کد خبر : 1762276 | 28 خرداد 1400 ساعت 17:54 | 22.7K بازدید | 1 دیدگاه

برگزاری متمرکز مسابقات به سود فوتبال ملی؛ 

ایران دور از میزبانی در مقدمانی جام جهانی

در حال حاضر کشور ایران شرایط میزبانی در رقابت های مرحله نهایی جام جهانی را ندارد و برگزاری متمرکز بازی ها در این مرحله سوم می‌تواند تصمیم بهتری برای فوتبال ایران باشد.

ایران دور از میزبانی در مقدمانی جام جهانی 

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعات بحث برانگیز طی ماه‌های اخیر در میان اهالی فوتبال در ایران، گرفتن میزبانی توسط بحرینی در شرایطی بود که ملی پوشان ایرانی باید در 4 مسابقه از 3 مسابقه باقی مانده مرحله دوم از حریفان میزبانی می کردند، ولی شرایط خاص کشور ایران و تحریم هایی که از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده، از سوی کفندراسیون فوتبال آسیا به عنوان دلایل اصلی برای ندادن میزبانی در رقابت های ملی و باشگاهی عنوان شده است.


پس از گذشت چند ماه، تغییر خاصی در رابطه میان کشور ایران و آمریکا ایجاد نشده و بنابراین انتظار گرفتن میزبانی در مسابقات مرحله نهایی جام جهانی 2022، آن هم در شرایطی که حقوق بازی ها، تبلیغات محیطی، پخش مسابقات، توپ مسابقات و ... همگی متعلق به کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند و این سازمان است که در مورد آنها تصمیم می‎‌گیرد، بعید به نظر می رسد علاقه ای به دادن میزبانی به ایران داشته باشد و احتمالا اگر دوباره درخواستی به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران به AFC ارسال شود، آنها مانند نامه ای که چند ماه پیش در پاسخ به نامه عزیزی خادم دادند، از تحریم ها به عنوان دلایل اصلی ندادن میزبانی به ایران یاد خواهند کرد.


با این وصف به نظر می رسد در شرایط فعلی که ایران شرایط میزبانی را از نگاه AFC ندارد، بهترین تصمیم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در مرحله حذفی و همینطور رقابت های مرحله نهایی جام جهانی 2022 قطر، که هر دو در شهریورماه برگزار خواهد شد، انجام متمرکز بازی ها در یک کشور خواهد بود. مگر اینکه پس از پایان دوره ریاست جمهوری حسن روحانی و مذاکراتی که در وین جریان دارد، شاهد تغییری قابل توجه در روابط دو کشور ایران و آمریکا و به تبع آن کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران باشیم.

دیدگاه‌ها