کد خبر : 1761047 | 22 خرداد 1400 ساعت 10:30 | 31.4K بازدید | 4 دیدگاه

لحظه شماری برای آخرین مسابقه؛ ایران - عراق

تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی بدون محاسبه دیگر نتایج ، چاره ای جز شکست عراق ندارد و بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به این پیروزی باید راه گذشتگان را بروند .

لحظه شماری برای آخرین مسابقه؛ ایران - عراق 

به گزارش " ورزش سه " ،  خرداد ماه برای فوتبال ایران همیشه مهم بوده است . همواره  و در طول تاریخ  و در نیمه دوم این ماه تیم ملی ایران باید برای رسیدن به جام جهانی فوتبال، نمایشی در حد و نام خودش ارائه کند و به جام جهانی برسد. خرداد ماه امسال هم همانند دهه های گذشته برای فوتبال ایران حساس شده است و این بار نسل طلایی فوتبال ایران باید خرداد ماه 1400را مانند بازی با بحرین  پرشکوه سپری کنند.


نمایندگان آسیا در ادوار گذشته به دفعات به جام های جهانی رسیده اند. تا سال 1978 این صعود به دلیل برگزاری رقابت ها با 16تیم سخت و دشوار بود . از سال 1982این رقابت ها با حضور 24تیم برگزار شد و در سال 1998بعد از چهار دوره مرحله نهایی رقابت ها به 32تیم افزایش یافت . از جام جهانی 1998 فرانسه صعود برای نمایندگان آسیا به دلیل افزایش تیم ها به 4تیم آسان تر از گذشته شده است و این روزها آسیا و اقیانوسیه  4.5سهمیه در جام جهانی دارد.


کره جنوبی با 10صعود،ژاپن با 6صعود ،ایران ،استرالیا و عربستان با 5صعود به عنوان قدرتهای برتر آسیا بیشترین صعود را به جام های جهانی داشته اند، بعد از این 5تیم کشور کره شمالی با 2صعود و کشورهای اندونزی ،کویت ،عراق ،امارات متحده عربی و چین با یک صعود دیگر نمایندگان آسیایی  رسیده به جام جهانی هستند.

 

1611205


پیشینه ایران نشان می دهد تیم ملی کشورمان همیشه یکی ازشانس های مسلم صعود به جام جهانی در آسیا است و نبود دیدارهای تدارکاتی مناسب به همراه برنامه ریزی ضعیف مسئولین نیز نتوانسته است جلوی ترکتازی نسل های مختلف ایران را در این عرصه بگیرد.


عراق به عنوان رقیب اصلی ایران در گروه ما قرار دارد و بازی آخر ایران برابر عراق بعد از شکست بی گفت و گوی بحرین با سه گل ، بازی مرگ و زندگی برای ایران خواهد بود و عراق در صورت شکست هم شانس صعود  دارد. بررسی تاریخی صعود عراق به جام جهانی 1986مکزیک که با غیبت ایران در آن دیدارها همراه بود نشان می دهد تیم ملی ایران هر گاه در منطقه غرب آسیا در رقابت ها حضور داشته است،جام جهانی برای عراق به  رویا تبدیل شده است و آنها نتوانسته اند به جام جهانی صعود کنند.

 

1611206


عراق علیرغم حضور نسل طلایی کشورمان در دهه 60با حضور بزرگانی چون ناصرمحمدخانی ،حمید درخشان ، شاهرخ بیانی ، حمید علیدوستی و .....به دلیل عدم موافقت فیفا با میزبانی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 1986مکزیک با ستاره های آن روزهای عراق شامل احمد راضی ، راضی شینیسل  و لیث حسین به جام جهانی رسید تا اولین و آخرین صعودش را به جام جهانی بدون حضور ایران جشن بگیرد. آنها سه سال بعد و در حالی که ادعا می کردند بهترین تیم آسیا هستند برابر ایرانی که کمتر بازی ملی برگزارمی کرد در جام صلح و دوستی متوقف شدند و از آن به بعد ایران  چهار بار به جام جهانی صعود کرد و عراق به دفعات از مرحله مقدماتی هم بالا نیامد.


فوتبال ایران در این 36سال نشان داده است همیشه یکی از  مدعیان اصلی صعود به جام جهانی است و  مثل دوره های گذشته با داشتن بازیکنان با کیفیت و بین المللی و حتی  در سطح جهانی خود از این مرحله هم عبور خواهد کرد.
 بدون ترس و واهمه  برای رسیدن به سه شنبه روز شماری می کنیم و منتظر می مانیم تا ببینیم نمایندگان کشورمان برای عراق،همانند بحرین چه خوابی دیده اند.

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها