کد خبر : 1769309 | 30 تیر 1400 ساعت 09:34 | 22.1K بازدید | 11 دیدگاه

سپاهان برای قهرمانی، ذوب برای بقا؛

داربی اصفهان؛ سرنوشت‌سازترین بازی سال فوتبال ایران

با نتایجی که در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران رقم خورد، حالا شهرآورد هفته آینده فوتبال اصفهان می‌تواند سرنوشت لیگ بیستم را در کورس قهرمانی و قعر جدول رقم بزند.

داربی اصفهان؛ سرنوشت‌سازترین بازی سال فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس در تبریز، نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی به دست آورد و توانست ماشین‌سازی قعرنشین را در هم بکوبد، سپاهان در مشهد با اختلافی حداقلی از سد پدیده گذشت و به سه امتیاز ارزشمند رسید تا رقابت در کورس قهرمانی در اوج حساسیت دنبال شود.

 

آن‌سوی جدول هم نبرد مستقیم ذوب‌آهن-نساجی به سود تیم قائمشهری خاتمه پیدا کرد تا آن‌ها بقای‌شان در لیگ برتر مسجل شود و ذوبی‌ها کارشان به اما و اگر بکشد. البته که شکست دقیقه نودی سایپا مقابل گل‌گهر در سیرجان همچنان این تیم را در منطقه قرمز جدول حفظ کرد.

 

نتایجی که شب گذشته در هفته بیست و هشتم رقم خورد، سرنوشت لیگ را تقریبا به نتیجه داربی اصفهان گره زد؛ چرا که در این مسابقه که به نوعی حساس‌ترین جدال هفته بیست و نهم و شاید سرنوشت‌ساز ترین دوئل فصل باشد، سپاهان به دنبال سه امتیاز و حفظ جایگاه خود در کورس قهرمانی و استفاده از لغزش احتمالی پرسپولیس در تهران مقابل تراکتور است و ذوب‌آهن برای آسودگی خیالش از بقا در لیگ برتر، نیازمند آن است تا در نقش‌جهان جشن پیروزی به پا کند.

 

چرا که لغزش دوباره ذوب‌آهن و کسب نتیجه احتمالی سایپا مقابل آلومینیوم اراک می‌تواند این تیم را به منطقه قرمز جدول بفرستد و ذوبی‌ها را در فاصله یک‌قدمی تا سقوط به لیگ یک قرار دهد.

 

با این اوصاف، نبرد هفته آینده سپاهان-ذوب‌آهن که شهرآورد استان اصفهان به شمار می‌آید و یکشنبه 3 مردادماه برگزار می‌شود، با نتایجی که شب گذشته رقم خورد، حالا حساسیتی دو چندان دارد و دو تیم برای رسیدن به مقصود خود -یکی قهرمانی و دیگری بقا- راهی جز کسب سه امتیاز مسابقه ندارند.

دیدگاه‌ها