کد خبر : 1761559 | 24 خرداد 1400 ساعت 17:41 | 16.7K بازدید | 3 دیدگاه

چشم‌ها خیره به دوئل احمد نور و بشار رسن بنیان

این یک دوئل استثنایی بین دو هم‌تیمی سابق است که حالا با وظایف متفاوت وارد زمین خواهند شد.

چشم‌ها خیره به دوئل احمد نور و بشار رسن بنیان

به گزارش "ورزش سه"، شاید در آغاز مرحله مقدماتی جام جهانی کسی باور نمی‌کرد که احمد نوراللهی، مهره کلیدی تیم ملی برای صعود به مرحله نهایی باشد اما ستاره شماره ۸ پرسپولیس همانطور که به چهره فیکس سرخپوشان پایتخت تبدیل شد، در تیم ملی نیز جایگاهش را پیدا کرد و چه در فرآیند هجومی و چه دفاعی، برای تیم ملی، ثمربخش ظاهر شد.

 

نوراللهی که در بازی با کامبوج یک گل زیبا به ثمر رساند، در دیدار با عراق نیز تک گل تیم ملی را وارد دروازه حریف کرد و حالا پس از حضور فیکس در بازی‌های اخیر تیم ایران، به استقبال حساس‌ترین مسابقه می‌رود؛ دیدار با تیمی که عناصر هجومی شناخته شده و قدرتمندی دارد که یکی، سال‌ها در کنار احمد نوراللهی برای موفقیت پرسپولیس تلاش کرد؛ بشار رسن بنیان. دوست صمیمی نوراللهی که در دوره بازی برای پرسپولیس رابطه بسیار خوبی با کاپیتان سوم قرمزها داشت و فردا هم احتمالا برخوردی صمیمانه با او نشان خواهد داد.

 

ستاره عراقی شماره ۵ که مثل نوراللهی سر به زیر، بی حاشیه و تلاشگر است و از محصولات برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس محسوب می‌شود یا حداقل در دوره او تبدیل به یک ستاره شناخته شده در فوتبال آسیا شد.

 

بشار در دو بازی قبلی عراق نقش یک هافبک بازیساز و گاها هجومی را داشت که با توانایی حمل و انتقال صحیح توپ، نقشی پررنگ در حملات تیم سرکو کاتانچ ایفا کرد. رسن در تقابل با هافبک دفاعی‌های دو تیمی بود که البته نتوانستند مشکل خاصی برای او ایجاد کنند اما در دیدار با تیم ملی، او چالشی جدی پیش رو خواهد داشت.

 

1612110

 

تیم اسکوچیچ با دو هافبک دفاعی وارد زمین می‌شود و در این بین نوراللهی شانس بیشتری برای بازی دارد و احتمالا در طول مسابقه وظیفه کنترل و قطع توپ های ارسالی به بشار و از بشار را خواهد داشت‌.

 

تیم ملی ایران احتمالا با رویکردی هجومی به استقبال عراق خواهد رفت و در این بین قطع ارتباط بین عناصر میانی تیم حریف اهمیت زیادی خواهد داشت چرا که در این صورت تیم ملی می‌تواند مدت زمان بیشتری توپ را در اختیار داشته باشد.

 

با این توصیف باید دید که آیا نوراللهی می‌تواند این وظیفه سنگین را انجام دهد یا خیر؟ وظیفه ای که در صورت انجام و صعود تیم ملی به مرحله بعدی، جای پای شماره ۸ را در تیم اسکوچیچ محکم تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها