کد خبر : 1763295 | 02 تیر 1400 ساعت 10:29 | 15.9K بازدید | 2 دیدگاه

تمرین با توپ پرواز؛ به زودی در اردوی تیم ملی

توپ بازی های دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه ی آسیا و هم چنین جام ملت های 2023 چین مشخص شد.

تمرین با توپ پرواز؛ به زودی در اردوی تیم ملی 

به گزارش "ورزش سه"، توپ این دو مسابقات طراحی کمپای نایکی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی نمونه ی زیادی از این توپ ها را در اختیار فدراسیون های ملی قرار خواهد داد. به خصوص 12 تیمی که در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 حضور خواهند داشت تا در دور جدید تمرینات تیم های ملی بازیکنان از این توپ استفاده کنند. 

 

توپی که نایکی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 طراحی کرده پرواز نام دارد. هم چنین در ساخت این توپ از دو فن آوری «All Conditions Control» و «AerowSculpt» استفاده شده که این منجر به ثبات توپ در شرایط آب و هوایی مختلف و هم چنین کنترل بهتر توپ به هنگام ضربه می شود. 

 

هم اکنون توپی که در بازی های لیگ برتر مورد استفاده قرار می گیرد از کمپانی دربی استار است. اساسا فدراسیون فوتبال قادر به همکاری با شرکت نایکی برای استفاده از این توپ در بازی های لیگ برتر نیست به این خاطر که نایکی یک شرکت آمریکایی است و حق مذاکره و معامله با ایرانی ها را به خاطر تحریم خزانه داری آمریکا ندارد. پیش تر خزانه داری آمریکا به همکاری فدراسیون فوتبال ایران و شرکت آدیداس هم پایان داد. تحریم فوتبال ایران از سوی نایکی حتی در جام جهانی 2018 روسیه هم به میان آمد که موجب عصبانیت کارلوس کی روش و واکنش او شد.

دیدگاه‌ها