کد خبر : 1761025 | 22 خرداد 1400 ساعت 02:31 | 130K بازدید | 11 دیدگاه

با ثبت اولین گل ملی؛

میلاد کار اسکوچیچ را سخت کرد

مدافع چپ تیم ملی در مصاف با کامبوج روز خوبی را پشت سر گذاشت و کار اسکوچیچ را برای بازی بعدی سخت کرد.

میلاد کار اسکوچیچ را سخت کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، مصاف با کامبوج مطابق انتظار روز سختی را برای چهار مدافع تیم ملی رقم نزد ولی چهار بازیکن خط دفاعی ایران و همینطور هافبک های تیم ملی نیز بازیکنان کم نام و نشان حریف را دست کم نگرفته بودند و وقتی به زمین ایران می‌رسیدند با پرس شدید اجازه بازیسازی را از آنها می گرفتند. این موضوع به خصوص در دقایق ابتدایی بازی و زمانی که هنوز گل اول تیم ملی ایران به ثمر نرسیده بود، مشهود بود.


کم خطر بودن کامبوج در حملات و خنثی شدن سریع برنامه‌های هجومی آنها، این فرصت را در اختیار چهار بازیکن خط دفاعی ایران قرار داده بود تا با آرامش بیشتری به زمین حریف بروند و نتیجه هم گلزنی سه مدافع از چهار مدافع تیم ملی بود و فقط صادق محرمی بود که پایش به گلزنی در مصاف با کامبوج باز نشد.


در این بین اما عملکرد میلاد محمدی در بخش هجومی درخشان‌ تر از سایر عناصر دفاعی تیم ملی بود و او با سرعت بالای خود و پا به توپ شدن در فضاهای خالی پشت مدافعین کامبوج روز سختی را برای آنها رقم زده بود. میلاد حتی در نبردهای یک در مقابل یک نیز معمولا برنده دوئل‌های منطقه چپ زمین بود.

 

1611160

 

این صحنه یکی از حرکت های همیشگی میلاد محمدی و البته مدافعین چپ و راست تیم ملی را نشان می دهد که در حال حرکت روی دست بازیکنان صاحب توپ برای انجام حرکت اورلب هستند.

 


همین حرکات ویرانگر میلاد محمدی بود که در دقیقه ٣٢ سبب گل به خودی سور بازیکن کامبوج و ثبت گل چهارم شد؛ او در این لحظه پس از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود اقدام به ارسال پاس رو به جلو کرد و شدت پاس او سبب شد تا مدافع حریف با تکلی که برای جلوگیری از پیش‌روی توپ زده بود، دروازه خودی را باز کند. این اما پایان کارِ محمدی نبود و گل پنجم روی نفوذ او و استفاده از پاس مهدی قایدی با یک بغل پای چپ دقیق به زاویه مخالف به ثمر رسید.  


محمدی که تا پایان بازی در ترکیب تیم حضور داشت پس از تغییر نفرات هجومی خود به ایجاد موقعیت گل ادامه داد و چند موقعیت بسیار خوب برای هم تیمی هایش ایجاد کرد که یکی از شاخص ترین ‌هایش ارسالی بود که روی سر کاوه رضایی فرود آمد ولی ضربه سر او با اختلاف کمی راهی اوت شد.

 

1611162


پست دفاع چپِ تیم ملی در سه بازی گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده است. در مصاف با هنگ کنگ این وحید امیری بود که در این پست از ابتدا به میدان آمد و سپس جای خود را به میلاد محمدی داد.

 

در بازی دوم برابر بحرین این میلاد بود که نیمه اول را در این پست بازی کرد ولی در نیمه دوم احسان حاج صفی جای او را گرفت‌. درنهایت در مقابل کامبوج بار دیگر میلاد محمدی در پست مدافع چپ به میدان آمده بود و با نمایشی که ارائه کرد، بی شک کار اسکوچیچ را برای انتخاب از میان او یا احسان حاج صفی سخت کرده است.

 

میلاد محمدی که در دوران کی روش توانست خودش را به عنوان بازیکن اصلی تیم ملی در پست دفاع چپ معرفی کند، درنهایت مقابل کامبوج در شرایطی موفق به ثبت اولین گل ملی خود شد که پیش تر برادر دوقلویش مهرداد محمدی هم اولین گل ملی خود را در ورزشگاه آزادی و در جریان پیروزی ١۴ گله مقابل همین تیم ثبت کرده بود.

دیدگاه‌ها