کد خبر : 1761522 | 24 خرداد 1400 ساعت 13:26 | 117.2K بازدید | 23 دیدگاه

یحیی و احتمالا دو بازی خانگی در گرمای تهران؛

ملاقات فرهاد با پرسپولیس قبل از تقابل فکری!

پرسپولیس و استقلال پیش و پس از دربی بازی‌های سرنوشت سازی را خواهند داشت.

ملاقات فرهاد با پرسپولیس قبل از تقابل فکری!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته قرعه کشی مرحله یک چهارم جام حذفی در حالی برگزار شد که شش تیم لیگ برتری در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و ملوان و خیبر نیز به عنوان نمایندگان باقی مانده از لیگ آزادگان، به هم خوردند تا حضور یک تیم لیگ یکی در نیمه نهایی قطعی شود.

 

اما شاید نکته اصلی، تاریخ برگزاری چهار بازی این مرحله باشد که با گمانه‌زنی‌های زیادی همراه بوده است. سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری سازمان لیگ از اظهار نظر درباره تاریخ دقیق مسابقات خودداری کرد اما گفت که برنامه‌ریزی به شکلی خواهد بود که «دو بازی متوالی برگزار نشود.» یعنی اگر این هفته پرسپولیس - استقلال باهم در لیگ برتر بازی دارند، هفته آینده بازی جام حذفی شان برگزار نمی‌شود.

 

 

* دربی در گرم‌ترین هوای تهران

این در حالی است که پرسپولیس و استقلال بازی برگشت خود را برگزار کرده‌اند و از این طریق نمی‌توان گمانه‌ای درباره تاریخ بازی داشت اما از طریق دو بازی دیگر فرصت این کار وجود دارد.

سپاهان و فولاد این هفته باهم بازی خواهند داشت. این بازی برای ۶ تیر ماه برنامه‌ریزی شده و بنابراین تا حداقل ۱۳ تیر ماه جام حذفی در کار نخواهد بود.

آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان در هفته بیست و ششم به مصاف هم خواهند رفت. هفته قبلی برای ۱۰ تیر ماه برنامه ریزی شده و بنابراین احتمالا تاریخ هفته بعدی نیز حوالی ۱۵ تا ۲۰ تیر ماه خواهد بود.

 

 

 

از تقارن این دو تاریخ می‌توان یک نتیجه گرفت: امکان برنامه ریزی دربی جام حذفی تا هفته آخر تیر ماه وجود ندارد و احتمالا سازمان لیگ مجبور خواهد بود که پس از برگزاری هفته بیست و ششم یا بیست و هفتم، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را به انجام برساند؛ احتمالا ۲۴ و ۲۵ تیرماه.

در این صورت شهرآورد پایتخت در گرم‌ترین هوای تهران برگزار می‌شود و احتمالا فوتبال ایرن شاهد یک دربی شبانگاهی خواهد بود. دیداری که در آستانه دو سه هفته آخر لیگ برتر، می‌تواند روی روحیه و انگیزه بازیکنان تاثیر بگذارد و نتیجه‌اش معادلات را تغییر دهد.

 

 

* فرصت ۴۴ روزه به سازمان لیگ

سازمان لیگ در نظر دارد تا ۷ هفته باقی مانده لیگ برتر را در یک ماه آتی برگزار کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و بازی‌ها ۴ یا ۵ روز یک بار به انجام برسند، سازمان لیگ ۳۲ روز باید در این بین زمان صرف کند؛ یعنی تا روزهای نخست مرداد ماه.

حال جام حذفی نیز سه مرحله یک چهارم، نیمه نهایی و فینال را خواهد داشت که طبق قانون باید سه روز بین هر کدام فاصله باشد. یعنی ۱۰ روز هم برای این رقابت‌ها صرف می‌شود تا یک تقویم فشرده ۴۰ روزه در اختیار سازمان لیگ باشد.

نکته مهم اینکه اگر دربی در همان تاریخ ۲۴ یا ۲۵ تیر ماه برگزار شود، پرسپولیس بین دو بازی لیگ برتری برابر آلومینیوم (هفته ۲۷) و ماشین (هفته ۲۸) باید مقابل استقلال قرار گیرد و آبی‌پوشان پایتخت نیز بین دو بازی با سایپا (هفته ۲۷) و نفت مسجدسلیمان (هفته ۲۸) باید مقابل قرمزهای پایتخت صف آرایی کنند.

 

آلومینیوم اراک احتمالا پیش از تقابل با گل گهر باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و بعد از این بازی نیز به مصاف تراکتور برود. حریف این تیم یعنی گل گهر باید ابتدا به مصاف تراکتور برود و بعد از بازی حذفی میزبان سایپا باشد.

این تقویم برای فولاد و سپاهان نیز جالب است. سپاهان پیش از حذفی مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت و بعد با شهرخودرو دیدار خواهد کرد. حریفان فولاد هم پیش و پس از یک چهارم نهایی جام حذفی، ماشین سازی تبریز و پیکان هستند.

دیدگاه‌ها