کد خبر : 1760710 | 20 خرداد 1400 ساعت 11:49 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

چه خوب که ملی پوشان داوری نکردند

عاشوری: در دفاع اشتباه نکنیم عراق را هم می بریم

محسن عاشوری در قامت سرمربی در آستانه ی دست یابی به یک موفقیت بزرگ قرار داشت. او در حالی که با تیم بادران در رده ی دوم جدول رده بندی بازی ها قرار داشت در پایان بازی با شاهین بوشهر از سمت خود استعفاء کرد!

عاشوری: در دفاع اشتباه نکنیم عراق را هم می بریم

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه دقایقی کوتاه با این مربی صحبت کردیم؛ هر چند این مصاحبه به تحلیل بازی تیم ملی هم منجر شد و بازیکن اسبق تیم پرسپولیس که در دوران بازیگری یکی از پاسورهای خلاق فوتبال ایران بشمار می رفت توصیه های جالبی هم خطاب به بازیکنان تیم ملی بر زبان آورد.

 

*چه شد که از بادران جدا شدید؟ آنهم در حالی که تیمتان در رده ی دوم جدول قرار داشت و تهاجمی ترین تیم لیگ یک به حساب می آمد!

جدایی من از بادران به خاطر تفکر مالکین باشگاه و هم چنین نوع تیمداری آنها بود. بی تعارف نظرات من با آنها همسو نبود و مدیریت از من توقعاتی داشت که این در کاراکتر و شخصیت من نبود؛ نیست و نخواهد بود. هر کسی با معیار خودش در فوتبال حضور دارد و شخصیت من شکل گرفته و قابل تغییر نیست و با این دیدگاه من در فوتبال حضور داشته ام و تاثیرات خود را در فوتبال گذاشته ام. البته نمی گویم صد در صد موفق بوده ام. شاید در ابتدای فصل اشتباه از من بود که این تیم را انتخاب کردم و اگر شناخت الان را ابتدای فصل داشتم این انتخاب را انجام نمی دادم. با این حال تلاش های ما منجر به شکل گیری یک تیم خوب شده که امیدوارم در پایان کادر فنی جدید تیم را به لیگ برتر رهنمون کند و رویای دیرینه مدیران باشگاه هم محقق شود. از نظر من تیم بادران تیم شایسته ای برای صعود به لیگ برتر است.

 

*تحلیل تان از بازی تیم ملی در برابر بحرین؟

در دقایق ابتدایی بازی فشار و استرس بازی موجب شده بود تا بازیکنان تیم ملی به سرعت بخواهند توپ را از دروازه ی ما دور کنند. به همین خاطر این نگرش منجر به این شد که پاس های اشتباه زیادی بهم بدهیم و خیلی زود به دنبال پاس آخر باشیم. به عنوان یک ببینده با گذشت ده دقیقه از بازی متوجه شدم بحرین یک حباب بود و از پس تیم ایران بر نمی آید. در نیمه ی نخست ایران در دفاع تیمی خیلی خوب بود و اجازه نداد تا بازیکنان بحرین فرصت هنرنمایی روی دروازه ی ایران پیدا کنند. در نیمه ی دوم کادر فنی تیم ملی و در راس آن اسکوچیچ تعویض های خوبی انجام داد.

 

ما نیاز به این داشتیم که در میانه ی میدان از یک هافبک خلاق بهره ببریم تا با نفرات بیشتری به سمت دروازه ی بحرین حمله کنیم و هم چنین از کناره ها که در این بخش هم تعویض خوبی انجام شد. خب این تعویض ها نشان داد کادر فنی تیم ملی در نیمه ی نخست بازی تیم حریف را به خوبی آنالیز کرد و تعویض های نیمه ی دوم به تیم کمک کرد به بازی خوب خود ادامه دهد و با حملات پردامنه تر به سه گل دست پیدا کند. خوشبختانه تیم ملی روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد و این دست اسکوچیچ را برای تغییر روند بازی باز گذاشته است. ما اکنون در ترکیب تیم ملی از بازیکنانی بهره می بریم که کیفیت بین المللی دارند و ارایه سبک های متفاوت از تیم ملی و هم چنین تغییر روند بازی در نیمه ی دوم محتمل بود.

 

*و چه پیش بینی از بازی با عراق دارید؟

بازی با عراق به مراتب سخت تر از بازی با بحرین است به این خاطر که عراق تیم بهتری به نسبت بحرین بشمار می رود. تیمی است که هم از نظر بدنی و هم از نظر فنی تیم بهتری نسبت به تیم بحرین است. خب باید بپذیریم بازی در شرایط آب و هوایی منامه سخت و دشوار است. اگر ما در خط دفاع مرتکب اشتباه نشویم و همانند بازی با بحرین بی گذار به آب نزنیم می توانیم بازی را به شکل دلخواه پیش ببریم و در نهایت در این بازی هم برنده شویم.

 

نکته ی برجسته ی بازی با بحرین که دوست دارم باز هم تکرار شود داوری نکردن بچه های تیم ملی بود. اینکه به داور بازی کاری نداشتند و بازی خود را انجام می دادند. البته این فرهنگ فوتبال باشگاهی ما است! که به تیم ملی هم در گذشته آسیب زده است. داورانی که در بازی های بین المللی سوت می زنند همانند داوران ایرانی نیستند که مماشات کنند. البته من به داوران ایرانی احترام می گذارم و برخی از آنها اهل مماشات نیستند. این موضوع باید برای همیشه از ذهن ملی پوشان ایرانی دور شود و تمرکز در جریان بازی باید روی بازی باشد نه داوری و تیم حریف. در بازی با بحرین این موضوع به خوبی نمود داشت و دیدید که چه اتفاق خوبی برای تیم ملی رخ داد.

 

به عنوان یک ایرانی به این تیم افتخار می کنم و قدردان زحمات بچه ها هستم که در آب و هوای گرم منامه از جان مایه می گذارند. آنهم در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما رفتار مهربانانه ای ندارد. این بچه ها مرد روزهای سخت هستند و به عقیده ی من با فوتبال خوبی که در این بازی به نمایش خواهند گذاشت از سد عراق هم می گذرند. تیم ملی ما یک تیم با کیفیت با بازیکنانی در سطح جهانی است و از چنین تیمی انتظار می رود این مسابقات را با خاطره ای خوش به پایان ببرد.

دیدگاه‌ها