کد خبر : 1769786 | 01 مرداد 1400 ساعت 20:40 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

المپیک 2020 توکیو؛ باخ: صلح، پیغام المپیک است

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت:‌ ما به همراه ورزشکارانی از 205 کشور و تیم پناهندگان اینجا, زیر پرچم IOC دور هم جمع شدیم و این دقیقا پیغام المپیک است؛ پیغام صلح.

المپیک 2020 توکیو؛ باخ: صلح، پیغام المپیک است
به گزارش  "ورز سه" به نقل از تسنیم توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: ما به همراه ورزشکارانی از 205 کشور و تیم پناهندگان  اینجا, زیر پرچم IOC دور هم جمع شدیم و این دقیقا پیغام المپیک است؛ پیغام صلح.
 

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خطاب به مردم ژاپن گفت: احترامم را به مردم ژاپن اعلام می‌کنم که کمک کردند این سفر 10 ساله به نتیجه برسد و المپیک در این شرایط سخت برگزار شود.

 

او ادامه داد: ما می‌توانیم بالاتر، سریع‌تر و قوی‌تر باشیم، مشروط بر اینکه با هم باشیم و این دقیقا همبستگی است که به دنبالش هستیم؛ بدون هیچ تبعیضی.

 

باخ به شرایطی که برای المپیک توکیو پیش آمد، اشاره کرد و خطاب به کمیته برگزاری بازی‌ها گفت: شما  از 10 سال قبل سفری را شروع کردید تا المپیک را به کشورتان بیاورید. سفر بسیار سختی بود اما بالاخره به نتیجه رسید. از مردم ژاپن تشکر می‌کنم که کمک کردند تا رویای المپیک توکیو محقق شود.

 

رئیس کمیته بین المللی المپیک ادامه داد: تشکر ویژه‌ای از داوطلبان دارم که سفیران توکیو در همه جای دنیا هستند.

 

او خطاب به ورزشکاران گفت: همین که شما توانستید دوباره تمرین کنید، مبارزه کنید و رویایتان  را محقق کردید، اتفاق بزرگی است. شما الهام بخش ما بودید تا مبارزه کنیم و این المپیک را برگزار کنیم. همه این‌ها کنار هم باعث می‌شود که ما به همبستگی برسیم.

 

باخ خطاب  به تیم پناهندگان هم گفت: ما خوشحالیم که شما را اینجا می‌بینیم. این خاصیت ورزش است که فارغ از هر مسئله‌ای ورزشکاران را دور هم جمع می‌کند.

 

دیدگاه‌ها