کد خبر : 1760855 | 21 خرداد 1400 ساعت 11:06 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

"اسپانیا 24 کاپیتان دارد"

تیاگو: یاد گرفته‌ایم با کرونا زندگی کنیم

تیاگو آلکانتارا، بازیکن ملی‌پوش اسپانیایی لیورپول، در ماه اکتبر مبتلا به کرونا شده بود و روزهای سختی را نیز در مسیر رسیدن به بهبودی سپری کرد، اما اکنون با خوشبینی به یورو چشم دارد.

تیاگو: یاد گرفته‌ایم با کرونا زندگی کنیم

به گزارش "ورزش سه"، لازم نیست هیچکس برای تیاگو توضیح دهد که ابتلا به ویروس کرونا تا چه حد می تواند بد و دشوار باشد چرا که او خود در ماه اکتبر ابتلا به این بیماری را تجربه کرده است، آن هم نه ورژن ملایم و بدون علائم کرونا که بسیاری از فوتبالیست‌ها آن را تجربه کرده اند.

او از هتل محل اقامت تیم ملی اسپانیا با مارکا مصاحبه کرده است و درباره اشتیاق روز افزون خود و هم تیمی هایش به شرکت در یورو ،2020 که از امشب آغاز خواهد شد، حرف زده است.

 

1610746

 

تیم در شرایط فعلی چگونه است؟

تیاگو: "ما در آن نقطه از تونل هستیم که هر چه به ما می گویند را انجام می دهیم و هر چه سر راه‌مان قرار می گیرد را می پذیریم. در راه رسیدن به اولین بازی در آمادگی کامل برای رقابت، هر کاری که به ما بگویند را انجام خواهیم داد. با توجه به شرایط به نظرم تیم فوق العاده دارد کار می کند. واقعا فکر می کنم که در اولین بازی‌مان خیلی خوب ظاهر شویم."

 

آیا بازیکنان هم به آن پیام امیدبخش و خوشبینانه ای که لوییس انریکه برای هواداران فرستاد، معتقدند؟

تیاگو: "دقیقا. مابه این شرایط عادت کرده ایم. یک سال و نیم است که داریم با کووید زندگی می کنیم. ما عادت کرده ایم که به صورت انفرادی و یا جمعی در این شرایط تمرین کنیم اما همیشه هدف‌مان این بوده که برای رقابت آماده باشیم."

 

کی به شما گفتند که تست بوسکتس مثبت شده و چه احساسی داشتید؟

تیاگو: "داشتیم درباره اینکه چه کسی بیشترین تعداد بازی و بیشترین تجربه را در تیم دارد صحبت می کردیم. سرخیو بوسکتس در تیم ما بسیار مهم است، او کاپیتان ما است. او در بین ما شخصیت بسیار کاریزماتیکی دارد. جای تاسف است که این اتفاق افتاد. او همچنین دوست من است. امیدوارم که به زودی بتواند به جمع ما بازگردد."

 

1610745

 

لوییس انریکه دیروز گفت که حال او خوب است و جای او در تیم محفوظ است.

تیاگو: "بله. از آنجایی که مسئله شیوع ویروس کنترل نشده، امیدواریم که این اتفاق مثبت رخ دهد."

 

حالا که منتظریم تا ببینیم بوسکتس کی به تیم بازمی گردد، بد نیست اشاره کنیم که تو کاپیتان سوم تیم اسپانیا هستی.

تیاگو: "این فقط یک احتمال است. اسپانیا تیمی است که 24 کاپیتان دارد. باعث افتخار من است که عضوی از این تیم باشم."

 

آن ساعت های بین تست و آمدن نتیجه چه حالی داشتید؟ ترس؟ عدم اطمینان؟

تیاگو: "در مرحله اول شیوع ویروس کرونا ترس را تجربه کردیم. یک عدم اطمینان جهانی بود. نمی دانستیم که چه اتفاقی قرار است بیافتد. ترس و وحشت عمیقی وجود داشت. من با خانواده ام در آلمان بودم و همه ترسیده بودیم. اینجا ولی نه. ما نیروهای حرفه ای و متخصصی در کنارمان داریم و همه پروتکل هایی را که از ما خواسته اند رعایت می کنیم. "

 

تو در ماه اکتبر به کرونا مبتلا شدی. تجربه ات از درگیری با بیماری چه بود؟

تیاگو: "من در کنار خانواده ام بودم و اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد حفاظت از آنها بود. و از همکاران و همتیمی هایم. گفتم این برای من اتفاق افتاده، لطفا من را قرنطینه کنید، کسی نزدیک من نیاید. واقعاً بد گذشت. واقعا آرزو می کردم هیچ کس مانند من مبتلا نشود، اما می دانم که موارد بدتری از بیماری من هم وجود دارد و متأسفانه برای بسیاری کشنده است."

 

1610744

 

چقدر مشتاق رسیدن روز دوشنبه و بازی برابر سوئد هستید؟

تیاگو: "هر روز بیشتر از روز قبل! مثل این است که هر روز بر سر راه ما موانعی قرار می دهند و ما برای رسیدن به اولین مسابقه از روی آنها می پریم. ما مشتاقیم که بار دیگر با هم متحد شویم. تا به معنای کامل کلمه یک گروه و تیم باشیم. با هم باشیم و خودمان را در مسابقه برابر یک تیم دیگر بیازماییم، تیمی که خیلی خوب می شناسیم و می دانیم ممکناست چه مشکلاتی برایمان درست کند."

 

با همه این اتفاقاتی که افتاده آیا جرئت می کنی تصور کنی یورو چگونه خواهدبود؟

تیاگو: "فوتبال تغییر کرده است. بیش از استعدادهای فردی، این تیم ها هستند که به بهترین نحو برای رقابت با بهترین ها آماده شده اند. داریم درباره بهترین بازیکنان اروپا در بهترین تورنمنت این قاره صحبت می کنیم."

 

فینال یورو در تاریخ 11 جولای برگزار خواهد شد...

تیاگو: "در حال حاضر فقط می خواهیم به لاکارتوخا (استادیوم محل برگزاری بازی های اسپانیا) برویم و ببریم. بعد خواهیم دید که اوضاع چطور پیش می رود."

 

به این کشور پیش از آغاز یورو چه می گویید؟

تیاگو: "اینکه ما سعی می کنیم که کمک کنیم و در این لحظات سخت کمی خوشی به مردم بدهیم. می خواهیم تمام تلاش خود را برای خودمان و برای همه اسپانیایی ها انجام دهیم."

 

دیدگاه‌ها