کد خبر : 1758211 | 07 خرداد 1400 ساعت 10:33 | 50.2K بازدید | 5 دیدگاه

طارمی:

کل‌کل طارمی و کونسیسائو بر سر گل اینستاگرامی!

ستاره تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو پرتغال پس از مدتی سکوت، تصمیم گرفت تا از تجربیاتی که در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد، صحبت کند.

کل‌کل طارمی و کونسیسائو بر سر گل اینستاگرامی!

به گزارش "ورزش سه" مهدی طارمی که همراه تیم ملی فوتبال ایران در جزیره کیش به سر می‌برد و در اردوی آماده‌سازی شاگردان دراگان اسکوچیچ پیش از سفر به منامه بحرین حضور دارد، امشب به صورت تصویری میهمان برنامه «فوتبال 120» بود و از خاطرات و ناگفته‌های خود از دوران حضورش با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا امسال صحبت کرد؛

تورنمنتی که یاران طارمی در آن موفق شدند در مقابل یوونتوس با حضور فوق‌ستاره‌ای به رونالدو به پیروزی برسند و در جمع هشت تیم برتر اروپا به چلسی بازی را واگذار کردند.

 

صحبت‌های مهدی طارمی درباره تجربه حضورش در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و مصاف با تیم‌هایی چون یوونتوس، منچسترسیتی و چلسی را در ادامه می‌خوانید:

 

 

خوشحالم که توانستم خنده را روی لب مردم بیاورم

 

در وهله اول خداراشکر که توانستم خیلی در این فصل خوب کار کنم و همین‌که توانستم شادی را روی لب مردم -هر چند کم- اما فکر می‌کنم به نوبه خودم خوب بود؛ همین‌که مردم کمی با گل‌ها، پاس‌گل‌ها و پنالتی‌های من شاد بودند، راضی هستم و خداراشکر. فکر می‌کنم 45 یا 46 بازی به صورت تعویضی یا فیکس در این فصل انجام دادم و یک فصل خیلی خیلی خوب برای من بود.

 

 

99 درصد فوتبالی‌ها باور دارند که آن صحنه اخراج من درست نبود

 

خداراشکر ما در آن بازی توانستیم نیمه اول را خیلی خوب پشت سر بگذاریم، من توانستم پنالتی بگیرم و تیم‌مان هم گل بزند و چند موقعیت دیگر هم داشتیم که متاسفانه به گل تبدیل نشد؛ حالا آن دقیقه 55 یا 60 بود که من با یک حرکت کارت زرد دوم را گرفتم و اخراج شدم، واقعا به هیچ عنوان نمی‌توانم قبول کنم که مستحق آن کارت بودم. 99 درصد از فوتبالی‌ها فکر می‌کنم بتوانند قبول کنند.

 

 

به خاطر اصرار بزرگان یوونتوس داور مرا اخراج کرد!

 

که آن کارت فقط به اصرار بازیکنان بزرگ یوونتوس بود که داور را تحت فشار گذاشتند و آن کارت را به من داد؛ در حالت نرمال هیچ‌وقت آن حرکت کارت ندارد، یعنی کسی که سه چهار دقیقه قبل کارت زرد می‌گیرد، به هیچ عنوان این کار را انجام نمی‌دهد ولی متاسفانه حرکت آن داور ناجوانمردانه بود ولی خداراشکر که توانستیم صعود کنیم.

 

 

اخراج مقابل یوونتوس درس عبرتی شد

 

خیلی مشخص بود، وقتی رونالدو و پنج شش بازیکن دیگر از یوونتوس همه با هم به سمت داور رفتند، داور اصلا نمی‌خواست؛ واکنشی که من از داور دیدم، حس کردم می‌خواهد به من تذکر بدهد، وقتی این هجوم را دید، فکر می‌کنم کمی تحریک شد و کارت زرد دوم را داد. چون اول به بازیکنان یوونتوس می‌گفت که کنار بروید اما نمی‌دانم چه شد که کارت زرد دوم را به من داد! حالا گذشت و این هم درس عبرتی باید یاد بگیریم.

 

 

بهترین اتفاق گلم به چلسی، خوشحالی مردم بود

 

خداراشکر توانستم حداقل نشد که تیم‌مان بالا برود، اما با آن گل توانستم حداقل دل مردم را شاد کنم، دل خانواده و دوستانم را و آشناهایی که بودند؛ تنها حسن آن گل همین بود که دل مردم شاد شد اما متاسفانه نتوانستیم صعود کنیم به مرحله بعدی، که اگر می‌توانستیم صعود کنیم فکر می‌کنیم اتفاقات جالب‌تری رخ می‌داد.

 

 

مربی‌مان می‌گفت برای اینستاگرام گل قشنگ زدی!

 

من به مربی‌مان هم گفتم، او همش می‌گفت اینستاگرام؛ من هم گفتم اگر می‌خواستم دنبال اینستاگرام باشم، آن توپ را به جای این‌که به سرعت به وسط زمین بیاورم، می‌رفتم و خوشحالی می‌کردم تا حداقل برای آینده بگویند چه حرکتی بوده است. فکر من این بود که اگر مثلا یک دقیقه یا دو دقیقه زمان داریم، برویم تلاش کنیم تا شاید بشود گل دوم را بتوانیم بزنیم. مربی‌مان می‌گفت حالا گل قشنگ زدی که در فضای مجازی و اینستاگرام بگذاری که گفتم من دنبال این چیزها نبودم که اگر بودم مثلا می‌رفتم خوشحالی می‌کردم تا حرکت بعد از گل قشنگ شود و در آینده این‌گونه از من یاد کنند، نه این‌که سریع برگردم عقب و برای بازگشت تیمم تلاش کنم.

 

 

گفتند حق تو جایزه پوشکاش و برترین گل لیگ قهرمانان اروپاست

 

بعد از بازی کمی همگی ناراحت بودیم که چرا حذف شدیم، اما هر کدام از بازیکنان، کادر پزشکی و هر شخصی که آن‌جا حضور داشت، می‌آمد و می‌گفت که صددرصد می‌توانی تو پوشکاش را ببری و می‌تواند گل تو بهترین گل چمپیونزلیگ شود؛ می‌گفتند چه گلی زدی و از گل من قدردانی و تشکر می‌کردند.

 


قیچی‌برگردان من زیباتر از گل جهانبخش به چلسی بود

 

گل برگردان زدن یک شانس است، 90 درصد آن حرکت شانس است؛ این‌که شما بتوانید ضربه‌ات را دقیق بزنی و آن‌جایی که دوست داری توپ برود، اما همیشه این اتفاق رخ نمی‌دهد که توپ آن‌جایی که دوست داری برود. ولی بین گل من و علیرضا جهانبخش، فکر می‌کنم گل من زیباتر بود. چرا که برای من از لب خط توپ را سانتر کردند و گل کردن آن سخت‌تر بود و هم‌چنین شدت ضربه ارسالی بیشتر بود و ضربه‌ای که من زدم خالص به سوی دروازه حریف و خیلی خوشگل شد. کل آن حرکت خیلی خوب بود، اما برای علیرضا جهانبخش در یک رفت و برگشت توپ در حالتی قرار گرفت که او می‌توانست برگردان بزند، علی هم خیلی گل قشنگ و خوبی زد اما از نظر من گل خودم قشنگ‌تر بود.

 

 

به نظر من منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد

 

به نظر من تیم منچسترسیتی می‌تواند برنده فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد، اگر شرایط نرمال بازی باشد، تیم منچسترسیتی می‌تواند ببرد؛ من تیم چلسی را آن‌طور ندیدم که بخواهد مستحق حضور در فینال باشد، همان تیم پورتو که با چلسی بازی کردیم، اگر کمی باهوش‌تر عمل می‌کردیم، می‌توانستیم این تیم را ببریم. اما جوری که ما مقابل منچسترسیتی بازی کردیم، واقعا سخت بود، واقعا خیلی سخت بود.

 

طرز بازی منچسترسیتی با چلسی خیلی متفاوت است و بازی کردن مقابل منچسترسیتی خیلی سخت‌تر از چلسی است، آن سبکی که آن‌ها بازی می‌کنند و بازی‌هایی که در این فصل داشتند به نظر می‌تواند منچسترسیتی قهرمان این فصل چمپیونز لیگ باشد. اگر که شرایط نرمال باشد و اتفاق خاص و ویژه‌ای رخ ندهد.

 

دیدگاه‌ها