کد خبر : 1767830 | 23 تیر 1400 ساعت 12:54 | 18.6K بازدید | 2 دیدگاه

دربی در لانگ‌شات (دربی در نماهای شلوغ)

قدیم‌ترها که دوربین‌های عکاسی به پیشرفته بودن امروز‌ نبود دربی را معمولا از دریچه لانگ‌شات‌های عکاسان پشت دروازه می‌دیدیم.

 

به گزارش ورزش سه،  زمانی پیدا کردن چند عکس از نمای نزدیک از دربی‌ها چندان کار ساده‌ای نبود. دوربین‌های قدیمی  در دست عکاسان حرفه‌ای امکان برداشت شات‌هایی بسته از چهره‌ها و اتفاقات دربی‌ها را نمی‌داد. با این حال شات‌های ثبت شده از آن دربی‌ها که معمولا از زاویه پشت دروازه و از نماهای دور  بود انگار بیشتر به دل می‌نشست. نماهایی شلوغ از دربی‌ها که دیدن منتخبی از آنها در آستانه دربی فردا خالی از لطف نیست.

حجت شفیعی

 

دربی زمستان سرد سال ۶۹. عابدزاده و پیوس هر کدام گوشه‌ای افتاده‌اند. نمایی شلوغ از نسل یاغی و شر و شور اواخر دهه شصت فوتبال ایران.

 

دربی جنجالی سال ۷۳. صادق ورمزیار پنالتی‌اش را گل کرده و اختلاف استقلال با پرسپولیس را به یک گل رسانده‌. با این حال نمی‌تواند علیرغم عقب بودن تیمش، شادی گل زدنش به عابدزاده را بروز ندهد.

 

دربی تیرماه ۶۵. آخرین حضور ناصرحجازی در میدان فوتبال با شکست سه بر صفر همراه می‌شود. نمایی از بازیکنان دو تیم در ابتدای مسابقه

 

دربی جنجالی سال ۷۹. منتظر ارسال کرنر. پیروانی مامور مهار هاشمی نسب در کل بازی. اختلاف بین آنها از زمان بازی در پرسپولیس، باعث شده تا افشین علیرغم کوتاه‌تر بودن خود مامور مهار هاشمی‌نسب روی ضربات ایستگاهی شود. سامره بین رهبری‌فرد و انصاریان ایستاده.

 

دربی خرداد ۱۳۶۹. فینال لیگ قدس و نمایی از آرایش دو تیم.

 

دربی سال ۸۷. پرواز همزمان حسین کاظمی و فرهاد مجیدی برای زدن سر و گلی که تا مدت‌ها بر سر اینکه چه کسی زده محل بحث بود.

 

دربی سال ۶۶. جدال هوایی مرتضی فنونی‌زاده و جعفر مختاری‌فر. کاظم سید علیخانی دورتر نظاره‌گر است.

 

دربی سوپرجام ۷۱. استیلی، داداش‌زاده و شیرمحمدی از پرسپولیس و فلاحت زاده و غفوری‌های اصل از استقلال در روزی که بازی به تساوی بدون گل رسید

 

دربی اسفند ۷۸. کارت قرمز مارکوس مرک آلمانی برای ستار همدانی به دلیل خطا روی پایان رأفت در همان نیمه اول. کار برای استقلالی که یک بر صفر عقب است سخت‌تر می‌شود. در نهایت تیم پروین به زدن یک گل دیگر بسنده می‌کند.

 

باز هم دربی اسفند ۷۸. شلوغی محوطه جریمه پرسپولیس و استقلالی که آنقدر ضعیف شده که جانی برای گل زدن به پرسپولیس و خط دفاع آهنینش ندارد.

 

دربی جنجالی ۷۳. از معدود عکس‌های به جا مانده که توانسته از توقیف دوربین عکاسان در آن بازی جان سالم به در برد. قلعه‌نویی پس از درگیری با محرمی و اخراجش با هدایت بهتاش فریبا به بیرون از زمین می‌رود. اما آن پشت اتفاقاتی در جریان است!

 

دربی تیرماه ۷۶. یورش به سمت دروازه عابدزاده در حالی که پرسپولیس با گل بزیک پیش افتاده. پرش ناکام فرهاد مجیدی و جسارت احمدرضا عابدزاده که توپ را روی بند کفش صمد مرفاوی می‌گیرد و رهبری‌فردی که آماده است تا توپ دفع شده توسط عابدزاده را دور کند.

 

دربی فینال جام حذفی، تیر ۱۳۷۸. ترکیب ابتدایی استقلال با برومند، مجیدی، دین‌محمدی، حاجی‌پور،ملکیان، نقوی، بختیاری‌زاده، حیدری، محمودی، حسن‌زاده و زرینچه.

 

دربی مرداد ۷۴. غلامپور به سمت دروازه خالی می‌دود تا مانع گلزنی دایی با ضربه سر شود. در آخر هم با یک برگردان عجیب مهمترین فرصت دایی برای گلزنی در تمام دربی‌ها را می‌گیرد.

 

دربی اسفند ۷۹. هاشمی‌نسب آمده تا همچون دو ماه قبل یک بار دیگر دروازه پرسپولیس را باز کند. این بار مهار او به علی انصاریان سپرده شده و او هم مانع گلزنی همبازی سابق می‌شود.

 

دربی مهر ۷۸. دربی معروف ۹ نفره. بازی تمام شده. اسماعیل حلالی که نیمه اول اخراج شده بود، دوش گرفته و لباس پوشیده و آماده رفتن به خانه از همبازیانش تشکر می‌کند.

 

دربی دی ماه ۷۹. جنجال در میانه زمین آزادی‌. صحنه‌ای که بارها در این بازی تکرار شد و هر بار منصور پورحیدری و ناصر ابراهیمی را برای جدا کردن بازیکنان به وسط زمین کشاند.

 

دربی دی ۷۹. رهبری‌فرد پنالتی‌اش را گل کرده و پرسپولیس پیش افتاده. شاهرودی، تارتار، انصاریان و کاویانپور به استقبالش آمده‌اند.

 

دربی آبان ۷۷. عابدزاده توپ را روی هوا قاپیده و با لبخند نگاه شماتت‌باری هم به محسن گروسی می‌کند که با او برای زدن توپ به هوا بلند شده بود.

 

دربی آبان ۷۵. مهدوی‌کیای جوان در تقابل با مامور مستقیم مهارش محمد نوری. جدالی که در نهایت با اخراج محمد نوری و پاس گل مهدوی‌کیا به نفع پرسپولیس تمام شد.

 

دربی خرداد ۶۹. قلعه‌نویی با دو پاس گل نقش مهمی در برتری آبی‌پوشان داشت.  دو سانتر دقیق و دو گل با ضربه سر. رضا احدی، محسن عاشوری، شاهین بیانی و دورتر رضا حسن زاده شاهد ضربه قلعه‌نویی به توپ.

 

دربی سال ۶۵. یاغی دروازه تیم سابقش را باز می‌کند. شاهرخ بیانی اولین یاغی بزرگ فوتبال ایران دو گل به استقلال زد و اینگونه ناصر حجازی را در آخرین حضورش در میادین فوتبال مغموم می‌کند.

 

دربی خرداد ۷۱. شاهرخ بیانی و سایر آبی‌ها در حال خروج از زمین در پایان نیمه اول. استقلال با گل مرفاوی که عقب‌تر از شاهرخ راه می‌رود بازی را می‌برد.

 

دربی مرداد ۷۴. پیوس در بدترین روز تمام دوران بازی‌اش در تقابل با محمد خرمگاه. زرینچه دورتر منتظر سوت داور است.

 

دربی سال ۶۶. محمد مایلی‌کهن در حال فرار از تکل بهتاش فریبا و شکورزاده که نظاره‌گر است.

 

دربی سال ۷۷. ورود بازیکنان به زمین آن هم با این شیوه. عابدزاده و زرینچه در حال خوش و بش.

 

دربی آبان ۷۵. ورمزیار کاپیتان آبی‌ها از آن قیچی‌های پرتکرارش در دربی‌ها را پیش روی سعداوی و پاشازاده می‌زند و تشویق هواداران آبی را برمی‌انگیزد.

دیدگاه‌ها