کد خبر : 1767903 | 23 تیر 1400 ساعت 17:50 | 24.6K بازدید | 2 دیدگاه

درخواست فلسطینی ها از اینتر و اتلتیکو مادرید

بیش از 200 باشگاه فلسطینی، در نامه ای از دو باشگاه اینتر و اتلتیکو مادرید درخواست کردند، بازی دوستانه خود در سرزمین های اشغالی را لغو کنند.

درخواست فلسطینی ها از اینتر و اتلتیکو مادرید

به گزارش "ورزش سه"، ۲۰۷ باشگاه فلسطینی، با ارسال نامه ای از دو باشگاه اینترمیلان ایتالیا و اتلتیکو مادرید اسپانیا درخواست کردند تا دیدار دوستانه خود در روز ۱۷ مرداد در سرزمین های اشغالی را کنسل کنند. قبل از جام جهانی 2018 اتفاقی مشابه در مورد تیم ملی آرژانتین نیز رخ داده بود.

 

 

1604607

 

 


در این نامه که توسط گروه فعال سیاسی ایتالیایی BDS Italia منتشر شده است، آنها دلایل خود برای ارائه این درخواست و عدم برگزاری دیدار دو تیم در خاک سرزمین های اشغالی را توضیح داده اند. این گروه به این دلیل، با برگزاری این دیدار دوستانه دو تیم به دلیل اقدامات رژیم اسرائیل در قبال مردم فلسطین مخالفت کرده است.


در این نامه، باشگاه های فلسطینی برخی از سو استفاده های ارتش اسرائیل نسبت به غیرنظامیان فلسطینی را برجسته کرده و از آنها می پرسند که چگونه باشگاه های بزرگ فوتبال می توانند از طریق شرکت در بازی های دوستانه به دولت اسرائیل مشروعیت بدهند.

 

 

1604419

 


در بخشی از متن این نامه آمده است: «ما به عنوان همکاران شما و به عنوان ورزشکارانی که اشتیاق زیادی به ورزش و بازی جوانمردانه دارند، نمی خواهیم به وسیله ورزش، از نام و برند شما جهت تبلیغ اسرائیل و به منظور پنهان کردن نقض مداوم قوانین بین‌المللی و جنایت علیه مردم فلسطین سوءاستفاده شود.»
مخالفین برگزاری این بازی و بازی دوستانه بارسلونا با تیم اسرائیلی، با استفاده از هشتگ nothingfriendly سعی بر جلوگیری از برگزاری این بازی دارند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: فقط در ماه مه، سربازان اسرائیلی دو فوتبالیست آینده دار فلسطینی به نام های سعید اوده 16 ساله از باشگاه بالاتا در کرانه باختری اشغال شده و موئث نبیل الزعانین از تیم بیت هانون در غزه را به شهادت رسانده اند.
در ادامه نیز نوشته شده: اسرائیل به حرفه دهها ورزشکار فلسطینی پایان داده است. اسرائیل آزادی حرکت ما را محدود می کند، این بدان معناست که ما در سفر، آموزش یا بازی با همتایان فلسطینی خود آزاد نیستیم. این همچنین به این معنی است که شانس سفر ما برای بازی مقابل تیم های منطقه ای یا بین المللی بسیار محدود است.

دیدگاه‌ها