کد خبر : 1770730 | 05 مرداد 1400 ساعت 17:22 | 26.7K بازدید | 1 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

اولین مدال تاریخ ترکمنستان در المپیک به دست آمد

پولینا گوریوا، وزنه بردار زن ترکمنستانی، موفق شد به مدال نقره المپیک دست پیدا کند.

اولین مدال تاریخ ترکمنستان در المپیک به دست آمد

به گزارش "ورزش سه"، پولینا گوریوا، وزنه بردار زن ترکمنستانی امروز موفق شد اولین مدال تاریخ این کشور در رقابت‌های المپیک را به دست بیاورد؛ جایی که او بعد از وزنه بردار تایوانی یعنی کوو هسینگ چون که اسطوره اش نیز محسوب می شود، مدال نقره را از آن خود کرد.

 

اما واکنش گوریوا به کسب این مدال نیز در نوع خود جالب بود و او به خبرنگاران گفت: " این اولین مدال است و من کسی هستم که آن را به دست آوردم. من فکر می کنم که نام خودم را در تاریخ ترکمنستان به ثبت رساندم و از این اتفاق شوکه شده‌ام و در عین حال خوشحال هستم."

 

گوریوا پیش از این در وزن 64- کیلوگرم حضور داشت اما برای شرکت کردن در المپیک مجبور شد که به یک وزن پایین‌تر یعنی 59- کیلوگرم نقل مکان کند. او در واکنش به این موضوع گفت: "من از این طریق شانس حضور در المپیک را پیدا کردم و خیلی برایم سخت بود. من تلاش و تمرین زیادی برای رسیدن به این مهم انجام دادم."

 

همچنین پیش بینی می شود که این وزنه بردار زن ترکمنستانی هنگام بازگشت به کشورش با استقبال ویژه ای روبرو شود و گزارش ها حاکی از آن است که جشن بزرگی در ترکمنستان به مناسبت این مدال او ترتیب داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها