کد خبر : 1771249 | 08 مرداد 1400 ساعت 18:18 | 159.6K بازدید | 42 دیدگاه

تیم آلکنو محکوم به برد است، ژاپن راه باخت هم دارد!

ایران-ژاپن؛ مرگ و زندگی یا خوشبختی آسیایی؟

تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل ایتالیا، حالا هیچ راهی به جز برد برابر میزبان المپیک نخواهد داشت.

ایران-ژاپن؛ مرگ و زندگی یا خوشبختی آسیایی؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آن شروع امیدوار کننده در المپیک توکیو و شکست دادن لهستان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و البته بعد از آن عبور راحت از ونزوئلا، تا شروع بازی مقابل کانادا همه چیز برای آلکنو و تیمش خوب پیش می رفت. 


شکست غیرمنتظره برابر کانادا آن هم با نتیجه سنگین سه بر صفر، ورق را برای والیبال برگرداند و البته کانادا را هم به جدول این گروه بازگرداند. 


تصور این بود که در بازی با ایتالیا شرایط بهتر خواهد شد و تیم آلکنو می تواند بار دیگر در حد یک مدعی برای رفتن روی سکوی المپیک ظاهر شود. دیدار با لاجوردی پوشان نیز اگرچه بهتر از کانادا برایمان پیش رفت، اما بدون امتیاز به پایان رسید.


حالا فقط یک بازی برای هر تیم باقی مانده و ایران در رده پنجم گروه A قرار دارد. بد نیست نگاهی به وضعیت گروه ایران و شانس صعود شاگردان آلکنو بیاندازیم.


جدول گروه A بعد از پایان بازی های امروز به شرح زیر است:


1- لهستان، 3 برد و 10 امتیاز
2-ایتالیا، 3 برد و 8 امتیاز
3-کانادا، 2 برد و 7 امتیاز
4-ژاپن، 2 برد و 6 امتیاز
5-ایران، 2 برد و 5 امتیاز
6-ونزوئلا، بدون برد و بدون امتیاز

 

همانطور که می دانید 4 تیم برتر هر گروه به دور یک چهارم نهایی المپیک صعود می کنند و در ایران با توجه به اینکه 5 امتیاز کسب کرده و در رده پنجم است، باید روز یکشنبه برابر ژاپن برنده از زمین بیرون بیاید. برد ایران با هر نتیجه ای می تواند صعود شاگردان آلکنو را قطعی کند چون حداقل ایران با سه برد بالاتر از ژاپن با 2 برد می ایستد.


اما برد سه امتیاز شانس ایران برای رسیدن به رتبه سوم را هم افزایش خواهد داد چون باخت کانادا برابر لهستان در گام آخر محتمل است. 


طبیعی است که شکست در برابر ژاپن هم می تواند با هر نتیجه ای حذف قطعی و زودهنگام ایران را رقم بزند. 


جایگاه تیم ها در پایان دور گروهی در قرعه دور بعدی آن ها صددرصد تاثیرگذار است؛ بدین شکل که تیم اول گروه B با تیم چهارم این گروه و تیم دوم گروه B با تیم سوم این گروه مواجه خواهند شد. این یعنی ایران حتی در صورت صعود به عنوان یکی از تیم های چهارم یا سوم هم قرعه سختی در دور بعدی خواهد داشت.


اما بد نیست از شانس برتری مقابل ژاپن هم بنویسیم. سامورایی ها که سال هاست برای موفقیت در المپیک سرمایه گذاری خوبی روی والیبالشان کردند و در لیگ ملت ها نیز توانستند 3 بر صفر ایران را شکست دهند، تا اینجای کار در المپیک هم نمایش بدی نداشتند و اوج کار آن ها برتری سه بر یک برابر کانادا بوده است. ژاپنی ها برابر ایتالیا و لهستان هم بازنده مطلق نبودند و حالا مثل ایران، محکوم به پیروزی در بازی آخر هستند. 


البته که ژاپنی ها یک شانس دیگر برای صعود هم دارند و آن شکست 3-2 مقابل ایران است که امتیاز آن ها را با کانادا برابر می کند و در صورت باخت کانادا برابر لهستان کار به ست شماری و امتیازشماری خواهد کشید. 


بنابراین این امکان وجود دارد که در پایان بازی روز یکشنبه که از ساعت 15:10 برگزار می شود، هر دو تیم آسیایی المپیک توکیو خوشحال از زمین بیرون بیایند؛ اگرچه احتمال این اتفاق ضعیف خواهد بود و به همین دلیل دو تیم هر چه دارند برای پیروزی در زمین خواهند گذاشت. 


والیبال ایران که به گفته مسئولان فدراسیون در المپیک توکیو برای خودش شانس مدال هم متصور بوده و هست، باید برای رسیدن به یک چهارم نهایی از سد رقیب قدیمی که حالا قدرتمندتر هم شده، بگذرد تا حریفش برای رسیدن به نیمه نهایی مشخص شود.


ایران 5 سال قبل در المپیک ریو به راحتی توانسته بود به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها