کد خبر : 1768523 | 26 تیر 1400 ساعت 19:52 | 50.7K بازدید | 36 دیدگاه

برنامه های متنوع فیفا؛

تغییرات جنجالی؛ فوتبال 60 دقیقه می شود؟

فیفا در حال بررسی اعمال تغییراتی جنجالی و جالب در مورد سیستم فعلی برگزاری مسابقات فوتبال است.

تغییرات جنجالی؛ فوتبال 60 دقیقه می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، نشریه موندو دپورتیوو مدعی هیئت حاکمه فیفا به دنبال راه هایی برای بهبود شرایط مسابقات فوتبال هستند و قصد دارند یک سری قوانین جدید مختلف را در مسابقات سطح جوانان آزمایش کنند. اولین تغییر این است که به جای 90 دقیقه، بازی های فوتبال شامل دو نیمه 30 دقیقه ای باشند.

 

در ماه آوریل فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید به احتمال برگزاری بازی های کوتاه تر در سوپرلیگ اروپا اشاره کرده بود. در واقع مانند فوتسال و بسکتبال، قرار است وقت مفید برای فوتبال نیز در نظر گرفته شود و به عنوان مثال هنگام بیرون رفتن توپ یا مصدومیت بازیکنان، شمارش زمان متوقف شود.

 

1588654

 

همچنین قرار است برای راحتی بازیکنان، پرتاب اوت با پا انجام شود. اخیرا و بعد از شیوع ویروس کرونا، تعداد تعویض در هر مسابقه به پنج افزایش یافته و فیفا قصد دارد قانون تعویض نامحدود را نیز امتحان بکند. اما قانون کارت زرد نیز جالب خواهد بود. بازیکن خاطی بعد از دریافت کارت زرد، به طور موقت و برای مدت پنج دقیقه از حضور در میدان محروم شده و تا زمان بازگشت به زمین مجبور می شود مسابقه را از کنار زمین تماشا کند.

 

گفتنی است که در حال حاضر انجام این قوانین فقط در مرحله آزمایشی قرار داشته و فیفا ابتدا تغییرات را ارزیابی کرده و در ادامه در مورد قطعی شدن آن تصمیم می گیرد. در حال حاضر این تغییرات به کمیسیون وضع قوانین فیفا ارسال شده و در صورت تایید شدن، فعلا در رده جوانان مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه‌ها