کد خبر : 1770445 | 04 مرداد 1400 ساعت 11:33 | 12.3K بازدید | 1 دیدگاه

سایپا و سعید اخباری؛ بقا نزدیک است

بعد از جدایی فراز کمالوند؛ حضور سعید اخباری در راس کادر فنی تیم سایپا برای خیلی ها تعجب بر انگیز بود و می گفتند با این تصمیم به طور حتم سایپا به دسته پایین تر سقوط می کند.

سایپا و سعید اخباری؛ بقا نزدیک است

به گزارش "ورزش سه"، این نقد هم خیلی غیر منصفانه و از روی قصد و غرض نبود چرا که فوتبال ما خیلی سخت به جوان ها اعتماد می کند. به خصوص جوانی که فوتبالیست مطرحی هم نبوده باشد. اولین معیار برای انتخاب مربی در فوتبال ایران اسم است اما در فوتبال حرفه ای خیلی از مربیانی که به کار گرفته می شوند بازیکنان بزرگی نبوده اند. یک مربی موفق حتما نباید یک بازیکن بزرگ بوده باشد به این خاطر که این دو دنیا با هم متفاوت هستند و نه فقط در فوتبال ایران بلکه در فوتبال دنیا چه اسم هایی که وارد مربیگری شده اند اما موفق نبوده اند. 

 

حاصل حضور سعید اخباری در راس کادر فنی تیم سایپا یک بازی خوب در برابر گل گهر بود که می توانست با برد برای این تیم همراه باشد. اگر روح الله سیف الهی از روی نقطه پنالتی دروازه گل گهر را باز می کرد. او گل نزد تا این کار را منشا در دقایق پایانی انجام دهد و گل گهر یک بر صفر برنده شود. اما سایپا دیروز آلومینیوم اراک را برد و با ذوب آهن هم امتیاز شد و حالا این شانس را دارد در هفته پایانی با شکست تراکتور در تبریز در جدول بازی ها باقی بماند. شاید این اتفاق رخ ندهد و حتی سایپا با برد هم در جدول بازی ها باقی نماند به خصوص که ذوب آهن در هفته پایانی در خانه میزبان مس رفسنجان است اما حضور سعید اخباری در راس کادر فنی تیم سایپا نشان داد جوان ها هم می توانند مربیان خوبی برای فوتبال باشند. حتی آنهایی که فوتبالیست های بزرگی نبوده اند. پیدا کردن این ها و دادن کار به آنها به سود فوتبال باشگاهی است. حالا بقای سایپا در گروی یک بازی شجاعانه در تبریز است؛ روحیه ای که به نظر می رسد سعید اخباری مربی جوان سایپا که پیش تر سرمربی ماشین سازی بود از آن برخوردار است.

 

1627386

دیدگاه‌ها