کد خبر : 1767897 | 23 تیر 1400 ساعت 17:25 | 43.3K بازدید | 0 دیدگاه

کم‌کاری فدراسیون باعث غیبت ستاره‌ها در توکیو شد

رضازاده: رکورد نیم‌تُنی دور از دسترس نیست

حسین رضازاده اعتقاد دارد ضعف مدیریت فدراسیون به غیبت وزنه برداران مدعی ایران در المپیک انجامیده است.

رضازاده: رکورد نیم‌تُنی دور از دسترس نیست

به گزارش "ورزش سه"، قویترین مرد دو دوره المپیک سیدنی و آتن که بعد از دوران قهرمانی هم چند سالی به عنوان سرمربی و رییس فدراسیون در کنار وزنه برداری بود، چند سالی است که از این فدراسیون فاصله گرفته، اما همچنان از او نه تنها در ایران بلکه در جهان به عنوان یکی از اسطوره های وزنه برداری یاد می شود.


در آستانه شروع المپیک توکیو فرصتی شد تا با حسین رضازاده دقایقی به صحبت بپردازیم. در ادامه مشروح صحبت های این قهرمان که کیلوهای زیادی را نسبت به دوران قهرمانی خود کم کرده، در گفت و گو با "ورزش سه" می خوانید.


مدعیان با کم کاری فدراسیون در المپیک نیستند


در این دوره از المپیک، وزنه برداری ایران دو سهمیه در بخش مردان آن هم با مشکلات زیاد کسب کرده است. متاسفانه با کم کاری فدراسیون قهرمانان المپیک و جهان ما نتوانستند سهمیه بگیرند. البته علی داوودی در دسته فوق سنگین و علی هاشمی در دسته 109 کیلو سهمیه گرفتند و راهی المپیک می شوند. 


وزنه برداری زنان می توانست تاریخ ساز شود


این اواخر یک وزنه بردار هم در بخش زنان سهمیه گرفت که او نیز با ضعف مدیریتی فدراسیون نمی تواند در المپیک وزنه بزند. اینطور که ما شنیدیم جهانفکریان عمل جراحی کرده و حیف از اینکه برای اولین بار یک زن ایران می توانست در المپیک وزنه بزند و نشد.

 

 


امیدوارم وزنه برداران ایرانی دست پر برگردند


امیدوارم دو نماینده وزنه برداری ایران در المپیک وزنه های خوبی بزنند، اما آن ها رقبای قدری دارند که قهرمانان جهان و المپیک هستند. ما برای آن ها دعا می کنیم که خوشرنگترین مدال را بیاورند؛ اگرچه وزنه بردار مطرحی در این دو وزن حاضر هستند. در 109 کیلو وزنه برداران ازبکستان و ارمنستان قوی هستند و در فوق سنگین هم که وزنه بردار گرجستان قهرمان المپیک و رکورددار جهان است. امیدواریم بچه های ما دست پر برگردند.  


تالاخادزه لایق قهرمانی است


تالاخادزه وزنه بردار قدرتمندی است و از نظر اخلاقی هم نمونه است. من از نزدیک او را دیدم و عملکردش را هم دنبال می کنم. در تمرینات به رکورد 225 کیلو در یکضرب رسیده و در دوضرب هم که به صورت رسمی 264 کیلو را زده است. او واقعا زحمت می کشد و لایق این هم هست که قهرمان شود. وقتی این وزنه بردار در رقابت های اروپایی 222 کیلوگرم زده و باید هم در المپیک طلا بگیرد. هر ورزشکاری زحمت می کشد، به حقش هم می رسد. المپیک جای بهترین هاست. 


شاید به زودی یک نفر رکورد نیم تُنی را بزند


از نظر من در آینده وزنه برداران به رکورد 500 کیلوگرم در مجموع هم می رسند. البته این رکورد و این وزنه ها خیلی خیلی سنگین هستند. باید یک وزنه بردار هم در یکضرب و هم دوضرب خیلی قدرتمند باشد، اما شاید یک ورزشکار پیدا شود و این رکورد را بزند. این بحث از دوران قهرمانی من هم بود و الان هم برای تالاخادزه مطرح می شود. اگر رکورد 500 کیلویی ثبت شود، افتخار بزرگی برای وزنه برداری است. 

 

 



 

دیدگاه‌ها