کد خبر : 1768498 | 26 تیر 1400 ساعت 17:05 | 26.5K بازدید | 5 دیدگاه

مصدومیت غلامی، استقلال را به چالش می‌برد؟

فرهاد و اجبار برای تغییر در ساختار دفاعی موفق

سرمربی استقلال برای بازی های بعدی تیمش باید تغییراتی را در خط دفاعی ایجاد کند.

فرهاد و اجبار برای تغییر در ساختار دفاعی موفق

به گزارش "ورزش سه"‌، یکی از نقاط قوت استقلال در هفته های گذشته و به خصوص دیدار با دربی پایتخت عملکرد موفق خط دفاع این تیم بوده است. آبی های که پایتخت که در لیگ قهرمانان آسیا از نظر ساختار دفاعی ضعف های زیادی داشتند، با اتفاقاتی که فرهاد مجیدی و کادرفنی اش رقم زدند حالا یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.


فرهاد مجیدی در هفته های گذشته سیستم بازی تیمش را به 2-5-3 تغییر داده و همین موضوع باعث شده تا تیم او در 7 بازی گذشته تنها 1 یک گل دریافت کند و از نظر دفاعی بسیار قدرتمند شود.


حضور 3 مدافع وسط یعنی عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در ترکیب اصلی یکی از هماهنگ ترین خطوط دفاعی لیگ را برای استقلالی ها ساخت اما حالا یک اتفاق غیرقابل پیش بینی باعث شده تا فرهاد مجیدی مجبور به ایجاد تغییر در سیستم تیمش باشد.


مصدومیت عارف غلامی در مسابقه دربی و دوری بلندمدت او از میادین فوتبال باعث خواهد شد که مجیدی در سیستم موفق تیمش تغییر ایجاد کند. او احتمالا محمد دانشگر را به ترکیب اصلی به جای غلامی اضافه می‌کند اما نکته اینجا است که دانشگر مدت ها است به عنوان یار ثابت در ترکیب استقلال به میدان نرفته  وطبیعی است که هماهنگی کمتری نسبت به غلامی با مرادمند و یزدانی و سایر بازیکنان داشته باشد.


دانشگر البته مقابل پرسپولیس به جای غلامی به زمین رفت و عملکرد نسبتا خوبی نیز داشت و حالا کادرفنی استقلال تلاش خواهند کرد تا در بحث هماهنگی بتوانند دانشگر را به اوج برسانند و او در بازی های باقیمانده کمک حال تیمش باشد.


بی تردید شکسته نشدن خط دفاعی استقلال موضوعی است که هواداران این تیم بسیار نسبت به آن خوش بین هستند و این مساله بستگی به شرایط بدنی محمد دانشگر و نکاتی است که فرهاد مجیدی به او گوشزد می‌کند.

دیدگاه‌ها