کد خبر : 1771104 | 07 مرداد 1400 ساعت 19:56 | 46.8K بازدید | 13 دیدگاه

هیچ مربی یا بازیکنی نمی خواهد تیمش ببازد

نویدکیا: شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر است

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان می گوید به اینکه استقلال و پیکان در هفته آخر تا چه حد جوانمردانه بازی می کنند فکر نمی کند چون به این مسائل اعتقادی ندارد.

نویدکیا: شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر است

به گزارش "ورزش سه"، محرم نویدکیا سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از بازی برابر استقلال گفت: واقعیت این است که بازی و هفته آخر لیگ است. بازی سرنوشت سازی است. واقعیت این است که شانس ما برای قهرمانی نسبت به پرسپولیس کمتر است. مهم این است که من دلم می خواست تیمم هفته به هفته بازی خودش را انجام دهد. طی یکسالی که گذشت، تجربه خیلی خوبی برای من بود. روزهای سختی را داشتم که شاید با آرامش بیشتر توانستم مسائل سپاهان را اداره کنم. 


او ادامه داد: در کل می توانم بگویم برای بازی فردا ما با تیم استقلال بازی داریم که از زمان حضور فرهاد مجیدی، کیفیت این تیم خیلی بهتر شده است. نسبت به گذشته، از لحاظ هجومی فوق العاده خوب هستند. نتایج خیلی خوبی گرفته اند که نشان می دهد سالهای آینده رقبای خیلی بیشتری در لیگ در کنار هم خواهیم بود. فوق العاده تیم خوبی هستند. از زمان حضور مجیدی، گل های خیلی زیادی به ثمر رسانده اند. بسیاری از بازی های داخل و بیرون از خانه را برده اند که این نشان می دهد به کیفیت فوق العاده ای رسیده اند و اکنون می دانند درون زمین دنبال چه هستند.


وی ادامه داد: تیم ما تاکنون شرایط خوبی داشته است. فکر میکنم که بازی خیلی جذاب و سنگینی بشود. امیدوارم هر کسی که شرایط بهتری داشت، بازی جسورانه تری انجام دهد و توانست از موقعیت هایش استفاده کند بتواند برنده بازی شود. در نهایت بازی فوق العاده سنگینی است و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

 

1628588

 


نوید کیا درخصوص انتظار از بازی جوانمردانه پیکان و استقلال برابر پرسپولیس و سپاهان گفت: من خیلی به این موضوعات اعتقادی ندارم و هیچ وقت هم درمورد این مسائل صحبت نمی کنم. برای اینکه مطمئنم هیچ سرمربی یا بازیکنی دلش نمی خواهد بازنده باشد یا کاری کند تیمش ببازد. بخاطر همین قطعا هر 4 تیم با تمام وجودشان بازی می کنند. بخاطر شخصیت خودشان، بازی جوانمردانه و مسائل حرفه ای بازی می کنند. به این چیزها اعتقادی ندارم. در مورد تیم خودم می دانم تمام تلاشمان را می کنیم تا بازی خوبی را انجام بدهیم و نتیجه خوبی بگیریم. بقیه مسائل خیلی برایم اهمیتی ندارد.


وی درباره میزان شانس قهرمانی سپاهان گفت: من عرض کردم که نمی توانم بگویم شانسمان برای قهرمانی زیاد است چون دست خودمان نیست. به همین دلیل شانسمان کم است. تجربه خیلی خوبی برای من بود که اگر کارم را ادامه دادم، برای آینده با دقت بیشتری برنامه ریزی کنم و بتوانم شرایطی را فراهم کنم تا به روزهای آخر کشیده نشود. قطعا شرایط پرسپولیس به نحوی است که شانسش برای قهرمانی دست خودش است و شرایط ما نسبت به آنها پایین تر است ولی کارمان را ادامه می دهیم. برای من این مهم است که بازیکنانم کارشان را هفته به هفته بهتر انجام دهند.


او درخصوص برنامه اش برای قهرمانی در فصل بعد نیز گفت: در حال انجام برنامه ریزی هستیم. با اغلب بازیکنان صحبت کرده ایم و به نتایج خوبی رسیده ایم. واقعیت این است که من اعتقادی به تغییرات زیاد ندارم. امسال نیز اول کار را که شروع کردیم، بحث هایی هم پیش آمد که خیلی از این بازیکنان را آقای قلعه نویی به این تیم اضافه کرده است. من بارها گفته ام خیلی به این مسائل اعتقادی ندارم چون مطمئنم هر بازیکنی دلش می خواهد بهترین کیفیتش را انجام دهد. من با مسئولین باشگاه صحبت کرده ام که شاکله تیم را حفظ کنیم. احتمالا دو یا سه نفر از بازیکنانمان به اروپا می روند. هر کدام نیز توافق کردند و ماندند، خوشحال می شویم. اگر نه که بازیکن جایگزین انتخاب می کنیم.


وی ادامه داد: امیدوارم سازمان لیگ به ما برنامه بدهد. چون من الان نمی دانم چند روز باید به شاگردانم استراحت بدهم. چند روز دیگر باید تمریناتمان را شروع کنیم. این مهمترین دغدغه من است. از روز اول هم گفته ام برایم مهم نیست مسابقاتمان چند روز یکبار باشد. اما اگر برنامه بازی ها را داشته باشم، با خیال راحت می توانم برای تیمم و آینده ام مذاکره کنم.

 

 

1628590

 


سرمربی سپاهان درخصوص اینکه گفته شده است با حضور او در سپاهان، یکی از بازیکنان با شخصیت وارد لیگ شده و حتی مایلی کهن گفته است بهترین دستاورد لیگ بیستم، حضور نویدکیاست پاسخ داد: آقای مایلی کهن استاد من هستند و از ایشان متشکرم و به من محبت دارند. بخواهم منصفانه حرف بزنم، خیلی کار خاصی نکرده ام. من دلم می خواهد همیشه واقعیت های فوتبال و آن چیزی که می بینم را بگویم. خیلی جاها از تیمم دفاع کردم چون حس می کردم خیلی خوب بازی کرده است. جاهایی که می بینم تیمم خوب نیست، دلم نمی خواهد حرفهای عامیانه بزنم. دلم می خواهد آن چیزی را که می بینم و فکر می کنم درست است را بگویم. بازیکنان نیز در یکسال گذشته من را خوب شناخته اند. روزهایی که خوب باشند به آنها این مسئله را می گویم و روزهایی که خوب نباشند نیز به آنها می گویم. مشکلی بابت این موضوعات ندارم. من فقط سعی کردم آن چیزی را که در فوتبال می بینم را بگویم. وگرنه کار خاص دیگری انجام نداده ام.

 

نویدکیا درمورد اینکه در صورت کسب هر نتیجه ای در بازی فردا، چه پیامی برای هواداران فوتبال دارد، گفت: در این دو سال هواداران در استادیوم ها نبوده اند و سخت است. به طرفداران سپاهان می گویم که می دانم روزهای سختی را گذرانده اند. از خانه و پای تلویزیون استرسشان خیلی بیشتر از این است که در استادیوم باشند چون در ورزشگاه می توانند عکس العملی نشان دهند ولی در خانه اینطور نیست. می دانم که خیلی زیاد از من حمایت کردند و تا جایی که در توان داشتم تلاش کردم تیم را با کمک همکارانم به بهترین نحو اداره کنم و فکر می‌کنم تا حدودی موفق بودیم. اول کارمان بحث‌هایی مطرح شد و گفتند با این روش نمی‌توانی در فوتبال ایران جلو بروی و اگر با داوران و تیم‌ها بحث و دعوا نکنی، ضرر می‌کنی! به هواداران سپاهان گفتم دیدگاه من این است و با این دیدگاه می خواهم زندگی کنم و اگر حس کردند نمی‌توانم با این دیدگاه کمک‌شان کنم، کنار می‌روم تا فرد دیگری که می تواند بهتر از من اینکار را انجام دهد، جای من بیاید. دلم می‌خواهد تا روزی که هستم، با این دیدگاه کار کنم.

 

 

1628589

 


او در پایان گفت: به همه خسته نباشید می گویم. سال فوق العاده ای بود. نزدیک به 11 ماه طول کشید و می دانم روزهای سخت بود. امیدوارم که برای سال جدید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. فکر می کنم که فوتبال ما کمبودهایی دارد. بخصوص در مسائل انضباطی. این مسئله در همه تیم ها حتی در تیم ما هست. اگر بخواهیم واقع بینانه مسائل را نگاه کنیم، بررسی کنیم نیمکت هایمان و بازیکنان داخل زمین چقدر اخطار گرفته اند. اگر میانگین بگیریم فکر می کنم این آمار زیاد باشد که این کار کمیته انضباطی را سخت تر کند. اگر می خواهیم به جایی برسیم، نباید مسائل کدخدامنشی باشد و قاطعانه تصمیم بگیریم تا شاید مسیرمان بهتر و رو به جلو باشد.

دیدگاه‌ها