کد خبر : 1769306 | 30 تیر 1400 ساعت 09:17 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای مقامات محلی؛

آتزوری عامل افزایش کرونا در ایتالیا

جنجال بر سر شیوه جشن گرفتن قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 همچنان ادامه دارد و مقامات محلی رم رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا را برای افزایش مبتلایان به کرونا سرزنش می کنند!

آتزوری عامل افزایش کرونا در ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های یورو 2020 حدود 10 روز پیش در لندن به پایان رسید و ایتالیا موفق شد در ضربات پنالتی انگلیس را در ومبلی لندن شکست دهد و جام را به رم ببرد.

آتزوری به رم بازگشت و بازیکنان این تیم و فدراسیون فوتبال ایتالیا موفق شدند ترتیبی بدهند تا قهرمانان آتزوری با یک اتوبوس روباز به همراه جام در شهر بچرخند و در کنار هواداران این قهرمانی را جشن بگیرند. این حرکت باعث خشم مقامات محلی در رم شد که می گویند به دلایل امنیتی مجوز چنین کاری را نداده بودند.

 

1623833

 

این بحث و جدل پس از 10 روز همچنان ادامه دارد و اظهار نظر آلسیو آماتو، بازرس بهداشت در منطقه لاتزیو، به این جنجال دامن زده شده است. او گابریله گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا را مسئول مستقیم موج جدید شیوع کرونا در رم معرفی کرد.

آماتو گفت: "ما داریم بهای چیزی که به آن به اصطلاح گراوینا افکت گفته می شود را پرداخت می کنیم، اما خوشبختانه در بیمارستان ها با مشکلی مواجه نیستیم."

او افزود که در طول 24 ساعت گذشته 681 مورد جدید ابتلا به کرونا در آن منطقه کشف شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

 

1622441

 

آماتو اضافه کرد: "مطمئناً موارد بیشتری را در نتیجه از دست دادن تمرکز پیرامون جشن های قهرمانی اروپا مشاهده خواهیم کرد و این روند برای چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

بیشتر موارد مثبت جدید افراد جوانی هستند که هنوز واکسینه نشده اند، بنابراین این امر اهمیت واکسیناسیون را بار دیگر نشان می دهد."

گراوینا افکت نامیدن این مسئله مسئولیت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را متوجه رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا می کند.

البته ربط دادن اتوبوس روباز آتزوری به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا کار سختی است چرا که بیشتر کیس های جدید ابتلا در شب پیروزی آتزوری در فینال برای جشن گرفتن به خیابان ها آمدند و در آن شب بود که ایتالیا رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش کرد و دیوانه وار دومین قهرمانی تاریخ خود در اروپا را جشن گرفت.

 

 

 

دیدگاه‌ها