کد خبر : 1761554 | 24 خرداد 1400 ساعت 16:45 | 69.5K بازدید | 6 دیدگاه

عکس خبرساز منصور بهرامی؛

ملاقات خصوصی ستاره ایرانی تنیس با جوکوویچ

منصور بهرامی، تنیسور افسانه ای کشورمان در مسابقات اوپن فرانسه حضور دارد و هم نوزدهمین گرنداسلم نووله را از نزدیک تماشا کرد و هم پیروزی فرزند دوست نزدیکش بیورک بورگ را.

ملاقات خصوصی ستاره ایرانی تنیس با جوکوویچ

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ با پیروزی در فینال رقابت های اوپن فرانسه به نوزدهمین گرند اسلم خود دست یافت تا به این ترتیب تنها یک قهرمانی دیگر تا رسیدن به پرافتخارترین مردان تنیس جهان، راجر فدرر و رافائل نادال با ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌ها، فاصله داشته باشد.

در فینال اوپن فرانسه مثل همیشه منصور بهرامی تنیسور افسانه ای کشورمان چهره آشنایی بود که در کنار دیگر قهرمانان اسطوره ای تنیس جهان حضور داشت و قهرمانی جوکوویچ را نیز با او جشن گرفت.

 

1612090

عکسی از بهرامی و جوکوویچ پس از فتح نوزدهمین گرنداسلم تنیسور صرب در اوپن فرانسه

 

بهرامی تنها چهره ورزش ایران است که با بزرگترین اسطوره های تنیس جهان از جمله بورگ، مکنرو، تیم هنمن، جیم کوریر و... در ارتباط است و روابط دوستانه نزدیکی دارد. او همچنین در مسابقات رسمی باکس مخصوص به خود را دارد. صفحه اینستاگرام بهرامی پر است از عکس هایی که با قهرمانان امروز و دیروز تنیس گرفته شده است و اغلب کامنت هایی از نواک جوکوویچ زیر عکس های قابل مشاهده است.

 

منصور بهرامی که متولد ایران است در حالی که در تهران به عنوان توپ جمع‌کن کار می کرد، به صورت خودآموز تنیس را آموخت. پس از انقلاب ایران در اواخر دهه 1970، بهرامی به فرانسه رفت. با این حال محدودیت های کاری و پیچیدگی های مهاجرت باعث شد تا او از ورزشی که بسیار به آن علاقه داشت دور بماند. زمانی که بهرامی تابعیت فرانسه را دریافت کرد 30 ساله شده بود و سن مناسب برای تنیس را پشت سر گذاشته بود.

 

1612091

 

بهرامی سال پیش در مصاحبه ای با "ورزش سه" در باره آن دوران از زندگی اش گفت: " شیرزاد اکبری دوست من و یکی ازقهرمانان سابق تنیس ایران است. من برایش در زمین تنیس توپ جمع می کردم. او 10 سال از من بزرگتر است و وقتی 12 ساله بودم، هم بازی می کرد و هم تنیس درس می داد. من هم توپ جمع کن بودم و اولین راکت تنیس را هم از او هدیه گرفتم؛ اگرچه یک روز بیشتر دوام نیاور و فردای آن روز شکسته شد! شیرزاد اکبری الان دیگر خودش را بازنشسته کرده و تنیس هم درس نمی دهد.

پدر من کارگر ورزشگاه امجدیه بود. می توانم بگویم بازیکنان تیم ملی تنیس آن موقع 99 درصد پدرشان در امجدیه کار می کردند. ما که همان جا هم زندگی می کردیم و من از 2 سالگی در زمین تنیس بزرگ شدم. من تنیس بازی کردن را با خاک انداز و چوب شروع کردم. از 5 سالگی تا 13 سالگی با خاک انداز بازی می کردم. من از 6، 7 سالگی می خواستم تنیس باز شوم و شدم.

 

1612101

عکسی قدیمی از منصور بهرامی و نواک جوکوویچ

 

متاسفانه در بهترین سال های عمرم یعنی 21 تا 30 سالگی نتوانستم بازی کنم. یکی، 2 سال که تنیس در ایران کاملا بسته شد و نتوانستم بازی کنم. یکی از دلایلی که من از ایران رفتم، همین بود چون کاری نداشتم. کار من تنیس بود و پولی که داشتم هم تمام شده بود. بعد از آن هم به فرانسه آمدم، اما بعد از آن هم کسی به من ویزا نمی داد. به همین دلیل من در مجموع 9 سال در مسابقات بین المللی بازی نکردم. البته 6 سال در فرانسه تنیس بازی می کردم، اما حرفه ای نبود. از 30 سالگی دیگر اجازه رفتن بیرون از فرانسه را داشتم و هر کاری هم در تنیس کردم بعد از این بوده."

 

1612097

راجرر فدرر در سال 1992 در دیدار بهرامی و جیمی کانرز توپ جمع‌کن بهرامی بود

 

با این حال بهرامی با پشتکار و تلاش فراوان توانست جایی در بین نام های بزرگ جهان تنیس برای خود دست و پا کند. بهرامی بیشتر به خاطر ضربات زیرکانه و نمایشی خود و ترفندهای سرگرم‌کننده ای که در زمین از خود به نمایش می گذارد در جهان شناخته شده است.

بهرامی را یکی از سفیرهای ورزش تنیس می دانند که با بازی های نمایشی خود به محبوبیت هر چه بیشتر این ورزش در سراسر جهان کمک می کند.

 

لئو بورگ، پسر 18 ساله بیورک بورگ، نیز در رقابت های جوانان رولان گاروس شرکت دارد و سه شنبه پیش منصور بهرامی نیز برای تشویق فرزند دوستش در استادیوم حاضر بود تا شاهد پیروزی او برابر ربرگ آلمانی باشد.

 

1612094

بیورن بورگ و پسرش لئو

 

بهرامی در پایان مسابقه تماسی تلفنی از بیرون بورگ نیز دریافت کرد.

 

بورگ در تلفن چه گفت؟

بهرامی: "من چند تایی ویدیو از بازی باری او فرستاده بودم چون می خواست در جریان امتیازات باشد، از من پرسید که لئو چطور بازی کرد. من هم گفتم که لئومی توانست راحت تر ببرد چون بعضی وقت ها تمرکزش را از دست می دهد و اجاز می دهد که امتیاز از دست برود. اما بیرون خوشحال بود. از آن پدرهای دیوانه وسواسی نیست که من با بعضی از بچه ها می بینم. او از دور حواسش به پسرش هست، کاملا از او حمایت می کند و نمی خواهد که او بعدها هیچ حسرت و پشیمانی داشته باشد. وقتی لئو نیاز به حرف زدن با پدرش داشته باشد که گه گاهی راهنمایی از او بگیرد، بیورن به من گفته که او همیشه در اختیار لئو است."

 

این برای او میراث سنگینی است که چنین نامی را بر خود داشته باشد...

بهرامی: "شهامت زیادی می طلبد که پسر بیورن بورگ باشی و بخواهی تنیس بازی کنی، اما لئو شجاع است و تلاشش را می کند. امیدوارم که او بازیکن بزرگی بشود، هنوز که چیزی نبرده است."

 

1612104

منصور بهرامی و بیورن بورک تنیسور افسانه ای برنده یازده گرند اسلم

 

آیا او هم استعداد پدرش را در زمین دارد؟

بهرامی: "نه، نمی توانم این را بگویم، اگر او استعداد پدرش را داشت الان در بزرگسالان رقابت می کرد. بیورن در 16 سالگی در ویمبلدون بازی کرد و چند سال بعد شروع به بردن گرند اسلم ها کرد. لئو در 18 سالگی هنوز به آنجا نرسیده است. اما او در حال پیشرفت است. او تنها یک امتیاز ATP دارد، باید از هیمنجا شروع کرد. باید سخت کار کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و با پیروزی های بیشتر بالاخره به آنجا هم می رسید."

 

این دومین پیروزی پیاپی لئو در جدول جوانان بود.

بهرامی: "او خیلی خوب بازی کرد. او در دور سوم رولان گاروس است که خب چیز کمی نیست حتی اگر در رده جوانان باشد. باری او خوشحالم. من شاهد تولد و رشد او بودم و اغلب از پدر و مادرش درباره او می شنوم. امروز من آنجا بودم و دیدن او من را خوشحال کرد."

 

بهرامی قرار است در پایان این ماه نیز در چند مسابقه نمایشی در دوبی شرکت داشته باشد. در کنار بهارمی که هیمشه نمایش های به شدت سرگرم کننده و جذابی در زمین تنیس به نمایش می گذارد، زیشان علی، تنیسور هندی، سلیما اسفار و عمر بهروزیان، تنیسور برتر امارات نیز حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها