کد خبر : 1762321 | 28 خرداد 1400 ساعت 22:30 | 31.5K بازدید | 7 دیدگاه

نبود VAR؛ تهدید بزرگی برای میزبانی ایران و عراق

یک خبرنگار عراقی مدعی شد که به دلیل عدم تجهیز استادیوم های این کشور به VAR، ممکن است میزبانی دیدارهای مقدماتی جام جهانی، از این کشور گرفته شود.

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به صورت رسمی اعلام کرد که در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 که با حضور 12 تیم آسیایی قرار است از شهریور ماه آغاز شود، از فناوری کمک‌ داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهد شد.


در پی انتشار این خبر، حسین البهادلی خبرنگار عراقی از احتمال سلب میزبانی از این کشور در صورت برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت، خبر داد. این خبرنگار در صفحه فیس بوک خود نوشت: پس از تصمیم برای تصویب VAR در تمام مسابقات مقدماتی جام جهانی توسط فدراسیون فوتبال آسیا، عراق به دلیل فقدان وجود سیستم کمک داور ویدیویی در استادیوم هایش، به از دست دادن میزبانی بازی های خانگی تهدید می شود.


البته هر چند که هنوز AFC به صورت رسمی از مکانیزم برگزاری دور پایانی مقدماتی جام جهانی خبر نداده است اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه نگاری هایی که با فیفا داشت، اعلام کرد که تمایل دارد این مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شود هر چند که گزینه انجام این مسابقات به صورت متمرکز در یک یا دو کشور هنوز روی میز است.


به هر حال چیزی که مشخص است، مشکلی که برای کشور عراق وجود دارد، تیم ملی ایران را نیز تهدید می کند. استادیوم های ایران نیز مانند عراق هنوز به سیستم کمک داور ویدیویی مجهز نشده اند و سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ امروز در گفتگویی اعلام کرد که چنانچه همین امروز برای تجهیز استادیوم های ایران به سیستم VAR اقدام شود، احتمالا برای نیم فصل دوم بعدی بتوان از فناوری کمک داور ویدیویی استفاده کرد.


در حالیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا صراحتا اعلام کرده است که قصد دارد جهت اطمینان از حضور تماشاگران در این رقابت ها و برگزاری عادلانه مسابقات بدون برتری تیمی نسبت به تیم دیگر و همچنین جبران برخی از خسارات مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون های شرکت کننده به دلیل بحران ویروس کرونا که جهان را فرا گرفت، با استفاده از سیستم رفت و برگشت این مرحله را برگزار کند، اکنون نبود سیستم کمک داور ویدیویی در ایران، به زنگ خطری برای مسئولین فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.


با توجه به اینکه تیم ملی ایران در مرحله بعدی و نهایی مقدماتی جام جهانی با حریفان قدرتمندی روبرو خواهد شد، استفاده از میزبانی و حضور تماشاگران در استادیوم ها هر چند با تعداد کم، می تواند نقطه قوتی برای برتری روحی و روانی ایران بر رقبایش باشد و در صورتی که میزبانی این مرحله به دلیل نبود VAR از تیم ملی گرفته شود و در سوی مقابل ملی پوشان در زمین حریف و مقابل هواداران رقیب به میدان بروند، قطعا وزنه را به سود رقبای ایران سنگین خواهد کرد.

 

1613590

 

 

دیدگاه‌ها