کد خبر : 1763261 | 01 تیر 1400 ساعت 23:48 | 48.6K بازدید | 0 دیدگاه

تیم بزرگتری از استقلال سراغ ندارم

آصفی: می‌شود گفت مجیدی را هم وزیر انتخاب کرده

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال معتقد است که مشکلات این باشگاه به بزرگی چیزی که می گویند نیست.

آصفی: می‌شود گفت مجیدی را هم وزیر انتخاب کرده

به گزارش "ورزش سه"، شرایطی که استقلال این روزها با آن روبرو است باعث نارضایتی هواداران این تیم شده و امروز نیز شاهد تجمع گروهی از هواداران معترض مقابل باشگاه بودیم. چالش ایجاد شده بین مدیرعامل و سرمربی و ورود معاون وزیر به این ماجرا، شرایطی را به وجود آورده که حمیدرضا آصفی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گوی تلفنی با برنامه شب های فوتبالی در موردش صحبت کرد:

 

من سخنگوی استقلال نیستم

من سخنگوی استقلال نیستم و به عنوان عضو هیئت مدیره و بر اثر اصرار عزیزان حاضر شدم. قصد مصاحبه کردن هم نداشتم. یاد گرفته ام که در حیطه وظایفی که به من مربوط نمی شود وارد نشوم. از وقتی هم که وارد هیئت مدیره شده ام تا الان هیچ مصاحبه ای انجام نداده ام. برای کمک به وضعیت موجود در کفش آقای نظری پا کرده ام و این مصاحبه را انجام می دهم.

 

هیئت مدیره دلگیر است؛ از استوری ها کک ام هم نمی گزد!

در مورد مصاحبه نکردن اعضای هیئت مدیره باید بگویم که هیئت مدیره دلگیر است. آقای عبدیان بدون چشم داشت هزینه کرده است؛ چند میلیارد بلاعوض پول آورده اما به جای تقدیر به او ناسزا و اهانت می گویند. این انصاف نیست. آقای مددی به عنوان مدیرعامل هستند و باید جدا به آن پرداخت. آقای نظری آبرو و سابقه کاری اش را به وسط آورده است ولی همین جور استوری و پیج و این حرف ها را در موردش می بینیم. البته من از استوری کک ام نمی گزد! بیش از 55 سال است که کنارم استقلال هستم و با استوری و ناسزا خیلی قلقلکم نمی آید. اگرچه کسانی که در مورد من می نویسند، 95 درصدشان مثبت می نویسند و از آنها ممنونم. اگر هر 100 تا هم منفی باشد من مثل ماهی هستم و نه خونریزی می شود و نه غصه می خورم.

 

جز پول مشکل دیگری نداریم

برخی از افراد ظرفیت شان یک جایی تمام می شود. چرا مصاحبه کنند؟ بندگان خدا هر کاری می کنند یک سری باز هم انتقاد می کنند. بالاخره هیئت مدیره وارث مشکلات قبل است. ما در استقلال جز پول مشکل دیگری نداریم. همه راه ها به پول ختم می شود. حتما ما اشکالاتی داریم. منتهی باید نقاط قوت و ضعف را باهم ببینیم. شرایط استقلال به گونه ای که می گویند بد نیست.

 

شرایط به آن بدی که می گویند نیست

شرایط استقلال به آن بدی که می گویند نیست؛ استقلال پر افتخارترین تیم ایران است و دو تا ستاره دارد. یک اشکال کوچک در چنین تیم بزرگی تنش ایجاد می کند. این را باید قبول کنید. من تیم بزرگتری از استقلال سراغ ندارم و نمی خواهم در مورد پرسپولیس هم صحبتی بکنم (آصفی جمله آخر را در واکنش به اظهارات میان کلام مجری گفت که مدعی بود تیم های بزرگ دیگر هم مشکلاتی دارند).

 

وارد مسائل جزئی و کوچک نشوید

آصفی در واکنش به سوال مجری در مورد مشکلاتی که بازیکنان به آنها اشاره کردند از جمله اطلاع از زمین تمرین و محل بدنسازی در ساعت 11 یا مشکلات هتل و .. گفت: می توانم از شما بخواهم که موضوع را این قدر جزئی و کوچک نکنید! بگذارید من صحبت کنم بعد بگویید استقلال آبریزگاه ندارد یا یک پرس غذا خوردند و یا نخوردند. از وقتی که من در استقلال با امثال حسن روشن، مرحوم پورحیدری و ناصر حجازی نشست و برخاست داشتم خیلی ها اصلا نبودند. من استقلال را می شناسم. این را هم می دانم که تیم بزرگ وقتی دچار تنش می شود، تنش اش عمیق می شود. 

 

هواداران نمی توانند بگویند بیش از من استقلالی اند

من هواداران را می فهمم، به آنها احترام می گذارم، دوست شان دارم و دردشان درد ماست. بالاخره هواداران استقلال که نمی توانند بگویند بیش از من استقلالی هستند. اگر مشکلات به این آسانی بود که حلش می کردیم. من خودم حداقل سه بار استعفا دادم و آقای وزیر و بزرگان و پیشکسوتان استقلال گفتند که نرو و بمان. در فضای متشنج کار درست نمی شود. کجای دنیا رسم است که دعوای خانوادگی را بیرون ببرند و هی استوری بگذارند. من نه اینستا دارم نه توئیتر دارم و وقتی داشتم خیلی به دردم نمی خورد. بعضی ها هر چه دل شان می خواهد در مورد هیئت مدیره می گویند.

 

می دانم کار چه کسی است ولی نمی خواهم بگویم

من می دانم کار چه کسی است ولی نمی خواهم بگویم. وظایف باید مشخص باشد. هر کسی مسئولیتی در چارچوب کاری خود دارد. من هیئت مدیره می دانم چه کاری دارم. مدیرعامل، بازیکن و سرمربی همه کارشان معلوم است. هر کجا هر کس تخطی کند کار به مشکل می خورد. می گویند که چرا هیئت مدیره انتخاب بد کرده و آقای مددی را انتخاب کرده است. خب همان هیئت مدیره که آقای مددی را انتخاب کرده، آقای سرمربی را هم انتخاب کرده است. نمی شود گفت که یک انتخاب خوب بوده و یکی دیگر بد بوده است. یا جفتش خوب است یا جفتش بد است.

 

نمی شود وزارت پول بدهد و حرف نزند

وی در مورد دخالت ها و فشارهای بیرونی (وزارت ورزش) به باشگاه در تصمیمات و اتفاقات باشگاه استقلال گفت: وزارت ورزش و چند وزارت خانه دیگر مجمع استقلال و پرسپولیس هستند. شما نمی توانید بگویید که هیچ کجا حرفی نزن و فقط پول بده. وقتی یک جا مجمع است، حق اظهار نظر دارد، حساب های مالی را بررسی کند و حق دارد روی انتصابات و انتخابات نظارت کند. این ها جزو اختیارات وزارت ورزش است.

 

نگفتم که وزیر دخالت می کند یا نمی کند

من به عنوان کسی که 8 سال سخنگو بودم، در استخدام کلمات دقت دارم شما تا فردا صبح هم با من صحبت کنی نمی توانی خطای زبانی بگیری. آقای وزیر گفته که من دخالت نمی کنم من هم نگفتم که دخالت می کند یا نمی کند. گفتم که بر اساس مجمع می تواند دخالت کند حالا دخالت نمی کند، دستش درد نمی کند.

 

وقتی آصفی پاسخ برهانی را نداد

آرش برهانی در این بخش وارد صحبت شده و از آصفی پرسید که منظورتان این است که هیچ دخالتی صورت نمی گیرد؟ آصفی در پاسخ گفت: این یک بحث دیگر است. وقتی شهر شلوغ می شود همه چیز به هم می ریزد. اسپانسر 80-90 میلیارد پول داده ولی در استوری ها اسپانسر را هم می کوبند. من امشب نیامده ام که شر را زیاد کنم؛ استوری ها را هم باید مدیریت کرد. این استوری ها باعث عقب نشینی اسپانسر می شود.

 

هیئت مدیره استقلال در برابر مسئولیت هایم رقمی نیست

کمترین مسئولیتم در 40 سال گذشته هیئت مدیره استقلال بوده است. همه مسئولیت های من را کنار هم بگذارید هیئت مدیره استقلال در برابر آنها رقمی نیست. من اگر آمدم یک پست بالایی را گرفتم، چه بازیکن باشم، چه مربی باشم چه هیات مدیره باشم و چه مدیرعامل باشم باید ظرفیت داشته باشم و تحت فشار همه چیز را به بیرون نریزم.

 

آصفی بازهم جواب برهانی را نداد

"آقای آصفی می دانم که از مدیران دلسوز و توانمند ما هستید ولی جواب من را ندادید که آیا وزارت ورزش دخالت می کند یا نمی کند؟" آصفی در پاسخ این سوال برهانی گفت: در بعضی چیزها بله دخالت می کند. این دخالت کردن نافی حقوقش نیست. استقلال الان سوم لیگ است و وقتی که سرمربی محترم تیم را تحویل گرفت در همین حوالی بود در آسیا هم صعود کرده و حذفی هم نتایج بدی گرفته نشده است. شما نمی توانید از لحاظ نتیجه ای به استقلال انتقاد کنید. با داشته هایش این بوده است! 

آرش برهانی پس از اینکه دوباره پاسخ خود را نگرفت گفت: شاید این نوع ادبیات بد باشد ولی از آبدارچی باشگاه تا آن بالا که می شود مدیرعامل، در موردش تصمیم می گیرند. مدیرعامل را باید هیئت مدیره انتخاب کند. آقای آصفی گفتند که مدیرعامل را هیئت مدیره استقلال انتخاب کرده است. آیا واقعا این گونه است؟ شما با وزارت ورزش دعوا نداشتید که مدیرعاملی که ما می گوییم را بگذارید؟

 

مصر به استعفا بودیم

این را در مورد سرمربی هم می شود گفت. من دستم در کار است و می فهمم چی به چی است. مشکلات استقلال یک شکل نیست. اگر ما مشکلات قبل را نداشتیم. یعنی پول های قبلی اینجا سرریز نمی شد و استراماچونی و پادوانی و ... نبود الان گل و بلبل بود. مقصر این پول ها نه وزارت است، نه مدیرعامل و نه هیئت مدیره. ما روز آخر که خدمت آقای وزیر رفتیم، 7 ساعت جلسه طول کشید و مصر به استعفا بودیم. من در آن جلسه انتقادات تندی به آقای مددی کردم که یکی از دوستان آقای وزیر و خودش گفتند که صراحت این آقا را دوست داریم. من صراحت لهجه دارم و می گویم که بحث استقلال شمر و یزید نیست و متوجه همه است. از من تا بازیکنی که استوری می کند و می گوید یک پرس غذا خوردم و دو پرس نخورده ام... 

 

اگر استعفایمان را قبول کنند دست شان را می بوسم

ما که استعفا را دادیم و اگر قبول کنند دست شان را می بوسم. من به آقای وزیر پیشنهاد دادم که یک تصمیم اساسی بکن. اگر برویم همه باهم می رویم که شما هم نجات پیدا کنید. این فوتبال باعث نشاط کشور است. هواداران استقلال گناه دارند نباید اذیت شان کنیم. بیاییم شرایط را آرام کنید. هر چه داغش کنیم، مشکل حل نمی شود. اگر مشکلی هست به عهده همه است. یک قران هم تا الان نگرفته ایم و فقط آبرویمان را گذاشته ایم. به هر حال استوری هایی هم می گذارند که البته دلم برای همکارانم می سوزد.

دیدگاه‌ها