کد خبر : 1761561 | 24 خرداد 1400 ساعت 17:50 | 47.3K بازدید | 17 دیدگاه

حسن زاده: از مقایسه با عراقی‌ها ناراحت می‌شوم 

کاش دربی در زمان رئیس جمهور جدید برگزار شود

پیشکسوت تیم ملی و استقلال گفت که کادرفنی تیم ملی ایران حتما برای بازی با عراق برنامه و تاکتیک مدنظرش را دارد.

کاش دربی در زمان رئیس جمهور جدید برگزار شود

به گزارش "ورزش سه"، رضا حسن زاده پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و تیم ملی درباره دیدار فردا عراق گفت: به نظر من خودمان باعث شدیم تا اسم عراق در دهان ها بیفتد. اگر بر اساس قاعده پیش برویم، اصلا زور آنها به ما نمی رسد که بخواهند ما را شکست دهند. ما سه بازی انجام دادیم و از لحاظ روحی و روانی تیم ملی آرام و راحت است. ولی اگر بخواهیم به عنوان تیم اول صعود کنیم، این بازی استرس خاص خودش را دارد. نه بخاطر اینکه حریف ما عراق است. بالاخره باید همه حریفان را جدی گرفت و مقابلشان محکم بازی کرد تا 3 امتیاز را کسب کرد. تیم ملی ایران نیز حتما برای بازی با عراق برنامه و تاکتیک مدنظرش را دارد. 


او ادامه داد: سرمربی نقاط ضعف حریف را آنالیز کرده و این اتفاق می افتد. من هیچ نگرانی از بابت بازی با عراق ندارم. بازیکنانی نظیر آزمون، جهانبخش، طارمی، حاج صفی را بخواهیم با عراقی ها مقایسه کنیم، زمین تا آسمان فرق دارند که من از این بابت ناراحت می شوم چون سطح بازیکنان ما بالاتر از مقایسه با آنهاست. ما باید راحت و با بالای 2 گل عراق را ببریم.


وی درخصوص زمانیکه خودش در تیم ملی حضور داشت و ایران دو بر یک به عراق باخت، گفت: تیم ملی در آن دیدار خیلی خوب بازی کرد. ما در 20 دقیقه ابتدایی بازی نزدیک به 4 موقعیت 100 درصد گلزنی را از دست دادیم. اگر توپ هایمان به گل تبدیل می شد، نیازی به این نبود که بر اثر اشتباهات فردی ببازیم. ضمن اینکه ما 10 نفره بودیم. آنها تیم گردن کلفت یا قدرتمندی نبودند. یک سری نفرات بخاطر مسائلی نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند که اگر آن بازیکنان حضور پیدا می کردند، وضعیت متفاوت بود. چون عراق تیمی نبود که بخواهد ما را 2 بر یک شکست دهد. 


او گفت: اگر بتوانیم فردا مقابل عراق در 20 دقیقه ابتدایی به گل برسیم، از لحاظ روحی و روانی وضعیت ما خیلی بهتر خواهد شد. چون تیم عراق برای بازی کردن، از هم باز خواهد شد و فضای خیلی مناسبی را در اختیار تیم ما قرار خواهد داد به نحوی که می توانیم گل های دوم و سوم را نیز به ثمر برسانیم و بازی را ببریم.


حسن زاده درمورد اینکه عده ای می گویند تمرینات زمان شما مناسب آب وهوای قطر  نبوده یا اینکه تقصیرات را گردن بهزاد غلامپور می اندازند، پاسخ داد: نخیر ما تمرینات خوب و به روزی داشتیم. مربیان خوبی از جمله علی پروین در آنجا حضور داشتند. بیشتر بخاطر اشتباهات فردی شکست خوردیم. هیچ کاری از دست ما در آن شرایط بر نمی آمد ولی اینکه بگوییم تمرینات ما مناسب بازی نبود، اشتباه است. ما نزدیک به 7، 8 نفر از بازیکنانمان را در اختیار نداشتیم. شاید غیبت همان افراد باعث عدم هماهنگی و عدم درایت تیم ملی درون زمین شد.


پیشکسوت باشگاه استقلال درخصوص حواشی این تیم و بلاتکلیفی مدیریت گفت: یک مدیر با درایت می تواند تیم را بالا ببرد و یک مدیر غیر حرفه ای می تواند تیم را زمین بزند. زمانیکه یک فرد تجربیات مدیریتی داشته باشد، اجازه نمی دهد تیم در این شرایط قرار بگیرد که در کار مربی دخالت کنند و مانع از انجام امور شوند. اینکه دریافتی بازیکنان هنوز به 50 درصد نرسیده، قانونا هم تیم استقلال آسیب می بیند و هم سرمربی تیم. چون کیفیت تمرینات که اصلی ترین آن انگیزه است، پایین آمده و باعث می شود درون زمین نیز تیم کیفیتی نداشته باشد.


او گفت: تزریق شدن بحث مالی به بازیکنان، کیفیت کار را بالا می برد. بالاخره مدیریتی که همه قبولش داشته باشند و از تجربه کافی برخوردار باشد، می تواند مناسب باشد. اکنون در بازی جام حذفی استقلال باید به مصاف پرسپولیس برود. من با خودم گفتم کاش می شد این بازی پس از انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن کابینه برگزار شود. دوست داشتم این دربی در زمان ریاست جمهوری بعدی برگزار شود.


وی ادامه داد: فوتبال ما جناحی و سیاسی شده است. اینکه طرف برای رأی گرفتن به هر دری می زند که چند رأی بیشتر کسب کند. فوتبال ما در حال رسیدن به زمین خاکی و بیراهه است. که البته زمین خاکی هم بهتر است و فوتبال ما در حال ورود به زمینی از سنگلاخ است. فوتبال ایران کیفیت بالاتر و هواداران بسیار خوبی دارد. به حدی مسائل را به وجود آورده اند، که طرفداران مقابل همدیگر قرار گرفته اند و حتی بحث آن به تیم ملی نیز کشیده شده است در حالیکه قبلا اینگونه نبود. هیچ کار فرهنگی در فوتبال ما انجام نمی شود.

 

حسن زاده در پایان گفت: من به فرهاد مجیدی حق می دهم که نگران خودش و تیم باشد. چون هواداران از او انتظار دارند که یک سری کارها را انجام دهد و تیم خوب و سرحالی را راهی مسابقات کند. چه در داخل ایران و چه در آسیا ولی این شکلی نمی شود. چون زمانی که هیئت مدیره بخواهد روی یک سری مسائل دست بگذارد ولی یک مقام بالادستی آن را وتو کند و بگوید باید حرف، حرف من باشد، از دست آنها نیز کاری بر نمی آید. اما امیدوارم اتفاقی رخ دهد که استقلال از این به هم ریختگی دربیاید. من 12 سال در استقلال بودم، تا حالا تیم را این شکلی ندیده بودم که در 4 سال گذشته دیدم.

دیدگاه‌ها