داشته باشد که شوت محکم زمینی حاج‌صفی را نوشی‌صوفیانی با واکنش تماشایی با پا دفع کرد.
دقیقه 76: شوت روی پای علی‌محمدی را نوشی‌صوفیانی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 79: بهترین فرصت برای زدن گل دوم مس با شوت آوخ به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: ضربه سر  فراز امامعلی با اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان رد شد.

 

 

 

بهترین بازیکن

 


محمدرضا حسینی در برد فوق‌العاده سپاهان ستاره زمین بود؛ او با زدن یک گل تماشایی که با استفاده از اشتباه خط دفاعی مس شکل گرفت، تیمش را پیش انداخت و پایه‌گذار اصلی برتری تیمش شد. او روی گل سوم تیمش هم با زنده کردن یک موقعیت تاثیرگذاری زیادی داشت و علاوه بر آن با فرارهای سریع از سمت راست زمین بارها خط دفاعی مس را آزار داد.

 

 

اتفاق ویژه


نمایش فاجعه‌بار خط دفاعی مس از نکات عجیبی بود که در این مسابقه رخ داد و مهاجمان سپاهان هم به بهترین شکل از آن استفاده کردند و پنج گل زدند تا به یک بازی و 3 امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول برسند.

 

 


در حاشیه


* ترکیب سپاهان در مسابقه امروز نسبت به دیدار اخیرش مقابل پرسپولیس هیچ تغییری نداشته است.
* مسیح زاهدی، مدافع میانی موثر مس رفسنجان در این فصل بخاطر محرومیت در دیدار با سپاهان حضور ندارد.
* علیرضا نقی‌زاده، هافبک مس رفسنجان و سابق سپاهان که در لیگ بیستم نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشته، از ابتدا مقابل طلایی‌پوشان به میدان رفته است.

* پس از اتفاقات پیش از دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس، به جز تعداد اندکی از هواداران سپاهان هیچ تجمعی مقابل هتل محل اقامت این تیم وجود نداشت و همچنین در مسیر حرکت کاروان زردپوشان به ورزشگاه نقش جهان، هواداران اتوبوس این تیم را همراهی نکردند. 
* پیش از این محرم نویدکیا بارها در مورد عدم تجمع هواداران مقابل هتل و همچنین همراهی آن‌ها با اتوبوس تیم و ایجاد ترافیک در مسیر، تذکر داده بود.
* پیش از شروع بازی علیرضا نقی‌زاده، مهدی کیانی و حسن جعفری، سه بازیکن سابق سپاهان که اکنون عضو مس رفسنجان هستند، به سمت نیمکت تیم اصفهانی رفتند و با اعضای این تیم از جمله محرم نویدکیا خوش و بش کردند.

* امید نورافکن، مدافع چپ سپاهان در دقیقه 79 بخاطر مصدومیت از زمین بیرون رفت.

دیدگاه‌ها