کد خبر : 1762325 | 28 خرداد 1400 ساعت 23:44 | 55.6K بازدید | 2 دیدگاه

برنامه سنگین پیش روی فوتبال ایران

میزبانی جام جهانی فعلا منتفی است

دور دوم بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا از شهریور ماه جاری آغاز می شود و تا شهریور ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

میزبانی جام جهانی فعلا منتفی است

به گزارش "ورزش سه"، 12 تیم به دو گروه 6 تیمی تقسیم می شوند و هر تیم 10 بازی به صورت رفت و برگشت برگزار می کنند و در پایان تیم های اول و دوم دو گروه مستقیم به جام جهانی صعود می کنند و برنده تیم های سوم هم به مرحله ی پلی آف می رود. بازی های دور رفت در شهریور – مهر و آبان 1400 برگزار می شود و در ماه های فروردین، خرداد و شهریور 1401 هم شاهد برگزاری بازی های دور برگشت خواهیم بود. 

 

بازی های به صورت رفت و برگشت برگزار می شود یا متمرکز. این هنوز مشخص نیست. اما به خاطر کووید 19 احتمال برگزاری بازی ها به صورت متمرکز بیشتر است. شانس ایران هم برای میزبانی کم است. به خصوص که برنامه ی فیفا بر این است که دور دوم بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 با حضور VAR برگزار کند و ایران هنوز استادیوم های خود را به این تکنولوژی مجهز نکرده است. حتی جانمایی VAR هم در استادیوم های ایران مشکل میزبانی ما را حل نخواهد کرد. یکی از مشکلات بزرگ ایران برای میزبانی از جام ملت ها و حتی بازی های مقدماتی جام جهانی فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران است در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا از شبکه های اجتماعی درآمدهای قابل ملاحظه ی دارند. در گذشته حتی به یاد داریم قرار به اعطای میزبانی جام ملت ها به ایران بود AFC حتی به سایت گوگل در ایران ایراد گرفته بود و گفته بود سایتی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد واقعی نیست و با محدودیت های مواجه است. برگزاری بازی های تیم ملی در خارج از ایران سازمان لیگ را برای برگزاری بازی ها در فصل جاری دچار چالش خواهد کرد. فصلی که قرار است دوم مهر ماه آغاز شود. پیش از اولین بازی تیم ملی دو سه هفته از بازی های لیگ برتر برگزار خواهد شد. به واقع این برنامه ی فدراسیون فوتبال است. 

 

باید دید چه کسی مربی تیم ملی خواهد شد؟ اسکوچیچ با مربی دیگر. تعامل سرمربی تیم ملی با سازمان لیگ می تواند کمتر لیگ برتر در فصل جاری را با چالش مواجه کند. فشردگی بازی ها ممکن است خستگی بازیکنان را بهمراه داشته باشد و شاید گریزی از آن نباشد و بهتر است بازیکنان بدنسازی خوبی را پشت سر بگذارند و از همه مهمتر ریکاوری خوبی داشته باشند. فصل اخیر لیگ برتر به نظر می رسد تا نیمه ی مرداد ماه ادامه داشته باشد. پیش از شروع ماه محرم هم شاهد برگزاری دیدار پایانی جام حذفی خواهیم بود و آنوقت است که بازیکنان باید به استراحت کوتاه مدت بروند. این میزان برای بازیکنان استقلال – تراکتور و پرسپولیس کمتر خواهد بود چرا که آنها بلافاصله باید برای حضور در مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند. مسابقاتی که گفته می شود قرار است به صورت متمرکز  و شهریور ماه برگزار شود. به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا شهریور ماه بازی های منطقه ی غرب را به صورت متمرکز و تا مشخص شدن چهره فینالیست غرب آسیا برگزار خواهد کرد. این به سود سازمان لیگ است چرا که در این صورت در تدوین تاریخ فصل جدید بازی ها کمتر دچار چالش خواهد شد. 

 

بدون شک استراحت سازمان لیگ به تیم هایی که در تیم ملی صاحب بازیکن هستند کوتاه مدت خواهد بود و آنها چهار روز بعد از بازگشت تیم ملی به تهران مجبور هستند بازی های خود را در لیگ برگزار کنند چرا که در غیر اینصورت برگزاری منظم بازی های لیگ برتر با چالش مواجه خواهد شد. در فصل جاری سازمان لیگ به دنبال این است که لیگ برتر را مهر ماه آغاز و در خرداد ماه سال آینده به پایان برساند تا بعد از دو سه فصل به تقویم قبلی باز گردد. سازمان لیگ امیدوار است اسکوچیچ یا هر مربی دیگری هدایت تیم ملی را برعهده می گیرد برای آماده سازی تیم ملی به دنبال اردوی بلند مدت نباشد و اجازه دهد که ملی پوشان در تمرینات تیم های باشگاهی آماده شوند.

دیدگاه‌ها