کد خبر : 1768719 | 27 تیر 1400 ساعت 19:45 | 236.3K بازدید | 71 دیدگاه

برنامه هدفمندی برای از بین بردن استقلال وجود دارد

افشاگری در حاشیه تمرین: یا پول یا فرهاد مجیدی!

سرمربی استقلال به شکلی عجیب و غافلگیرکننده نسبت به اقدامات مسئولان ورزش کشور و باشگاه استقلال موضع گیری کرد.

افشاگری در حاشیه تمرین: یا پول یا فرهاد مجیدی!

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد مجیدی امروز همه ناگفته هایش که از دو هفته پیش در دل نگه داشته بود، بر زبان آورد؛ سرمربی استقلال که همچنان از مشکلات مالی باشگاه ناراحت است، از شرایط موجود خسته شده و به همین خاطر حرف هایی را بر زبان آورد که شاید کم تر کسی انتظارش را داشت.


او در مصاحبه طولانی که امروز با خبرنگاران در محل تمرین استقلال انجام داد، از پرداخت نشدن مطالبات گفت و اینکه بازیکنانش دل شکسته شده اند.


مجیدی موضع گیری تندی علیه احمد مددی مدیرعامل باشگاه و همچنین مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش داشت و از این مساله پرده برداشت که تلاش هایی برای برکناری اش وجود داشته است. او اگرچه درباره سلطانی فر حرف تندی نزد، اما اعلام کرد که وزیر ورزش تلفن هایش را پاسخ نمی دهد و کسی برای حل مشکلات باشگاه استقلال تلاشی نمی کند.


امروز به نوعی بغض مجیدی ترکید و هرچه در دلش پنهان کرده بود روی زبان آوردتا هواداران به شمه ای مشکلات باشگاه استقلال پی ببرند. او در عین اینکه اعلام کرد مشکل شخصی با کسی در استقلال ندارد، برای جدایی از این تیم در صورت حل مشکلات اعلام آمادگی کرد.

 

 


مشروح صحبت های گلایه وار مجیدی را در ادامه می خوانید:

 


 

**تسلیت بابت درگذشت دکتر صدر
قبل از شروع صحبت‌های خود درگذشت حمیدرضا صدر را به جامعه ورزش تسلیت می‌گویم و همچنین برد دربی را به هواداران استقلال تبریک می‌گویم. 

 


**برنامه هدفمندی وجود دارد که استقلال از بین برود!
سالیان زیادی در استقلال بودم و همیشه در استقلال این قبیل مشکلات بوده است، اما چیزی را که در حال حاضر در استقلال می‌بینم، باور نمی‌کنم. احساس می‌کنم برنامه هدف‌مندی وجود دارد که این باشگاه از بین برود. 

 


**مسئولان اصلا به فکر این تیم نیستند
در صحبت‌های قبلی خود نیز گفتم که مسئولان اصلاً به فکر تیم نیستند و امروز بازیکنان تمرین را تعطیل کردندو تمرین نکردند. بازیکنان از لحاظ شرایط روحی و روانی در شرایطی قرار داشتند که ترجیح دادند تمرین نکنند و این برای تیم بزرگی مثل استقلال با این همه هوادار خوب نیست.


 

**اسپانسر باشگاه دنبال مربی دیگری بود!
ملکیان و دلفانی از اعضای هیئت مدیره جدید ایده‌های خوبی داشتند، اما خیلی جالب است به شما بگویم زمانی که سرمربی استقلال شدم، شنیدم که شرکت «های وب» و آقای میری اسپانسر باشگاه به دنبال مربی دیگری بوده‌اند. بعد هم مصاحبه می‌کنند و می‌گویند استقلال شخص‌گرا شده و فوتبال حرفه‌ای است. 

 

 

 

 


**دوست قدیمی ام به من گفت دنبال سرمربی بودند
آقای میری! در فوتبال حرفه‌ای و در هیچ کجای دنیا اسپانسر برای باشگاه، سرمربی انتخاب نمی‌کند. امیرحسین فرخ‌مهر که از دوستان قدیمی‌ام است به من گفت که تا پنج صبح با آقای میری دنبال این بودیم که بعد از تغییرات نیم فصل در کادرفنی مربی دیگری را به‌عنوان سرمربی استقلال بگذاریم.

 


**سلطانی‌فر نگذاشت فرد دیگری سرمربی شود
در این مورد نیز علی‌نژاد و مددی موافقت کرده بودند(مجیدی سرمربی نشود و گزینه دیگری سرمربی شود) و متأسفانه سلطانی‌فر زیر بار نرفته است. یکی دو هفته پیش نیز جلسه هیئت مدیره برگزار شده است و اعضای هیئت مدیره به من گفتند که در تماس با میری، ایشان گفته استقلال یا جای من است یا جای فرهاد مجیدی!

 


**اسپانسر قول حضور گابریل پین را داده بود
با توجه به اینکه می‌دانستم که سرمربی مدنظر استقلال نبودم، اما در عربستان برای موفقیت خودم و تیم با ایشان خیلی گرم گرفتم. بعد از بازگشت از عربستان نیز تنها کسی که از قرارداد گابریل پین اطلاع داشت، میری بود. ایشان با سرپرست شرکت های وب به من قول دادند که تمام هزینه‌های گابریل پین را پرداخت خواهند کرد و روی صحبت مددی نرفتم با مربی تیم ملی ایتالیا صحبت کنم. من روی حرف میری به دنبال آوردن پین بودم.

 

 

**مدیر اسپانسر دیگر جواب تلفنم را نداد
بعد از چند روز ایشان(میری) دیگر جواب تلفن من را نداد و در پیامی اعلام کرد دیگر یک ریال پول نخواهند داد! نمی‌دانم صحبتی که در کنفرانسی بعد از بازی با پرسپولیس در لیگ برتر انجام دادم، چقدر در این موضوع تأثیر داشته است. بعد هم مصاحبه کردم و گفتم کارگزار کم‌کار شده است که درست هم گفتم. 

 


**اینجا جای عقده گشایی شخصی نیست
شما به من قول دادید و بعد اعلام کردید یک ریال نخواهید داد و حالا نیز گفتید تا زمانی که فرهاد مجیدی باشد یک ریال پرداخت نخواهید کرد. اینجا جای عقده‌گشایی‌های شخصی نیست و این تیم استقلال با این همه هوادار است و نباید تیم لطمه ببینید. 

 


**بابت برد دربی یک تبریک به من نگفتند
شما اگر با من مشکل دارید، بچه‌ها و هواداران چه گناهی کردند؟ شرکت های وب، اسپانسر و مددی یک تبریک بابت برد در دربی به من نگفتند و اصلاً یک تماس نگرفتند.

 


**در کار با برادرم هم شوخی ندارم
مشکل این است که من اصول را رعایت می‌کنم، نظم و انضباط اولویت من است. فرشاد ماجدی دوست 20 ساله من است اما شب مسابقه بدون اجازه هتل را ترک کرد و به او گفتم دیگر سر تمرین نیاید. من با برادرم هم شوخی ندارم. 

 

 

 

 


**45 روز دیگر با الهلال بازی داریم، هنوز قراردادها تمدید نشده
ما حدود 45 روز دیگر باید با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم اما هنوز قرارداد برخی بازیکنان تمدید نشده برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید برنامه داشت اما من حتی نمی‌دانم برای بازی با الهلال کدام بازیکنان را در اختیار دارم. 

 


**آقایان منتظر باخت استقلال هستند
آقایان عین خیال‌شان هم نیست. مددی حتی یک تبریک هم به من بابت برد دربی نگفت. صراحتاً بگویم آقایان منتظر باخت استقلال هستند و با قاطعیت می‌گویم آنها از برد ما در دربی خوشحال نیستند.

 

 

**پارسال گفتند اگر به سپاهان ببازی، برکنار می شوی
به خاطر باشگاه استقلال خیلی حرف‌ها را نزدم. سال گذشته مقابل سپاهان در جام حذفی اعضای هیأت مدیره به من زنگ زده و گفتند اگر امشب شکست بخوری برکنارت می‌کنند، گفتم اشکالی ندارد و اگر صلاح می‌دانند من را بردارند. در 10 روز دو بار سپاهان را بردیم روزی که می‌خواستیم برای بازی با پرسپولیس به ورزشگاه بیاییم در اتوبوس به من گفتند همین الان سعادتمند مصوبه داده و اگر ببازی برکنارت می‌کنند باز هم گفتم اشکالی ندارد.

 


**بدون اجازه من با بازیکن فلان تیم مذاکره کرده اند!
هیچکدام از این حرف‌ها را برای به حاشیه نرفتن تیم مطرح نکردم. بازیکن فلان تیم به من زنگ می‌زند و می‌گوید امروز چهار ساعت با مدیران استقلال جلسه داشتم، گفتم با اجازه چه کسی؟ اصلاً مدنظر من نیستی. سناریوی سال گذشته را امسال هم تکرار می‌کنند. 

 


**آقای مددی! مگر هفته پیش قول ندادی؟
آقای مددی! هفته پیش همین‌جا ایستادی و قول دادی، گفتی ابتدای هفته پول می‌دهم، آن پول کجاست؟ حالا کار به جایی رسیده که بازیکن من دو روز مانده به بازی تمرین را تعطیل کرد.

 


**بچه ها گفتند اگر پول نمی دهید، احترام بگذارید
هیچ پرداختی نداشتند و اکنون بچه‌ها صحبت خیلی خوبی کردند و من شرمنده شدم. آنها گفتند اگر پول نمی‌دهید دست کم احترام بگذارید. نمی‌خواهید یک تبریک برای بردن دربی به این بچه‌ها بگویید؛ اصلاً از اینکه استقلال دربی را برده ناراحت هستند.

 


**اتمام مشکلات استقلال با پایان دولت؟
شما را به قرآن این جمله را نگویید. دارم دیوانه می‌شوم، هر حرفی می‌زنیم می‌گویند دولت؛ این مسائل چه ربطی به دولت دارد؟ 

 


**جلوی ترانسفر و پیشرفت قایدی را نمی گیرم
بحث قایدی فرق می‌کند جلوی ترانسفر و پیشرفت بازیکن را نمی‌گیرم. تیمی که اکنون در اختیار دارم بارها گفته‌ام در آسیا حرف برای گفتن دارد. 

 


**یک بازیکن جدا شود، من هم می روم
اجازه نمی‌دهم یک بازیکن از استقلال جدا شود و اگر این اتفاق بیفتد من هم می‌روم. باید قرارداد تمام بازیکنانم را تمدید کنند. 45 روز دیگر با الهلال بازی داریم. اینگونه نیست که یک تیم الکی بالا برود.

 


**اکثر بازیکنان قراردادشان تمام می‌شود
یک تیم باید ساختار داشته باشد. فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و در کل اکثر بازیکنان استقلال آخر فصل قراردادشان تمام می‌شود. آقایان عین خیال‌شان نیست و در باشگاه نشسته‌اند.

 

 

 

 

 


**چالش را دوست دارم، اما اینها دوست دارند استقلال ضربه بخورد
نمی‌خواهم کتابی و قلمبه سلمبه حرف بزنم. هرچه دارم از باشگاه استقلال است. بارها هم گفته‌ام این چالش‌ها را در زندگی‌ام دوست دارم. دیدید که در این 8 هفته بلد بودم چگونه تیم را اداره کنم. ولی اکنون بحث این است این افراد دوست دارند استقلال ضربه بخورد. این باشگاه هیچ ساختاری ندارد اما عین خیال‌شان نیست. این تمرین امروز تیمم است و بازیکنانم تمرین نکردند.

 


**شایعه دخالت مهرداد بذرپاش در امور استقلال؟
من این موضوع را کامل تحقیق کردم و اصلاً صحت ندارد. از اسم بذرپاش خرج نکنند این موضوع واقعیت ندارد.

 


**ماجرای کمک 80 میلیاردی های وب
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره لیست ارائه شده و کمک حدود 80 میلیاردی شرکت های‌وب توسط احمد مددی و اظهارنظر مدیرعامل استقلال مبنی براینکه بیشتر از درآمدزایی‌شان بدهکار هستند، گفت: هر سال این مسائل در باشگاه استقلال هست. سال اول نیست که تیم اسپانسر دارد.

 

**گفتم مدیران اسپانسر سر تمرین نیایند، نیسان فرستادند!
روز اولی که به استقلال آمدم دیدم پنج نفر از آدم‌های «های‌وب» سر تمرین هستند گفتم این موضوع لزومی ندارد. این آقایان دیگر نیامدند. دو روز بعد یک نیسان به زمین فرستادند تا شلنگ‌ها را جمع کند. این شرکت اسپانسر ما است.

 


**پاداش برد ما را نمی دهند، به تیم رقیب 8 میلیارد کمک می کنند
در 7-8 بازی که استقلال برده یک ریال پاداش ندادند. اما 8 میلیارد به تیم رقیب کمک می‌کنند. از من چه انتظاری دارید که بگویم اسپانسر ما خیلی پرکار است؟ بله، پرکار است اما برای تیم رقیب نه برای استقلال.

 


**اگر بدون من پول می دهند، مشکلی نیست و می روم
اصلاً این جمله‌ای که مدیر شرکت صحبت کرده و مقابل سلطانی‌فر و اعضای هیات مدیره گفته یا جای من در استقلال است یا جای مجیدی را در نظر بگیرید؛ بیاید حرفش را بزند؛ مشکلی نیست. نمی‌خواهم استقلال ضربه بخورد. اگر بدون من پرداختی دارد و تیم را جمع می‌کند مشکلی ندارد. مربی برای استقلال زیاد است. 

 


**مربی برای استقلال زیاد است
هفته گذشته که اینجا آمدند گفتم این بازیکنان به حدی باغیرت هستند که هر مربی به استقلال بیاید همین‌جوری بازی می‌کنند. مشکل استقلال اینها نیست. مربی برای استقلال زیاد است. این تیم بزرگ است و همه مربیان هم دل‌شان بخواهد در استقلال سرمربیگری کنند.

 


**ماجرای «من به اینها نمی بازم» چه بود؟
اصلاً مخاطب من از این جمله تیم پرسپولیس نبود؛ دربی برد و باخت دارد و خیلی موارد حریف را بردیم و خیلی مواقع باختیم. اگر نگاه کنید نه تنها من و بازیکنانم بلکه هواداران‌مان هم جور دیگری از برد استقلال خوشحال بودند.

 


**تا آخر می مانم و می جنگم
فقط دربی را نبردم و خیلی‌ها را در این بازی بردم. واقعاً اگر این آقایان هر کاری کنند تا تیم من را به هم بریزند اجازه نمی‌دهم و تا آخر به خاطر هواداران می‌مانم و می‌جنگم.

 


**شکایت پرسپولیس از مجیدی و بازیکنان؟
در نشست خبری بعد از بازی به اعضای کادر فنی پرسپولیس خسته نباشید گفتم. مربیان این تیم از دوستان خوبم هستند و هیچ بی‌احترامی نکردم.

 

 

**بچه های من به تیم رقیب بی احترامی نمی کنند
باشگاه پرسپولیس می‌تواند از حق حقوقی‌اش دفاع کند اما من به کسی بی‌احترامی نکرده‌ام. احترام به بزرگتر، نظم و انضباط جزو اصول کاری‌ام است و احترام جزو اولین فاکتورهایی است که در این تیم دارم. بچه‌های من امکان ندارد بخواهند به شخصی از تیم رقیب بی‌احترامی کنند. 

 

 

 

 


**چرا مجیدی باید به بازیکنان پاداش بدهد؟
همان موقع که شما با مددی صحبت کردید، من هم صحبت کردم. اصلاً اینها را نمی‌بینم بعد از دربی یک تبریک به ما نگفتند. همه جا هم عنوان کردم دوستان خوبی دارم که عاشق استقلال هستند اما دوست ندارند مقابل دوربین آمده و خودشان را نشان بدهند. به من کمک کردند و 100 برابر این مبالغ هم برای جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد بازیکنان کمک خواهند کرد اما باشگاه باید ساختار داشته باشد.

 


**علی نژاد پدر استقلال را در آورده!
آقایان عین خیال‌شان نیست و انگار نه انگار که تیم استقلال وجود دارد. درباره تصمیمات مهدی علی‌نژاد قبلاً هم گفته‌ام آدم‌هایی که در این باشگاه چیده شده اند؛ پدر تیم را درآورده و استقلال را 10 سال عقب انداختند. 

 


**از استقلال امتیاز کسر شود، مددی و علی نژاد جواب می دهند؟
اکنون پرداختی‌ها را ببینید آقایان خیال‌شان نیست 500 هزار دلار میلیچ، یک میلیون و 700 هزار دلار استراماچونی و 600  هزار دلار دیاباته از تیم طلب دارند؛ این پول ها را چه کسی می‌خواهد بدهد، اگر فردا امتیاز از استقلال کم شود آقای مددی و علی‌نژاد جواب می‌دهند؟

 


**روی میز نزنم، چه کار باید بکنم؟
مدام می‌گویند مجیدی روی میز می‌زند، چه کار باید بکنم اگر نتوانم حق بازیکن را بگیریم چه کاری باید بکنم.

 


**متولی استقلال و پرسپولیس یک نفر است
وی درباره اینکه آیا اعتقاد دارد تمام پرداختی‌ها به تیم پرسپولیس صورت می‌گیرد، توضیح داد: چنین حرفی نزده‌ام می‌گویم متولی دو باشگاه یک نفر است.

 

**به رختکن ما بروید و وضعیت را ببینید
وزارت ورزش متولی این دو باشگاه است. کار من مربیگری است و دوست ندارم به حوزه های دولت و وزارت ورزش ورود کنم. ولی نمی توانم از حق بازیکنانم بگذرم. متولی دو باشگاه یک نفر هستند. شما مدیران پرسپولیس و استقلال در چند سال گذشته را ببینید. یک نفر به رختکن ما برود و ببینید چه وضعیتی دارد؟ 

 


**آقای سلطانی فر! مثل پرسپولیس به ما هم کمک کنید
آقای سلطانی فر! شما متولی استقلال هستید، کمک کنید. اشکالی ندارد به پرسپولیس کمک می کنید، آن تیم هم یک باشگاه پرهوادار است. ولی به استقلال هم کمک کنید. یکی از دوربین های شما الان به رختکن برود و فیلم بگیرد. ببینید چه خبر است؟ 

 


**10 روز دیگر بازی ها تمام می شود، هیچ کس تمدید نکرده
اولین روزی که آمدم گفتم خواهشا به تعهدات تان عمل کنید، من اصلا دوست ندارم به حوزه مدیریتی ورود کنم چون وظیفه ام نیست. شما ببینید الان بازی ها 10 روز دیگر تمام می شود، بازیکنان دریافتی نداشتند. هیچ کس قراردادش را تمدید نکرده، چه کسی باید این کارها را انجام بدهد؟ تیم های دیگر دارند بازیکن می خرند، شما اطلاع ندارید. من هنوز نتوانسته ام بازیکنان خودم را تمدید کنم.

 


**سلطانی فر جواب تلفنم را نمی دهد
تا به حال سلطانی فر را یکبار هم از نزدیک ندیده ام. من دوبار با ایشان تلفنی صحبت کردم، دو ماه پیش هم به ایشان زنگ زدم و پیامک دادم اما جواب ندادند. اصلا جواب مرا نمی دهد. من تا حدی می توانم بازیکنان را نگه دارم. 8 هفته گذشته و برده ایم، اما عین خیالشان نیست. 

 


**بازیکنانم دست بخورند، یک ثانیه نمی مانم
من چه مذاکره ای با مدیران بکنم؟ هفته پیش گفتند به تیم می رسند اما اتفاقی نیفتاد. سر دربی من می بینم بازیکنم به کرواسی رفته است. اگر این بازیکنان دست بخورند، یک ثانیه در استقلال نمی مانم. تیم برای قهرمانی احتیاج به بازیکن دارد. چرا پرسپولیس چند سال قهرمان است؟ چون تیمش را حفظ کرده است. 

 

 

 

 


**اجازه نمی دهم آقایان با دلالی بازیکن بخرند!
نمی شود هر سال 15 بازیکن بروند و 15بازیکن بیایند. نمی شود بازیکنان آقایان با دلالی به استقلال بیایند! من نمی توانم همه چیز را واضح بگویم. فصل قبل هم همین کار را کردند. من تیم را به اینجا رساندم، نباید دست بخورد. من اجازه نمی دهم یک بازیکن از این تیم جدا شود. این تیم باید شکلش حفظ شود. ساختارش برای آسیا حفظ شود.

 


**الهلال بازیکن هم بخرد، حریف ما نمی شود
45 روز دیگر با الهلال بازی دارم، اما نمی دانم کدام بازیکنانم را در اختیار دارم. الهلال دارد بازیکن می خرد، آنها که حریف ما نمی شوند اما من نفراتم را می خواهم. نمی توانم قبول کنم اینها بروند و یکسری دیگر بیایند. 

 


**یک نفر جسارت داشته و بگوید چه کسی تیم را بسته؟
در این چند سال استقلال را ببینید. دو سال تیم بدون سرمربی بسته شد. بعد می گویند چرا استقلال قهرمان نمی شود؟ خب دلیلش همین است. بگویند چه کسی تیم را بسته است؟

 

 

**آمدن سر تمرین پیشکش
آمدن سر تمرین و پاداش پیشکش آقایان، یک تبریک به این بچه ها نگفتند. 

 


**مدیران باشگاه رقیب را ببینید و با استقلال مقایسه کنید
سناریوی پارسال را امسال هم دارند پیاده می کنند. برای چه بازیکن من باید از استقلال زده شود؟ اینجا استقلال است؛ بزرگ است. این مردم یک هفته با یک برد استقلال خوشحال می شوند. شما چه کاری می توانید بکنید که مردم یک هفته خوشحال شوند؟ چطور یک مدیری می گذارید که نمی تواند اداره کند؟ در این چند سال مدیران رقیب را ببینید و مدیران استقلال را هم ببینید.

 


**ماجرای جدایی دستیاران
آقای کمالوند در عربستان با من صحبت کردند و گفتند بعد از سال ها مربیگری پیشنهاد از یک تیم تهرانی دارند و من هم مخالفت نکردم و گفتم می توانید بروید. آقای ماجدی هم بدون اجازه من از هتل خارج شدند و اجازه نشستن روی نیمکت استقلال را ندارند. برای من نظم و انضباط مهم است. آقای دانشیار هم می خواستند با آقای استراماچونی کار کنند و من مخالفتی نداشتم. چون در حیطه کار او ما آقای مرتضایی را هم داریم و مشکلی نیست.

 


**خصومت شخصی با مددی و هیچ کس ندارم
من مشکل شخصی با مددی و میری ندارم. من می گویم یک تیم مثل استقلال هوادارانش قهرمانی می خواهند. با این طور مدیریت قهرمانی حاصل نمی شود. حرف دیگری ندارم. خصومتی با هیچ کس ندارم.

 


**قهرمانی حذفی؟
سعی خود را برای قهرمانی حذفی می کنیم. انشاالله موفق شویم.

 


**جسورانه بگویند اگر مشکل من هستم می روم
بیایند جسورانه بگویند اگر مشکل من هستم، مثل مدیران عامل و اعضای هیات مدیره چند سال بعد نیستم که اگر از استقلال بروم، کسی مرا نشناسد. 20 سال دیگر هم این هواداران مرا در خیابان ببینند، مرا می شناسد. من دوست ندارم استقلال لطمه بخورد.

دیدگاه‌ها