کد خبر : 1767859 | 23 تیر 1400 ساعت 14:18 | 125.3K بازدید | 19 دیدگاه

ماموریت دشوار پیش روی محرم و مدیران؛

به دنبال پیدا کردن جانشین نیازمند در بازار سیاه

با جدایی قطعی پیام نیازمند حالا سپاهانی‌ها باید به دنبال یک دروازه بان طراز اول برای جانشینی او باشند.

به دنبال پیدا کردن جانشین نیازمند در بازار سیاه

به گزارش "ورزش سه"، پس از جدایی رحمان احمدی و شهاب گردان که در پایان لیگ پانزدهم با حضور ویسی و تصمیم این مربی رقم خورد، 2 سال پیاپی دروازه سپاهان پاشنه آشیل این تیم شده بود و هواداران این تیم را به شدت اذیت کرد. این ماجرا تا پایان لیگ هفدهم ادامه داشت؛ تا اینکه امیرقلعه نویی رسید و نیازمند را به عنوان اولین خرید فصل خود معرفی کرد. پدرو اولیویرا، علی کی خسروی، مهدی صدقیان، ابراهیم عالمه و مهدی امینی دروازه بان هایی بودند که در این مدت برای طلایی پوشان اصفهانی بازی کردند، اما هیچ کدامشان نتوانستند عملکردی داشته باشند که تضمین کننده ادامه حضورشان به عنوان یک گلر مطمئن برای سپاهان شود.


جدایی پیام نیازمند که طی سه سال اخیر نمایشی فوق العاده در ترکیب سپاهان داشته و حتی یک مسابقه رسمی را هم  از دست نداده، خبر بسیار تلخی برای سپاهانی‌ها به شمار می‌روند و آنها از همین حالا به دنبال پیدا کردن جانشین رکوردار بیشترین دقایق گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران باشند، که به زودی راهی پرتغال می شود.


اما در شرایط فعلی این ماموریت اصلا کار ساده ای برای محرم نویدکیا و مدیران سپاهان نخواهد بود؛ چرا که تیم های زیادی در پنجره تابستانی لیگ 21 به توجه به عملکردی که در گلرهایشان داشته اند، به دنبال تقویت خود در این پست هستند؛  با این حال سه گزینه پیش روی سرمربی سپاهان را در ادامه این مطلب بررسی کرده ایم ...

 

محمدرضا اخباری
اخباری در لیگ بیستم با پشت سر گذاشتن بدشانسی هایی که در سال های اخیر با آنها مواجه بوده، شرایط خوبی پیدا کرده و حضور در آخرین اردوی تیم ملی سبب افزایش روحیه و اعتماد به نفس این گلر هم شده است. یکی از خبرهای نقل و انتقالاتی پنجره زمستانی لیگ بیستم، معاوضه سعید مهری هافبک تراکتور و حسین پورحمیدی دروازه بان استقلال بود که به طور قرضی لیگ را در اراک پشت سر می گذارد. پورحمیدی با پایان فصل به تبریز خواهد رفت و همین موضوع می تواند موجب خروج محمدرضا اخباری شود؛ گلری که یکی از گزینه های مورد نظر سپاهان به شمار می رود و باید دید مذاکراتش برای فسخ قرارداد و کوچ به اصفهان چطور پیش خواهد رفت.

 

1614205

 


رشید مظاهری
مظاهری این هفته ها بازی نمی کند و رقابت برای تصاحب شماره یک آبی پوشان پایتخت را به سیدحسین حسینی باخته است. او در این فصل با رفتارش نشان داده که از شرایط حاکم بر باشگاه جدیدش به هیچ وجه رضایت ندارد و با این روشی که در پیش گرفته شاید قصد ادامه حضور در استقلال را نداشته باشد. این دروازه بان که تجربیات فراوانی در فوتبال ایران دارد، بی شک می تواند به صورت بالقوه یکی از گزینه های مدنظر محرم نویدکیا باشد.

 

 

دروازه بان خارجی
اگر سپاهان نتواند گزینه های اصلی مدنظر خود را از بازار داخلی به خدمت بگیرد، احتمالا کادر فنی سپاهان یک گزینه در دسترس دیگر را به صورت جدی تر بررسی خواهد کرد و آن هم خرید گلر خارجی خواهد بود؛ البته که محرم نویدکیا در مصاحبه هایش نشان داده علاقه ای به جذب بازیکن خارجی ندارد، ولی اگر نتواند بازیکن مورد نظرش را از بازار داخلی جذب کند، چاره ای جز نگاه برون مرزی برای تکمیل تیمش در یکی از حساس ترین پست های بازی فوتبال نخواهد داشت.

 

 

گلرهای کم نام و نشان و جوان لیگ برتر
در این بخش بهتر است نامی  از هیچ دروازه بانی نبریم، اما همین حالا در مسابقات لیگ بیستم دروزاه بان هایی به میدان رفته اند که عملکرد بسیار بهتری نسبت به برخی گلرهای سرشناس و گران قیمت لیگ داشته اند. بی شک یکی از مواردی که توسط محرم نویدکیا برای پر کردن جانشین نیازمند مد نظر قرار دارد، بررسی عملکرد همین دروازه بان‌هاست.

 

 

مشکل دروازه بانی در لیگ برتر
در ابتدای مطلب اشاره شد که در لیگ بیست و یکم تیم های زیادی به دنبال خرید دروازه بان هستند. در همین رابطه می توان از گل گهر نام برد که در لیگ بیستم شرایط خوبی در چارچوب دروازه اش نداشته و شاید حتی امیرقلعه نویی به جای یک دروازه بان، به دنبال 2 دروازه بان مطمئن باشد.
علاوه بر گل گهر باید به شرایط استقلال و پرسپولیس نیز اشاره کرد که وضعیت مبهمی برای حفظ دو دروازه بان اصلی خود یعنی رادوشوویچ و رشید مظاهری دارند؛ بی شک اگر این اتفاق برای دو باشگاه  استقلال و پرسپولیس رخ بدهد و این 2 گلر مسیر جدایی را در پیش بگیرند، دو باشگاه تهرانی با تمام قوا برای جذب دروازه بان اقدام خواهند کرد.

 

علاوه بر سه تیمی که نامشان را بردیم، تیم های دیگری نیز وجود دارند که در پست دروازه بان به دنبال گزینه مناسب هستند و همین تقاضایی که در بازار نقل و انتقالات لیگ 21 وجود خواهد داشت، شرایط را برای مدیران سپاهان جهت انتخاب یک جایگزین شایسته برای نیازمند سخت تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها