کد خبر : 1761141 | 22 خرداد 1400 ساعت 17:30 | 17.6K بازدید | 5 دیدگاه

این تیم بچه سرراهی است و صاحبش مشخص نیست

اولیایی: مگر وزیر می‌تواند به استقلال پول بدهد؟

مدیرعامل سابق استقلال می‌گوید مشکلات امروز استقلال به خاطر مسائل ساختاری است.

اولیایی: مگر وزیر می‌تواند به استقلال پول بدهد؟

کاظم اولیایی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره مشکلات مالی و بحران های عجیب باشگاه استقلال بیان کرد: این اتفاقات همه معلول علتی است که سال‌ها آن را می‌دانیم. باشگاهی که مشخص نیست صاحبش کیست ، شما نمی‌توانید به مدیرانش ایراد بگیرید.


وی ادامه داد: معضل اصلی ما اکنون تعیین جایگاه باشگاه‌ است. اگر استقلال دولتی است، چرا هزینه‌اش را نمی‌دهند؟ اگر دولتی نیست، چرا تصمیماتش را دولت می‌گیرد؟ متاسفانه استقلال هم به خاطر همین مشکلات و مشخص نبودن مالک آن به بچه سرراهی تبدیل شده است.


مدیرعامل سابق استقلال همچنین گفت: اینکه می‌گویند هیات مدیره کاری نمی‌کند و مدیرعامل اشتباه کرده موضوعات سرگرم کننده است. این ها معلولی هستند برای علت اصلی که همان مساله مشخص نبودن مالک باشگاه است. آمدن و رفتن آدم ها که فرقی نمی‌کند. اینها اصلا مهم نیست. در 10 سال گذشته چند نفر به عنوان عضو هیات مدیره استقلال آمدند و رفتند؟ چند مدیرعامل در این سال ها داشتیم؟‌در استقلال فردی که مثل بهرام افشارزاده که 60 سال کسوت ورزشی دارد، به عنوان مدیرعامل کار کرده است. آیا می‌توان گفت همه مدیران ایراد داشتند؟ اشکال چیز دیگری است و به ساختار برمی‌گردد.


اولیایی درباره راه حل خروج از بحران کنونی برای باشگاه تاکید کرد: راه حل فقط اصلاح ساختار است. همان حرفی که ما به وزیر ورزش زدیم. ما خواستیم که به صورت پیمان- مدیریتی باشگاه استقلال واگذار شود اما این اتفاق نیفتاده است. وقتی مالکیت باشگاه مشخص نیست، شما نمی‌دانید باید چه کسی پاسخگو باشد. الان مالکیت تیم قانونا در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی است اما همه چیز به دست وزارت ورزش افتاده، وزارت ورزش هم نتوانسته به موقع کارش را در مساله واگذاری باشگاه دنبال کند و حالا استقلال به یک بچه سرراهی تبدیل شده است.


مدیرعامل سابق استقلال درباره انتقادهایی که به وزیر ورزش می‌شود، گفت:‌ما باید منصفانه حرف بزنیم. مگر سلطانی فر به صورت قانونی نمی‌تواند به استقلال پول بدهد؟ ما نباید سطحی و احساسی به ماجراها نگاه کنیم. سلطانی فر فقط به این دلیل ضعف دارد که ساختار را اصلاح نکرده است.


اولیایی در پایان افزود: من بازهم می‌گویم تغییر آدم ها نمی‌تواند مشکلات استقلال را حل کند. 20 سال است باشگاه با تنش ها و بدهکاری ها مواجه است و تغییر مدیریت نتوانسته کاری را از پیش ببرد. تا زمانی که ساختار ما اصلاح نشود و نگاه باشگاه‌های حرفه ای را به استقلال و پرسپولیس نداشته باشید، این فرزند سر راهی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها