کد خبر : 1769828 | 02 مرداد 1400 ساعت 02:13 | 24.5K بازدید | 2 دیدگاه

با همه توان‌مان مقابل پرسپولیس بازی کردیم؛

اکبرپور: برزیل هم در خانه‌اش هفت گل از آلمان خورد!

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز درباره شائبه‌های نتیجه تیمش مقابل پرسپولیس، از زحمات شاگردان خود قدردانی کرد و گفت تیمش با همه توان به میدان آمده است.

اکبرپور: برزیل هم در خانه‌اش هفت گل از آلمان خورد!

به گزارش "ورزش سه" یکی از تیم‌هایی که خیلی زود و هفته‌ها پیش‌تر از رسیدن به روزهای پایانی لیگ برتر، سقوط آن محتمل بود و سپس قطعی شد، ماشین سازی تبریز بود؛ آن‌ها از ابتدای فصل پر فراز و نشیب و با تعویض چند مدیر و چند مربی کارشان را دنبال کردند و این بی‌ثباتی تاثیر پررنگی در نتایج آن‌ها داشت و سبب شد تا دستِ آخر سقوط زودهنگامی از بیستمین دوره لیگ برتر به رقابت‌های لیگ یک داشته باشند.

 

علیرضا اکبرپور سرمربی ماشین‌سازی تبریز که به صورت تلفنی میهمان برنامه «فوتبال برتر» بود، درباره حواشی این فصل و دیدار هفته گذشته مقابل پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:

 

سه موقعیت برای گلزنی مقابل پرسپولیس داشتیم

 

شما خودتان در جریان وضعیت تیم ما هستید و متاسفانه توی شانزده تیم لیگ برتری، چهارده تیم منتظر این بودند که ما جلوی پرسپولیس را بگیریم و نگذاریم که قهرمان شوند، حالا نمی‌دانم علت آن چیست و برای چه این جو وجود دارد و کاری به این مسئله ندارم؛ اما ما با تمام وجود رفتیم و اگر 10 دقیقه اول بازی را هم نگاه کنید، 3 موقعیت داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم. تمام تلاش بچه‌های ما این بود که بتوانیم از پرسپولیس نتایج بگیریم، حتی یک امتیاز که شایستگی تیم‌مان را برسانیم که جایگاه انتهای جدول نیست.

 

طبیعت فوتبال همین است و ما همه تلاش‌مان را کردیم

 

متاسفانه فوتبال همین است، شما می‌بینید روزی برزیل در زمین خودش، هفت گل از آلمان می‌خورد و روز دیگر اسپانیا در زمین خودش شش گل از آلمان می‌خورد؛ این‌ها طبیعت فوتبال است و شیرینی فوتبال هم در این چیزهاست. آن روز هم ما رفته بودیم که مقابل پرسپولیس خودمان را اثبات کنیم و نتیجه بگیریم و شایستگی‌مان را نشان بدهیم، متاسفانه اما نشد. بچه‌های ما تمام توان‌شان را برای بازی گذاشتند، ما بازی‌های قبلی مقابل سپاهان، فولاد و مس رفسنجان بازی خوبی را کرده بودند و انتظارات بالا رفته بود.

 

بازیکنانی در نیم‌فصل اضافه شدند که مصدوم بودند!

 

اما تمام بچه‌های ما توان‌شان را گذاشته بودند، به نظر من چون فاصله بازی‌ها هم کم است، آن توانی که بتوانند پشت سر هم بازی کنند چون نفرات‌مان کم است، ما واقعا کمبود بازیکن داریم و همه می‌دانند؛ تیم نیم‌فصل اول با تیم نیم‌فصل دوم تفاوت زیادی دارد، موقعی هم که ما آمدیم خیلی‌ها رفته بودند و 3-4 بازیکن خوب ماشین‌سازی را هم تراکتور گرفته بودند؛ نفراتی هم که برای ماشین‌سازی اضافه شدند، مصدوم بودند! نفراتی بودند که نمی‌توانم بگویم بد بودند مثل رضا آذری و ... اما مصدوم بودند و به درد ما نخوردند.

 

1620143

 

مقابل استقلال در دوران بازیگری فکر می‌کردم پاهایم آتش گرفت

 

خیلی از بازیکنان ما، اولین بازی‌شان مقابل پرسپولیس بود و طبیعت فوتبال همین است، خود من وقتی اولین‌بار در لیگ برتر مقابل تیم‌های بزرگ بازی کردم، استرس و فشار بازی خیلی به من تاثیرگذار گذاشت و حتی در بازی فکر می‌کردم پاهایم آتش گرفته است؛ در حالی‌که بازی شروع نشده بود، بازی ماشین‌سازی با استقلال تهران در جام حذفی، من احساس می‌کردم پاهایم آتش گرفته و بند کفش‌هایم را شُل می‌کردم، اما می‌دیدم که این‌چنین نیست. بازیکنان ما هم الان خیلی‌هایشان اولین بازی یا شاید دومین بازی‌شان بود. چهارده تیم لیگ برتری همه منتظر کسب نتیجه ما مقابل پرسپولیس بودند.

 

 چشم‌انتظار تیم‌ها نسبت به عملکرد ما، فشار مضاعفی روی ما آورد

 

همه تیم‌های لیگ برتر منتظر نتیجه‌گیری مقابل پرسپولیس بودند و این مسئله فشار را روی بازیکنان ما بیشتر کرد؛ شرایطی که ما داشتیم، باشگاه مالکیتش عوض شده بود، در این چند هفته گذشته شرایط طوری بود که تا مدیریت جدید بیاید و سیستم کار را به دست بگیرد زمان می‌برد؛ مدیریت جدید که آمدند، دو بار پرداختی داشتیم که قبل بازی پرسپولیس قرار بود سومین پرداختی باشد، اما حساب‌هایمان مشکلاتی داشت و باز نشده بود، شرایط جوری بود که پرداختی‌ها با تاخیر انجام شود.

 


هر کسی مدعی تبانی است، با سند و مدرک اثبات کند

 

برای من راحت‌ترین مسئله این است که مثل خیلی‌ها به گردن بازیکنان بیندازم و بگویم کم‌کاری کرده‌اند و کم‌فروشی کردند و تبانی کردند؛ اما وجدان من قبول نمی‌کند. شاید بعضی‌ها ناراحت یا خوشحال شوند، اما برای من مهم نیست، بلکه برای من مهم وجدانم است که به کسی تهمت نزنم و اتهام نزنم. هر فردی اگر واقعا احساس تبانی می‌کند و کسی کم‌کاری کرده، با فیلم و سند برود شکایت کند و اثبات کند. اما من علیرضا اکبرپور نمی‌توانم به کسی اعتراض کنم چرا که توپ را به بیرون زدی، من خودم یک بغل پای ساده را که آسان‌ترین کار ممکن بود را بیرون زدم، چجوری بیایم و تهمت بزنم؟

 

تعویض‌هایم برای پر کردن جای خالی بازیکن اخراجی بود، نه تبانی

 

اگر کسی عمداً به بیرون زده باشد، خودش می‌داند و خدای خودش، من چنین احساسی ندارم و به کسی هم تهمت نمی‌زنم. 13-14 بازیکن دارم و به آن‌ها اعتماد دارم و می‌دانم که همه وجودشان را گذاشته‌اند. من در بین دو نیمه، دو تعویض کردم، علت آن چیزی نبود جز این‌که ما اخراجی داده بودیم و مجبور شدم که سیستم عوض کنم چون فشار حریف هم زیاد بود و مجبور بودم که تغییر و تحولی را در میدان بدهم. مجبور بودم نفراتی را بیاورم که بتوانم تیمم را دفاعی‌تر کنم و شرایط را به نوعی جمع و جور کنیم و به گل برسیم.

 

نباید با روحیه و احساسات بازیکنان‌مان بازی کنیم

 

من تعویض‌هایم بابت این بوده نه این‌که مثلا امین اسدی توپ را به بیرون زده باشد، نه واقعا بخاطر این‌که ما یک نفر اخراجی داریم و مجبوریم از حمله کم کنیم و به هافبک‌ها اضافه کنیم. من نمی‌توانم تهمت بزنم، هر کسی که می‌تواند باید بیاید اثبات کند. باشگاه ماشین‌سازی بیانیه داده و از همه بازیکنان حمایت کرد، که بهترین کار این است. دو بازی مانده و باید اندک بازیکنانی که داریم با روحیه و احساسات‌شان بازی نکنیم. در دو بازی باقیمانده، یک بازی با پیکان داریم که یکشنبه برگزار می‌شود و هفته پایانی مقابل صنعت نفت آبادان.

 

از توپ جمع‌کن شرمنده شدم

 

حالا من نمی‌خواهم در جو آن شرایط قرار بگیرم، اما واقعا وقتی صحبت از فوتبال پاک می‌کنیم، همه‌جوره باید باشد؛ اگر یک توپ جمع‌کن توپ را دیر یا زود می‌دهد، من فوتبالیست باید وظیفه‌ام را بدانم و بدانم کجا بازی می‌کنم، نباید با حرف زدن و صحبت کردن لطمه به حیثیت فوتبال و باشگاه بزنم؛ انشالله که چنین چیزهایی پیش نیاید، اما واقعا خود من از این چیزی که در ویدئو دیدم، ناراحت شدم. قبلا ندیده بودم، فیلمش را دیدم و صحبت‌هایی که شد، از آن بچه توپ جمع‌کن شرمنده شدم.

 

باید فوتبالیست حد و مرز خودش را بداند

 

رأی کمیته انضباطی برای ما هیچ سودی ندارد، امیدوارم رأی جوری باشد که من فوتبالیست آقای x یا y، بدانیم که وقتی به زمین برای فوتبال بازی کردن می‌رویم، حد و مرز خودمان را بدانیم؛ هر چیزی که به نفع فوتبال ماست، باید آن اجرا شود، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فوتبالی. ما هم فوتبال بازی کرده‌ایم و رفته‌ایم که توپ را بگیریم، اتفاقا عقب هم بوده‌ایم اما توپ جمع‌کن توپ را به ما نمی‌داده و زمان را می‌کشد، اما به خودمان جرأت نمی‌دادیم که به بچه چیزی بگوییم. اصلا نمی‌توانیم بگوییم، به نظر من اگر بخواهم بهانه بیاورم، کار درستی نیست.

 

محرومیت لک سودی برای ماشین‌سازی ندارد اما ...

 

الان حامد لک را محروم کنند یا هر کاری کنند، هیچ سودی برای ماشین‌سازی ندارد، من هم دوست ندارم بازیکن بزرگی مثل حامد لک از صحنه فوتبال محو شود اما واقعیتش این است که بعضی چیزها باید رعایت شود، ما فوتبال‌مان اخلاق‌مدار است و همیشه از اخلاق صحبت می‌کنیم و سلامتی فوتبال، اما چنین چیزهایی به فوتبال ما لطمه می‌زند.

 

دیدگاه‌ها