کد خبر : 1760849 | 21 خرداد 1400 ساعت 10:48 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

جودوکار اسپانیایی دوباره قهرمان شد

در ادامه رقابتهای جودو قهرمانی جهان دو جودوکار از اسپانیا و کرواسی موفق به کسب مدال طلا شدند.

جودوکار اسپانیایی دوباره قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از خبرنگار مهر، در روز پنجم از این رقابتها که به میزبانی مجارستان در بوداپست جریان دارد، جودوکاران اوزان ۹۰- کیلوگرم مردان و ۷۰- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که به ترتیب جودوکاران اسپانیا و کرواسی موفق به کسب مدال طلا شدند.

 

در وزن ۹۰- کیلوگرم «شرازادشویلی» جودوکار گرجستانی الاصل اسپانیایی که سال ۲۰۱۸ در رقابتهای جهانی باکو عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود، بعد از سه سال موفق شد مدال طلای خود را تکرار کند. این اسپانیایی جودوکارانی از قرقیزستان، لهستان، مغولستان و ژاپن را با ضربه فنی شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. از آن سوی جدول نیز «بوبونوف» ازبکستانی که در سال ۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشت و با طلای آسیا و نقره و برنز گرنداسلم تاشکند و تفلیس به مسابقات جهانی آمده بود به فینال رسید.


دیدار نهایی این وزن یک مبارزه جذاب و دیدنی بود که پس از ۵ دقیقه و ۴۹ ثانیه در نهایت با یک امتیاز وازاری به سود جودوکار اسپانیایی به پایان رسید. «بوبونوف» نقره گرفت و «مارکوس نیمان» از سوئد به همراه «تاته کریزستن» از مجارستان هم برنز مشترک کسب کردند.


در وزن ۷۰- کیلوگرم زنان «باربارا ماتیچ» از کروسی به نشان طلا دست یافت.«ماتیچ» که سال گذشته در گرنداسلم بوداپست طلا گرفته بود به ناکامی هفت ساله خود در قابتهای جهانی پایان داد. وی بعد از دو ناکامی در فینال رقابتهای گرنداسلم آنتالیا و تاشکند در سال ۲۰۲۱ که با دو مدال نقره همراه شد، در این رقابتها نیز همه رقبا را شکست داد و به فینال رسید و در جدال برای کسب مدال طلا هم «یوکو اونو» از ژاپن را از پیش رو برداشت و برای نخستین بار روی سکوی نخست جهان ایستاد.


در این وزن «اونو» به نشان نقره دست پیدا کرد و «میشله پولرس» از اتریش به همراه «سانه وان دیکه» از هلند روی سکوی سوم ایستاده و برنز مشترک گرفتند.


فردا شنبه ۲۱ خردادماه در روز ششم این مسابقات اوزان ۷۸- کیلوگرم زنان و -۱۰۰ کیلوگرم مردان به روی تاتامی می‌روند.

دیدگاه‌ها