کد خبر : 1768978 | 28 تیر 1400 ساعت 22:54 | 191.9K بازدید | 14 دیدگاه

آخرین گل آقای گل فوتبال ایران 

رضا عنایتی؛ قهرمان شنا در آب جوش!

بزن سوت رو آقای پورخلف!گزارشگر هوادار در ثانیه‌های پایانی بازی تیمش مقابل شهرداری آستارا، مدام در حال فریاد زدن علیه داور بود.

رضا عنایتی؛ قهرمان شنا در آب جوش! 

به گزارش "ورزش سه" در دقیقه 90+8 بازی بود که گزارشگر هوادار که دیدار این تیم مقابل شهرداری آستارا را گزارش می‌کرد، با اعتراض شدید به نحوه قضاوت داور، مدام از الفاظی علیه پورخلف استفاده می‌کرد و او را داوری می‌خواند که شایستگی سوت زدن در رقابت‌های لیگ دسته اول را ندارد، این در حالی بود که در اطراف زمین، جدال شدیدی نیمکت‌نشینان هوادار و ناظرین بازی در جریان بود؛ این بازی اما به هر حال در دقیقه 90+9 به پایان رسید تا تیم هوادار در اوج استرس به عنوان دومین تیم به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند.

 

آن‌ها با هدایت رضا عنایتی در سال دوم حضورش در این تیم تهرانی، به بالاترین سطح فوتبال ایران صعود کردند، آن‌هم در شرایطی که مشکلات نیم‌فصل و جدایی چند بازیکن، خوش‌بین‌ترین ناظران را هم از آرزوی موفقیت برای تیم عنایتی وا می‌داشت؛ آقای گل سابق فوتبال ایران اما در شرایطی که به تنهایی اداره امور تیم را در دست گرفته بود و بدون بنیه مالی و با کمک از دوستان کار را پیش می‌برد، در نهایت با جان‌سختی تمام، تیمش را به دندان گرفت و امروز با تفاضل گل بهتر جشن صعود تیمش در ورزشگاه غدیر تهران را روی دوش بازیکنان برگزار کرد.

 

این اولین موفقیت عنایتی در سمت سرمربی محسوب می‌شود، سرمربی سخت‌گیر و پای‌کاری که شاید از انتهای فصل گذشته مشخص بود که تیمش را به لیگ برتر صعود می‌دهد؛ رضا عنایتی که حالا مثل اغلب مردان تیم 2006 ایران در جام جهانی، سرمربی شده و هدایت تیمی را در دست دارد، در شرایطی که در ابتدا و اواسط فصل می‌توانست این ماموریت را رها کرده و به تیم‌هایی مثل پدیده یا آلومینیوم برود، پای بازیکنانش ایستاد و به همراه آن‌ها به لیگ برتر صعود کرد.

 

 

آن‌هم در مسابقه‌ای که با قطع برق شرایط ویژه‌ای را پیدا کرد و دو بازی دیگر حساس رقابت‌های لیگ دسته اول را حدود نیم ساعت به تاخیر انداخت، در نهایت اما با روشن شدن پروژکتور تیم عنایتی که در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و حتی نزدیک بود دروازه‌اش روی یک پنالتی باز بشود، در نیمه دوم با کنترل مسابقه و با ضربه صادقی پیروزی را در آغوش گرفت.

 

تیم هوادار که پیدایش در فوتبال ایران، سابقه چندانی ندارد، در نیم‌فصل گذشته و با خرید امتیاز تیم سرخپوشان پاکدشت کار خود را آغاز کرد اما با قطع شدن جریان‌های مالی اوضاع سختی را پیدا کرد، با این‌حال از دست رفتن فرصت صدرنشینی توسط تیم مس کرمان، شرایط را برای پیش‌روی شاگردان عنایتی مهیا کرد؛ البته آن‌ها از ابتدای فصل شرایط مناسبی در لیگ برتر داشتند اما پس از جدایی چند بازیکن، بیم آن می‌رفت که توان کافی برای ادامه رقابت در لیگ را نداشته باشند اما بردهای اقتصادی و بازی‌های خوب خانگی تیم هوادار را تبدیل به آخرین تیم تهرانی کرد که در لیگ برتر فوتبال ایران شرکت می‌کند.

 

قبل از این، پرسپولیس و استقلال، پاس، راه‌آهن، پیکان، سایپا و نفت دیگر تیم‌های تهرانی بودند که در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شرکت داشتند و هوادار که با این اسم سابقه چندانی هم در فوتبال ایران ندارد، دیگر تیمی است که به این جمع می‌پیوندد؛ اگر چه چالش مالی آن‌ها جای خود باقیست و صحبت در این‌باره که آن‌ها امتیاز خود را به یک تیم متمول خواهند فروخت، در چند روز گذشته بارها و بارها در زبان شایعه شنیده شده است.

 

 

افتخار این پیروزی اما تمام و کمال به رضا عنایتی تعلق دارد که حالا خود را به عنوان یکی از مربیان جدید فوتبال ایران معرفی کرده است؛ چهره‌ای که سابقه‌ی طولانی و درخشان در دوران بازیگری داشت و حالا یکی دیگری از ستارگان باشگاه استقلال است که تبدیل به یک مربی احتمالا تراز بالا در فوتبال ایران خواهد شد.

 

از هم تیمی‌های عنایتی در استقلال و تیم ملی می‌توان به جواد نکونام، وحید هاشمیان، علی دایی، محمد نصرتی، رحمان رضایی، یحیی گل‌محمدی، مهدی رحمتی و ... اشاره کرد که کارنامه‌ای مناسبی در دوره مربیگری از خود به جای گذاشته‌اند و حالا نوبت عنایتی است که کمی دیرتر اما با دست پر به جمع بزرگان بیاید؛ اگر چه تیم او شرایط رقابتی درخشش در لیگ برتر را ندارد و باید با سازماندهی فکری به حال تقویت خود بکند.

دیدگاه‌ها